PDA

View Full Version : Versterker voor epip LP?



Kickz25
8 oktober 2008, 17:02
Hallo,wie kan mij advies geven,ik heb sinds kort een Epiphone LP gekocht,en hij speelt prima.Ben er blij mee!
Nu speel ik op een ouwe versterkertje van Fender(ouwe van mij pa)
Maar nu wil ik wel een eigen versterker kopen,maar nu komt 't..
Wat adviseren jullie mij?!?
Mij leek Marshall30dfx wel wat,of is dat niks?
Ik gebruik em lekker voor op zolder,gewoon voor lekker op te spelen!
dus wie kan mij helpen?!?!

thnx..

ColourofFire
8 oktober 2008, 17:16
Die marshall vind ik helemaal niets, maar:

Wat wil je spelen?
Wat is je budget?

jacky
8 oktober 2008, 17:18
LP marshall kan eigenlijk niet fout

Kickz25
8 oktober 2008, 17:21
Tussen de 200 a 300euries voor een ding om te oefenen he..
Vind bv Jimi Hendrix leuk om te spelen,RHCP &Nirvana,ook wel..gewoon beetje van alles!maar wel rock dus.. :p
Ik kom er echt niet uit..pffff

thomas k
8 oktober 2008, 17:27
roland cube of vox ad, maar geen marchall mg serie.

ColourofFire
8 oktober 2008, 18:20
LP marshall kan eigenlijk niet fout

Das volledige bullcrap


Zoals boven mij al gezegd: Zeker de Vox ad series en roland cubes proberen. IMO een van de weinige versterkers in die klasse waar je echt lekker mee kan spelen.

Jay75
8 oktober 2008, 18:45
gewoon een 2ehandse Marshall valvestate kopen!

JohnLord
8 oktober 2008, 19:43
gewoon een 2ehandse Marshall valvestate kopen!
Maar zeker niet een uit de AVT(X) serie. Die zijn wel beter dan de MG serie, maar veel minder dan de oudere Valvestates.

arcane
8 oktober 2008, 19:46
Inderdaad een oude valvestate. Ik heb zelf voor thuisgebruik een Valvestate 8040. In het begin vond ik het ding prachtig, later vond ik er weinig aan, te weinig gain voor heftige metal. Tegenwoordig ben ik weer helemaal weg van het ding, ik ben het vintage achtige geluid steeds meer gaan waarderen, en draai eigenlijk ook steeds vaker de gain knop flink terug naar een meer crunchy geluid.
Bovendien heeft de versterker in mijn ogen (oren?) een pracht van een reverb.

Voor de muziekstijlen die jij noemde is dit ding echt geschikt, en 2e hands voor een leuk bedrag te krijgen.

jacky
8 oktober 2008, 22:59
Das volledige bullcrap


Zoals boven mij al gezegd: Zeker de Vox ad series en roland cubes proberen. IMO een van de weinige versterkers in die klasse waar je echt lekker mee kan spelen.


Hmmmm volgens mij niet klassieke combi vergis me alleen even in de prijs klasse gaat om een oeffen ampie voor thuis dus daar ga ik wel scheef.

Gewoon met je gitaar naar een muziek winkel en testen de een houd van een vox voicing de ander van marshall achtige sounds en weer een ander van ...enz enz enz

gewoon proberen

pannekoek
8 oktober 2008, 23:15
Hmmmm volgens mij niet klassieke combi vergis me alleen even in de prijs klasse gaat om een oeffen ampie voor thuis dus daar ga ik wel scheef.

Gewoon met je gitaar naar een muziek winkel en testen de een houd van een vox voicing de ander van marshall achtige sounds en weer een ander van ...enz enz enz

gewoon proberen

alleen de marshall mg series zijn ''te oud'' om mee te kunnen gaan met de vox, roland, line 6 amps, die klinken gewoon vele malen beter

yalexw
9 oktober 2008, 07:20
Ik zou met dat budget op de tweedehands markt eens kijken kan je heel leuke dingen vinden. Ik heb mijn peavey classic voor 250 op kunnen duikelen met geluk als voorbeeld.

jacky
9 oktober 2008, 16:34
alleen de marshall mg series zijn ''te oud'' om mee te kunnen gaan met de vox, roland, line 6 amps, die klinken gewoon vele malen beter


grappig in andere fora zijn juist de oude marshalls je van het ;-)

Bram+
9 oktober 2008, 17:06
grappig in andere fora zijn juist de oude marshalls je van het ;-)
wat dat betreft valt de MG serie dus een beetje tussen wal en schip.

minoin
9 oktober 2008, 17:22
Ik zou met dat budget op de tweedehands markt eens kijken kan je heel leuke dingen vinden. Ik heb mijn peavey classic voor 250 op kunnen duikelen met geluk als voorbeeld.

Zeker mooie amps die Classics, maar ik denk niet dat hij 50 Watt buizen door zijn slaapkamer wil laten denderen.
Mijn vote gaat naar de Roland Cube, een ongelooflijk fijn versterkertje waar bijzonder veel bruikbare geluiden uit te halen zijn.

fuchs
9 oktober 2008, 17:34
Wat voor een fendertje is dat van je vader?

ColourofFire
9 oktober 2008, 17:59
Wat voor een fendertje is dat van je vader?

Staat ie daar te oefenen op een '65 Deluxe Reverb ;)

wil ik best ruilen voor een MG hoor :o

jacky
9 oktober 2008, 19:39
nee joh het lijkt op zon bassman ri maar dan een ouwe een soort hodrod met 4 x 10 en geen reverb

4 originele p10Q er in je kent ze wel ...echt crap ook geen effect loop en koptelefoon uit ....geen stem app en geen coole amp simulaties aan boord


he he he

ColourofFire
9 oktober 2008, 21:33
En die palmmutes klinken ook echt voor geen meter zeker ;)

Terwijl er met mijn boss metalcore toch echt niets mis kan zijn...

Kickz25
9 oktober 2008, 23:39
ik zou t echt niet weten wat voor Fender,maar wel een vintage ding..maar da ook ni groot...mijn pa wou em terug hebben...mocht em niet houden!Daarom zoek ik een versterker!

JaimeB
10 oktober 2008, 10:15
Laatst de roland cube en vox AD15vt xl uitgebrobeerd als eerste versterker voor een vriend. Vond de vox AD15vt xl beter klinken dan de roland cube. Alhoewel die roland cube ook een leuk speeltje was. Maar mijn keus voor dat budget zou de vox zijn.
Heb zelf een peavey classic 50 watt 4x10, maar die kreeg ik niet voor 200 :) dus zal wel gaan over 20 of 30 watter?? Vond namelijk de 400 die ik ervoor betaalde al erg cheap voor dat ding.
Succes ermee!