PDA

View Full Version : Weerstand / Condensator? wahwah Dunlop JH-1



rammybully
8 oktober 2008, 16:38
Ik heb een Dunlop Jimi Hendrix wahwah pedaal (JH-1).
De potmeter was aan vervanging toe en heb deze vervangen.

Tussen het zwarte en het gele draadje op de potmeter zit een weerstandje (of condensator)
Tijdens het solderen is deze afgebroken. Er moet dus een nieuwe tussen.

Ik ben naar het onderdelenhuis geweest. Ze denken dat het een condensator is en geven mij een 221 condensator mee. Na het testen van wahwah blijkt dit niet het juiste onderdeel te zijn.

Nu ben ik bij mijn muziekzaak geweest, daar zegt men dat het een weerstandje is, maar dat er geen hebben.

Weer iemand wat er op de potmeter van een wahwah gesoldeerd wordt?

De code die op het dingetje staat is:
R1R
221

KFN
828

Waar zou ik zo´n ding kunnen krijgen?

Dirk_Hendrik
8 oktober 2008, 17:56
221 is goed. In de praktijk is dat een condensator van 220 pF. Vraag daarom bij je "het onderdelenhuis".


Het is geen weerstand. Da's zeker. Het ding is er alléén om heel hoge frequenties een beetje te temmen en het ontbreken zou wah-klankmatig geen extreme invloed moeten hebben.

Nocki
10 oktober 2008, 21:52
Ik heb het nooit gezegd maar; Dirk Hendrik, Ik ben blij dat je heir op het forum zit en zulke info met ons deelt!
Ik kom je steeds vaker tegen en ben blij met je...

rammybully
14 oktober 2008, 12:07
221 is goed. In de praktijk is dat een condensator van 220 pF. Vraag daarom bij je "het onderdelenhuis".


Het is geen weerstand. Da's zeker. Het ding is er alléén om heel hoge frequenties een beetje te temmen en het ontbreken zou wah-klankmatig geen extreme invloed moeten hebben.

Dankje!!!

Er zit nu weer een condensator tussen en hij doet het prima!!!