PDA

View Full Version : combinatie cijferslot gitaarkoffer ?? :P



Aeonis
8 oktober 2008, 15:50
Dag mensen,

Ik had de cijfercombinatie van mijn gitaarkoffer altijd op de 3 juiste cijfers staan, zodat ik mn koffer meteen kon openen. Ik nam mijn koffer echter laatst mee naar iemand toe en toen draaide ik wat aan de cijfers, zodat hij wel op slot zou zitten zegmaar.

Echter.. door dat draaien is onbewust de code gewijzigd, omdat de knop van het slot naar rechts geschoven stond.

Ik vraag me nu dus af of jullie een manier weten om de code te resetten of iets dergelijks, aangezien ik geen 1000 combinaties wil proberen :P

Bij voorbaat dank,
Aeonis~

P.s. Ik heb het slot los moeten schroeven om mn gitaar er uit te kunnen halen :)

marc_o
8 oktober 2008, 15:52
Neem even de tijd, het zijn maar 1000 combinaties als je 000 meerekent......binnen een uurtje heb je 'm open.

arcane
8 oktober 2008, 15:54
ik neem aan dat het geen digitaal slot is, dus op die manier resetten zal niet gaan.
Bij een mechanisch slot zul je toch echt eerst het slot open moeten hebben om de code te kunnen wijzigen lijkt me.

Dus vanavond als je tv kijkt heb je wat te doen;)

Zamalan
8 oktober 2008, 15:54
Als het simpel was om een cijferslot te resetten dan zou het doel van een cijferslot er wel een beetje af zijn medunkt...

Aeonis
8 oktober 2008, 15:57
2 foto's van mn koffer:

http://img142.imageshack.us/img142/8311/img4447uf1.jpg
http://img78.imageshack.us/img78/3981/img4454rh0.jpg

Aeonis
8 oktober 2008, 15:58
Tjah.. ik vind het sowieso onzin dat er een code op zit :)
Ik bedoel, als ze hem open willen maken dan lukt dat toch wel...

Maar er zit dan dus niets anders op dan 1000 combinaties proberen? :P

DeiDRagonas
8 oktober 2008, 16:01
Haha, da's echt minder joh.. *grijns*

Zo'n slotje is btw toch meer bedoeld zodat ze je slides, tuner en xtra snaren niet jatten als je onstage staat?

Grt R!

soup
8 oktober 2008, 16:02
hahahaha sorry maar dit is best grappig

Toch lijkt me leuk om alle codes te proberen, moest het bij mij gebeuren. :D Maar ik heb dat rood 'pinnetje' nog steken dus kan er niks gebeuren.

Aeonis
8 oktober 2008, 16:08
Kan er zelf ook wel om lachen haha :)

Zal vanavond proberen, ik houd jullie op de hoogte welk getal het was ;)
Haha beginnen bij 000, en dan blijkt het 871 te zijn of zo :D

Denk dat ik dat klikdingetje er voortaan maar af laat als ik hem open heb..

interessander
8 oktober 2008, 16:10
het is vast 666

bagheera
8 oktober 2008, 16:12
veel geluk, ik moet vandaag 1000 hapjes maken voor een receptie jij 1000 cijfertjes proberen maar ik zal aan je denken

wbz
8 oktober 2008, 16:13
wat nog wel eens wil werken bij "goedkope" slotjes is het volgende:

schuif dat "openmaak schuifje" opzij
draai dan aan 1 van de buitenste cijfers (ff proberen links of rechts)

als je geluk hebt dan zal je voelen als het cijfer op de juiste staat.

of het "openmaakschuifje" zal iets verder opzij gaan, of je cijferring zal blijven "haken"

Aeonis
8 oktober 2008, 16:15
wat nog wel eens wil werken bij "goedkope" slotjes is het volgende:

schuif dat "openmaak schuifje" opzij
draai dan aan 1 van de buitenste cijfers (ff proberen links of rechts)

als je geluk hebt dan zal je voelen als het cijfer op de juiste staat.

of het "openmaakschuifje" zal iets verder opzij gaan, of je cijferring zal blijven "haken"Ja, zoiets dacht ik ook al aan, aangezien het goedkope slotjes zijn... Vaak wil het schuifje dan nog wel iets verder opzij gaan inderdaad als je een cijfer goed hebt. Maarrr.. dit heb ik al geprobeerd, resultaat: 1 - 0 voor het slot.

wbz
8 oktober 2008, 16:19
Ja, zoiets dacht ik ook al aan, aangezien het goedkope slotjes zijn... Vaak wil het schuifje dan nog wel iets verder opzij gaan inderdaad als je een cijfer goed hebt. Maarrr.. dit heb ik al geprobeerd, resultaat: 1 - 0 voor het slot.

of anders met een zaklamp zijkant van slotje proberen in te kijken of je de openingen in de cijferringen kan zien

Little Jay
8 oktober 2008, 16:50
Die 1000 combinaties ben je echt in 10 minuten doorheen hoor! (Ik heb het al zo vaak moeten doen met m'n reiskoffer....).

Wat de waarde van zo'n cijferslot weer ernstig te denken geeft...

Dus: werk met 2 handen: een duim onder het slot, met de andere duim het wieltje draaien. klikkerdeklik. Zelfs als het 998 mocht blijken te zijn duurt het echt niet langer! (Baal je natuurlijk wel dat je niet bij 999 bent begonnen, maar such is life....)

rocker_71
8 oktober 2008, 17:16
Misschien heb je geluk. :dance:

RoelTM
8 oktober 2008, 18:55
het is al 3 uur geleden dat je dit topic hebt gestart. in die tijd moet het toch al wel gelukt zijn? ;)

Maroon
8 oktober 2008, 18:59
wel een erg geile koffer + dito gitaar...

:satisfie:

Aeonis
8 oktober 2008, 19:11
het is al 3 uur geleden dat je dit topic hebt gestart. in die tijd moet het toch al wel gelukt zijn? ;)Ik ga er vanavond ff lekker voor zitten :D Biertje dr bij ;)


wel een erg geile koffer + dito gitaar...Thanks! Het is een 3-pu (sd's) edwards les paul custom :cooler:

marc_o
9 oktober 2008, 09:50
Zo, en wat was de combinatie?

G.G.
9 oktober 2008, 19:58
wat nog wel eens wil werken bij "goedkope" slotjes is het volgende:

schuif dat "openmaak schuifje" opzij
draai dan aan 1 van de buitenste cijfers (ff proberen links of rechts)

als je geluk hebt dan zal je voelen als het cijfer op de juiste staat.

of het "openmaakschuifje" zal iets verder opzij gaan, of je cijferring zal blijven "haken"

Hier zat ik ook aan te denken. Dan heb je hem binnen een paar minuten open.

Dit deden we vroeger op school ook. Bij de basisschool zochten we twee kleine kinderfietsjes uit, allebij met een groen cijferslot en dan de sloten omruilen. Na school zag je twee kids van een jaar of 8 keihard trekken en draaien aan hun cijferslotje totdat ze gingen janken. Echt lol hadden we dan vanaf achter de fietsenstalling terwijl iedereen al naar huis was.

Mr.Fingers
9 oktober 2008, 20:38
Dit deden we vroeger op school ook. Bij de basisschool zochten we twee kleine kinderfietsjes uit, allebij met een groen cijferslot en dan de sloten omruilen. Na school zag je twee kids van een jaar of 8 keihard trekken en draaien aan hun cijferslotje totdat ze gingen janken. Echt lol hadden we dan vanaf achter de fietsenstalling terwijl iedereen al naar huis was.

TUIG! :stop: :seriousf:

soup
9 oktober 2008, 20:52
Hier zat ik ook aan te denken. Dan heb je hem binnen een paar minuten open.

Dit deden we vroeger op school ook. Bij de basisschool zochten we twee kleine kinderfietsjes uit, allebij met een groen cijferslot en dan de sloten omruilen. Na school zag je twee kids van een jaar of 8 keihard trekken en draaien aan hun cijferslotje totdat ze gingen janken. Echt lol hadden we dan vanaf achter de fietsenstalling terwijl iedereen al naar huis was.hahaha knap :D

Aeonis
12 oktober 2008, 20:05
Ik heb het net ff geprobeerd.. en ja hoor, hij is open! na nog geen 5 minuten :D

Ik dacht, laat ik bij de 200 beginnen, geen idee waarom... maargoed het juiste getal was 358 :D

Nu maar hopen dat het niet weer voorkomt.. denk dat ik het slot dr maar gewoon af laat

Bedankt voor de reacties

Nocki
12 oktober 2008, 20:30
gefeliciteerd!

Als je het nog eens hebt kan je schuin in het slot kijken. als je draait zie je waar het dingetje zit en draai je m zo op het zicht open.

Meikel
12 oktober 2008, 23:01
Misschien wat laat, maar als ik naar de foto kijk heb ik het idee dat er in elke hoek van dat slot een schroef zit.

Met een schroevendraaier heb je hem dus ook binnen 1 minuut open :jam: .

Aeonis
12 oktober 2008, 23:11
Misschien wat laat, maar als ik naar de foto kijk heb ik het idee dat er in elke hoek van dat slot een schroef zit.

Met een schroevendraaier heb je hem dus ook binnen 1 minuut open :jam: .Was dat maar zo :) Het cijferslot is vastgeklonken