PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar!!



casper innosence
8 oktober 2008, 15:47
Eindelijk kan ik mn nieuwe aanwinst ook hier laten zien, vorige week mn LTD Viper 400 geruild en met bijbetaling de witte EC1000 mee genomen. Hierin gelijk de EMG's vervangen door een setje Seymour Duncans, een SH5 op de brug en een SH1 op de nek. En de 1e volume is een push/pull geworden voor de element schakeling. Ik heb nooit kunnen wennen aan de plek van de toggle bij een LP en ik moest toch solderen.

http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/48/l_470697f915a94b6d8589aec78927b07a.jpg

Gebroederlijk samen met mn ESP Viper standaard waar ik ook de EMG's vervangen heb voor een SD set (sh4 op de brug en sh1 op de nek)

pimmedoris
8 oktober 2008, 15:51
Dus als ik het goed begrijp schakel je nu tussen de elementen met je volume pot? Je kunt dan de elementen samen nu niet meer gebruiken toch?

Mooi gitaartje verder! (Alleen ben ik niet zo'n fan van die binding op de 1000 series :sssh: )

casper innosence
8 oktober 2008, 16:12
Klopt, kep geen middenstand meer, maar dat maakt niet uit, die heb ik op de viper nog nooit gebruikt. Ik heb voor dit gekozen om de optie van het gebruik van hals element wel te behouden, maar ik gebruik m zelden.

Die abalone, tja, had van mij niet gehoeven, maar deze kwam ik tegen, en een ESP eclipse kan ik niet verantwoorden aan mezelf.. omdat die viper daar te fijn voor is.

Dribbel_
8 oktober 2008, 17:07
Nice :9 dikke shit man :chicken:

Manuvdv
8 oktober 2008, 17:26
Mooi ding! Alleen word ik echt zeeziek van die binding... Voor mij ook de reden waarom er geen LTD in huis komt.

JelmerOnGuitar
8 oktober 2008, 17:36
Zow, vette gitaar man! Gefeliciteerd!

Persoonlijk vind ik het ķets teveel glitter maar smaken verschillen gelukkig..
Goeie element keuze trouwens, en handige oplossing voor je kwaal..

Succes ermee!

JeroenSchaaf
8 oktober 2008, 17:37
Gefeliciteerd jo! :satisfie:

pannekoek
8 oktober 2008, 17:39
vet ding! gefeliciteerd

Geoffrey
8 oktober 2008, 17:49
Nice!!! .. maar jammer van die glitter.

casper innosence
8 oktober 2008, 17:51
veel mensen zie ik vallen over die abalone, vind t zelf ook overdreven, al ist in t echt iets minder opzichtig. Maar kben zelf ook voorstander van Less is More, zoals op de Viper.. gewoon dots, of niks en gewoon de binding zoals op n LP custom, maar goed, klank/bespeelbaarheid telt.. en das goed! (met de SH5, welke ik overigens NOG lekkerder vind dan de SH4 die in de viper hangt)

KamikazaGuitar
8 oktober 2008, 17:53
Gefeliciteerd :D

Eigenlijk vind ik het persoonlijk helemaal niks als er gesleuteld wordt aan klassieke vormen zoals Les Pauls, SG's, Telecasters etc, maar als jij het maar mooi vind :satisfie:

EpiCenturiesAWAy
8 oktober 2008, 18:27
proficiat man! Ik heb sinds vorige ook een EC1000 maar dan in vintage black bij, echt supersuper gitaartje!

casper innosence
8 oktober 2008, 18:55
Hey Thomas, jij hebt toch ook enkele anderen uit de 1000 serie (gehad?) hoe waren die in vergelijk met de EC1000?

Overigens, ik vond mijn EC met de SD's erin duidelijk mooier klinken

tabmaniac
8 oktober 2008, 19:10
Gefeliciteerd :D
Ik vind die binding juist wel weer mooi ;)

joelvereycken
8 oktober 2008, 19:14
2 supervette gitaren!!! ik wens je er heeeeel veeel plezier mee!!

Heb ook ooit zitten denken om een ec1000 te kopen, maar vond een gibson les paul toch lekkerder spelen, en is natuurlijk veelzijdiger. Maar ik zou die emg's erin hebben laten zitten, maar goed, dat is kwestie van smaak, veel suc6 in ieder geval!

EpiCenturiesAWAy
8 oktober 2008, 19:29
Hey Thomas, jij hebt toch ook enkele anderen uit de 1000 serie (gehad?) hoe waren die in vergelijk met de EC1000?

Overigens, ik vond mijn EC met de SD's erin duidelijk mooier klinken

Hey Casper!

Euh, ik heb nu nog de H 1000 en een mh 250NT , en voor deze ec 1000 had ik de h 1001..

Het zijn allen sowieso de beste gitaren die ik al vastgehad heb..
Ze klinken supergoed, spelen super!

De EC heeft een iets bredere neck dan de H maar speelt zeker zo vlot! Kwa geluid klinkt de EC iets properder, en iets bassiger. De H klinkt wat vuiler..

ik moet geen andere meer hebben..

EpiCenturiesAWAy
8 oktober 2008, 19:31
2 supervette gitaren!!! ik wens je er heeeeel veeel plezier mee!!

Heb ook ooit zitten denken om een ec1000 te kopen, maar vond een gibson les paul toch lekkerder spelen, en is natuurlijk veelzijdiger. Maar ik zou die emg's erin hebben laten zitten, maar goed, dat is kwestie van smaak, veel suc6 in ieder geval!

Beter spelen als de EC en veelzijdiger ? Dat snap ik niet echt, maar zal je eigen smaak en stijl (om te spelen) wel verklaren.. :)

casper innosence
8 oktober 2008, 19:59
Beter spelen als de EC en veelzijdiger ? Dat snap ik niet echt, maar zal je eigen smaak en stijl (om te spelen) wel verklaren.. :)

Ik denk inderdaad dat een EC met duncans (emgs zijn gewoon minder veelzijdig in mijn oren) of andere passive elementen toch zeker zo veelzijdig zijn als een echt LP. Maar goed, op de nek met die 59 krijg ik ook lekkere bluesy/jazzy tonen.

Thomas, ik vind de hals van mijn Viper, nog net comfortabeler dan die van de EC,weet niet wat t is, want t is maar een heel klein verschil, wellicht zit t verschil in dat de Viper al bijna 5 jaar intensief gebruik achter de rug heeft...en dat daardoor de lak anders aanvoelt, t zouden beiden thin u's moeten zijn.

Ik ben iedergeval heeel tevreden met beide gitaren.

StereoX
8 oktober 2008, 20:23
hee, die foto kwam ik ook al op een ander forum tegen :p

Maar supervette gitaren zeg!!!

almarvk
9 oktober 2008, 07:21
Erg gave uitvoering van die Eclipse. Erg fijne gitaren. Ik heb zelf de EC400 met SD's en die gaat er ook nooit meer uit.

Braindead
9 oktober 2008, 21:29
Vette gitaar! Ik heb zelf de ESP variant.Ik wil er
ook nog andere (passieve) pickups inzetten maar
je moet dan toch ook de potmeters vervangen?
Heb je dat zelf gedaan of laten doen?
Die plaats van de pickup switch vind ik ook erg
ongelukkig. Ik stoot er weleens tegen en dan
gaat ie in de neck stand.

http://www.freewebs.com/dudebraindead/Kopie%20van%20IMG_2818EclipseSM1.JPG

Squier4ever
9 oktober 2008, 21:46
stelt niet zoveel voor hoor, knopje eraf, schroefje los, kabeltje los en vice versa

casper innosence
10 oktober 2008, 00:15
De ESP variant, ERRUG VET, tis dat ik al n ESP Viper heb, die gewoon TE fijn is.

Voor passieve elementen moeten er meest wel andere pots in ja. Omdat ik n lamme flikker ben die geen geduld heeft voor solderen, heb ik t laten doen, gaat sneller en zorgt voor minder frustraties. Maar ik kan t alleen maar aanraden om te vervangen.. EMG maken zulke kille planken van gitaren. (Maar ik ben dan ook SD fan geworden). Aanrader is de SH5 (duncan custom) op de brug, nog lekkerder dan de JB.

Tja wat jij zegt over die switch had ik op mn epi lp vroeger ook, toen ik de EC kocht wist ik al dat er gesoldeerd moest gaan worden, dus ik heb dit gelijk maar verholpen. Tis welliswaar iets minder prettig schakelen (daarvoor is die plek wel ideaal), maar ach, ik gebruik toch 98% mn brug element, dus geen probleem.

Braindead
10 oktober 2008, 00:45
Ik vind dat Abalone juist wel erg vet staan bij dat wit. Bij zwart zou ik het minder gevonden hebben.
Dus jij bent helemaal van de Seymour Duncans? Ik heb eigenlijk vooral ervaring met Dimarzio's maar wil best een uitstapje richting Seymour wagen :-)

casper innosence
10 oktober 2008, 12:58
Abalone bij wit is wel de minst erge variant ;) ik heb inderdaad wel eens n zwarte gezien, was t een stuk opzichtiger, al moet ik zeggen dat het op de foto's er minder uit ziet dan in t echt.

Ik ben vooral van de Passives, en vind EMG's vooral helemaal niks ;)

ACSlater
11 oktober 2008, 00:29
Mooie gitaar en die abalone vind ik ook mooi eigenlijk.