PDA

View Full Version : Iemand bekend met de Peavey Windsor?



Joene1988
8 oktober 2008, 14:39
Hey!

Ik ben dus bezig met het zoeken naar een nieuwe (buizen)amp, een combo in ieder geval...

Nu kwam ik bij deze terecht: http://www.musik-produktiv.com/(s(xfkvhynld6ppjj9b17yfimhm))/peavey-windsor-1x12.aspx

Op de demo klinkt het vrij goed, niks van te zeggen... Maar goed, in mijn buurt hebben ze dit ding volgens mij nergens...

DEMO: http://www.youtube.com/watch?v=_3vS3YDEFYQ

Iemand bekend met dit ding? Het lijkt me awfully cheap, maar ook wel weer een mooi ding... Als het lekker klinkt pik ik hem misschien wel op... Even vergelijken etc, je kent het wel....

:cooler:

Rormo
8 oktober 2008, 14:46
gebruik de zoekfunctie, is al vaak ter sprake gekomen.

kevervolks
8 oktober 2008, 15:49
gebruik de zoekfunctie, is al vaak ter sprake gekomen.

hmmm... niet echt! Ben zelf ook naar het kijken naar deze versterker, maar de onderwerpen die voorbij komen gaan alleen over de windsor HEAD.

Onderwerpen die wel over de windsor studio gaan kunnen niets zeggen over hoe die klinkt en dergelijke.

Dus zeg nou niet meteen gebruk de zoek-functie!

Joene1988
8 oktober 2008, 22:06
Inderdaad, ik ben absoluut niet geintresseerd in die head... Ik wil geen dikke stack, veel te groot en onhandig IMO... Ik wil gewoon een nette combo... :hippie:

tabmaniac
9 oktober 2008, 00:20
Ik wil geen dikke stack, veel te groot en onhandig IMO...

Dat zijn jouw woorden;)
Anderen kiezen er juist weer voor om juist een head te nemen ivm makkelijk vervoer en zaaltjes hebben meestal wel cabs staan.
Voor thuis kan ik het begrijpen.

De windsor weet ik niet veel over. Was dat ding vorig jaar niet versterker van het jaar of iets in die trant?

Sarco
9 oktober 2008, 00:25
Ik was vrij onder de indruk van volgende samples die ik gehoord heb van de windsor (wel de head):

http://www.ultimatemetal.com/forum/rate-my-mix-tone-threads/342110-windsor-test-drive.html?highlight=peavey+windsor

http://www.ultimatemetal.com/forum/rate-my-mix-tone-threads/342286-windsor-test-2-great-dirt-cheap-all-tube-amp.html?highlight=peavey+windsor

Lekker droog :)

Joene1988
9 oktober 2008, 11:07
Hmm, okay... Ik heb op andere bronnen ook al gezien dat er alleen maar wat bekend is over die head, maar de combo weet niemand iets van...

Best vaag, aangezien het een goedkope amp is, vol buizen, en ook nog eens van peavey... Niet dat merken alles zeggen, maar toch wel een beetje...

Niemand weet een zaak waar ze dit soort dingen verkopen?

pol
9 oktober 2008, 11:56
ik vond de versterker redelijk goed, maar niet over de peavey speakers.
maar wat wil je, voor die prijs.

pasqual
9 oktober 2008, 21:27
ik vond de versterker redelijk goed, maar niet over de peavey speakers.
maar wat wil je, voor die prijs.

als je de speakers minder vindt, kun je er altijd nog andere ingooien. daar kan ie behoorlijk van opknappen. ik heb in mijn valveking 212 eminence the governors geplaatst en dat is echt een upgrade voor redelijk weinig geld.

groeten Pasqual.

tabmaniac
9 oktober 2008, 22:58
Best vaag, aangezien het een goedkope amp is, vol buizen, en ook nog eens van peavey... Niet dat merken alles zeggen, maar toch wel een beetje...

en wat wil je hiermee zeggen?
Dat peavey juist goed is, of kut of wat..?

Joene1988
11 oktober 2008, 11:16
dat ik normaal gesproken wel te spreken ben over peavey, en de prijs is daar vaak ook wel naar... Maar dan nu de windsor, die eigenljik voor een schijntje verkocht word...

aart steekelenburg
12 oktober 2008, 13:33
we hebben die top ooit in de winkel gehad. Ik vond het met afstand de slechtse buizenversterker die ik ooit gehoord heb maar we hebben er ook maar een gehad dus misschien was dat exemplarisch. Over de combo kan ik je niets vertellen.

Bartman
9 november 2008, 20:42
Op de één of andere manier is er meer vraag dan aanbod m.b.t. de Windsor Studio. In januari heb ik de versterker besteld en ik heb haar nu pas een week in huis. En volgens mij gaan ze als zoete broodjes. Ik was op zoek naar een kleine versterker die ik lekker thuis kan gebruiken maar die ook genoeg vermogen heeft voor een oefenruimte. In eerste instantie kwam ik op de Mini Colossal. Maar toen kwam ik de Studio tegen op de site van Peavey. In de eerste plaats scheelt deze de helft van de prijs in vergelijking met de Colossal. Volgens mij betaal je hier meer voor vanwege dat Satriani zijn naam aan de versterker heeft verbonden. Maar het belangrijkste vind ik de mogelijkheid dat je in de eindtrap verschillende typen buizen kan gebruiken. Ik heb het nog niet uit geprobeerd. Maar het geluid wat er nu al uit komt bevalt me prima. De powersponge valt heel erg tegen. Pas bij ongeveer 20% begint deze te werken. Hier mag Peavey echt wat aan verbeteren. Voor de rest valt de versterker mij echt niet tegen. In eerste instantie heb ik de instellingen geprobeerd die in de manual staan vermeld. Gewoon geweldig. Van een gruizig randje tot gewoon lekkere oversturing. De voortrap en de eindtrapoversturing je moet ze gewoon allebei proberen. De versterker reageert echt lekker op je gitaarvolumeknop en je aanslag. Met de verschillende buizen die je kan gebruiken zijn er echt gigantisch veel mogelijkheden. Ik heb de versterker bij Musik Produktiv uit Duitsland vandaan voor net geen € 300,- inclusief BTW. Een footswitch voor je boost en je effectloop wordt er bij andere leveranciers niet bij geleverd. Maar Musik Productiv levert inclusief de switch. Scheelt je toch zo'n € 35,-. :pHet is ook de eerste versterker die ik gekocht heb zonder deze uit te proberen. Voor de prijs kon ik het niet laten. Maar ik kan je vertellen zelfs voor de € 350,- die de versterker nu kost, is de prijs en kwaliteit het ruim waard.

Ik hoop dat je hier wat mee kan. :blast:

http://www.electric-guitar-review.com/2008/02/25/review-peavey-windsor-studio-class-a/