PDA

View Full Version : Schieten maar... 'Progressieve Rock'



oorzaak
8 oktober 2008, 14:07
Ik ben met veel verschillende muzikale projecten bezig geweest maar mijn grote liefde is toch de zogenaamde Progressieve Rock (als je de rillingen krijgt van die term, bedenk dan dat de term 'Symfonische Rock' nog erger is ;-) )

Mijn helden op dit gebied zijn acts als Rush, King Crimson, Pink Floyd, Camel, en bijvoorbeeld ook 'onze eigen' Jan Akkerman (o.a. het album Eli). Verder vind ik bepaald werk van de oude hardrock acts zoals Deep Purple en Led Zeppelin ook in deze hoek thuis horen.

Ik had al jaren niks meer gedaan in dit genre maar heb allerlei ideeën die ik in de loop der jaren had weer eens opgezocht. Ik ben nu bezig om er lijn in aan te brengen en alles (opnieuw) op te nemen. Via een webpagina en clips op Youtube probeer ik reacties te krijgen. Om mezelf enige druk op te leggen heb ik het een naam een een logo gegeven. Wie weet groeit het nog eens uit tot een echte act.

Vol je vrij om te reageren op welk aspect van de muziek dan ook: www.penta-ray.com

marc_o
8 oktober 2008, 14:57
Ben benieuwd naar je site, zit nu te werken, maar in een later stadium ga ik zeker eens luisteren.


King Crimson is voor mij het neusje van de zalm in die muzieksoort uiteraard, dus ben erg benieuwd of ik daar iets van ga terughoren...


succes met je project in ieder geval!

Marc

VHsologitarist
8 oktober 2008, 15:18
Te duister voor mij ;)

JelmerOnGuitar
8 oktober 2008, 15:56
Wauw, mijn eerste indruk is goed! Lekker progressief, heerlijk duister en dramatisch!:D Super, ik vind de nummers/ideeen echt goed! De sounds en opnamekwaliteiten zijn nog niet wat het zou moeten zijn, maar dat kondig je ook aan met het feit dat het demotjes zijn.
Maar desalniettemin, super! Ik hou erg van deze muziek en naar mijn idee kun jij er ook goed mee uit de voeten! Ik luister veel dream theater en yes, waar dit natuurlijk ook grenzeloos bij aansluit.

Ik zou zeggen: Post meer van je liederen!!:D En ga ze professioneel uitbrengen!!:D Mijn stem heb je.

oorzaak
9 oktober 2008, 20:32
Hé mensen, bedankt voor de reacties tot nu toe. Intussen is er alweer meer bijgekomen. Komt dat zien, komt dat horen :-)

www.penta-ray.com (http://www.penta-ray.com)

Frits