PDA

View Full Version : Line6 Vetta vond ik toch wel mooi.



Nocki
4 maart 2003, 19:11
hooi allemaal. iedereen weet wel dat ik een beetje mesafiel ben maar ik heb op een line6 vetta combo gespeeld en vond dit toch best lekker klinken...

wat vinden jullie van dat ding????

nocki

MegaDrive
4 maart 2003, 22:11
Geniaal! Wat ik de coolste feature aan dat ding vind is dat je 2 compleet onafhankelijke kanalen kunt laten klinken door verschillende speakerkasten. Leg uit, Mike! Voorbeeld: Je kiest voor kanaal A een Marshall JCM800 met een chorus in de effect loop en je stelt hem naar smaak af met de toonregeling voor dat kanaal. Voor kanaal B kies je een Fender Twin met een flanger in de loop, ook deze stel je naar smaak af. Het signaal van kanaal A gaat naar onze 4x12 mesa kast en het signaal van kanaal B naar de 2x12 Koch bak. En nu kan het feest beginnen! Je hoort beide signalen afzonderlijk van elkaar alsof je echt op die 2 versterkers staat te raggen. Kanaal A te hard? Pan B, klaar! Supervet! Nu denkt iedereen, ja leuk maar dan kan ik dus net zo goed over 2 verschillende versterkers spelen met hun eigen effectloop, klopt. Maar dan klink je nog als één gitarist. Die Vetta heeft een soort van attackrandomizerdelayer, waardoor je piepkleine delay'tjes krijg, gefaseerd over beide kanalen. Mooi vol geluid, alsof je met twee gitaristen speelt. Geweldig.

Zo'n ding heeft natuurlijk nog veel meel voordelen ten opzichte van een buizenbak, maar dit vond ik even leuk om te posten.

sash
4 maart 2003, 23:01
Ik vind het een erg gaaf ding, zeker als je veel effecten gebruikt en veel verschillende geluiden gebruikt.

Voor mij zou het niets zijn aangezien ik weet wat voor toon ik naar op zoek ben en ongeveer weet hoe ik dat met buizen en analoge pedalen kan bereiken. En als je een goede buizenbak naast die Vetta zet hoor je wel het verschil, wat die gasten van Line6 ook mogen zeggen.

Een goeie versterker bezorgt je een goeie hernia zeg ik altijd maar.

Nocki
4 maart 2003, 23:49
ja natuurlijk. ik vind nog steeds mn eien ampje het eukst klinken met mijn speakers. maar ik was aangenaam verrast door de combo. ik had hiervoor aaleen de top met een oud line6 cabinet gehoord en vond dat niet veel maar deze combo was wel leuk. ben wel geintereseerd. ik zoum denk ik toch alleen gebruiken voor de Vox, Recto en Fender Simulaties...

Nocki

francis
5 maart 2003, 18:34
De vetta is een super versterker, maar denk eens na over de levens duur van allé elektronica die er in zit. Een marshall heeft zijn kunnen al bewezen, laat nu de vetta het doen, een goede klank is geen levens waarborg.