PDA

View Full Version : Epiphone Valve Senior komt uit!



episua
8 oktober 2008, 12:13
Iemand al bekend mee? Volgens mij is hier nog niks over geschreven.
Lijkt me een erg gaaf ding.
Hier wat gegevens die ik heb kunnen vinden:

http://www.guitarpug.com/wp-content/uploads/guitarpug/2008/07/epiphone.jpg

specs:
18 watts of Class A/B power.
2 x 6V6GT power tubes, 4 x 12AX7A preamp tubes
Gain, Volume, Treble, Mid, Bass, Presence, and Reverb controls
Standby switch
4, 8, and 16-ohm speaker outs

Jay75
8 oktober 2008, 12:14
Ziet er vet uit!!

Maar die collectie van jou ook!!! :)

episua
8 oktober 2008, 12:19
Ziet er vet uit!!

Maar die collectie van jou ook!!! :)

Dank je, jouw collectie is ook super! (alleen mis nu wel een Rickenbacker en Gretsch in je collectie!)

Gitaarjaap
8 oktober 2008, 14:16
EPISUA

ik zie tussen jou collectie de valve junior head met de 1x12 cabinet.
Is dit een goeie set ? goed geluid?.

Jay75
8 oktober 2008, 14:37
Dank je, jouw collectie is ook super! (alleen mis nu wel een Rickenbacker en Gretsch in je collectie!)


Ja klopt haha, beide gehad, ( meerdere modellen ) en hoewel qua looks super, is het toch iedere keer weer net niet mijn ding, op de Falcon na maar die vond ik weer te pimp :)

Heb nu een mooie jazzmaster gekocht!

marc_o
8 oktober 2008, 14:59
hm, goeie zet van Epiphone, want toen ik de valve jr top kocht was dat het eerste wat ik ervan dacht....iets meer power en een toonregeling.....denk dat het prima zal klinken. Op mijn rivera 212 klinkt die top in ieder geval erg leuk!

Luke-wannabe
8 oktober 2008, 15:13
Wat gaat deze kosten? Gas!

marc_o
8 oktober 2008, 15:17
299 Dollar.....dat kon ik vinden...ben benieuwd!


En de nieuwe hotrod jr!!

Epiphone Valve Junior Hot Rod Head 5-watt Guitar Amplifier Head Features:


5-watt head
Single-ended Class A tube design
1 x EL84 power tube, 2 x 12AX7A preamp tubes
Gain, Volume, and Reverb controls
4-, 8-, and 16-ohm speaker outs
Also acts as a 5-watt standalone reverb tank with dummy load output

rickert
8 oktober 2008, 15:20
Lijkt me leuk voor thuis, kan ik m'n cab enzo in het oefenhok laten staan!

episua
8 oktober 2008, 15:24
EPISUA

ik zie tussen jou collectie de valve junior head met de 1x12 cabinet.
Is dit een goeie set ? goed geluid?.

Ik heb de combo. Volgens mij klinkt de ie met een 12" kast veel beter, dus gewoon de head met cabinet kopen!

marc_o
8 oktober 2008, 15:31
Vooral de optie dat ie als 5 watt buizen reverbtank kan opereren is te gek.....uhm, als ie klinkt natuurlijk....

kevervolks
8 oktober 2008, 16:04
Ben benieuwd....

Ben zelf ook opzoek naar een nieuwe amp.
De gain control en reverb is nou net wat ik miste op de valve junior!!!

Deze amp komt binnenkort ook uit:

http://images7.thomann.de/pics/bdb/216097/832502_800.jpg

Concurrent??? Zelfde prijs klasse

marc_o
8 oktober 2008, 16:11
Hey tof, wist ik niet.

De artisancombo van Blackstar vond ik overigens flink teleurstellen zeg, en die kost heel wat...

kevervolks
8 oktober 2008, 16:17
Naast deze head komt er ook nog een combo versie met een 10 inch speaker

Fender75
8 oktober 2008, 16:22
Ben benieuwd, vooral die Blackstar...Maar die Blackheart bij Thomann is toch iets soortgelijks?

Mr_Moustache
8 oktober 2008, 17:39
299 Dollar.....dat kon ik vinden...ben benieuwd!


En de nieuwe hotrod jr!!

Epiphone Valve Junior Hot Rod Head 5-watt Guitar Amplifier Head Features:


5-watt head
Single-ended Class A tube design
1 x EL84 power tube, 2 x 12AX7A preamp tubes
Gain, Volume, and Reverb controls
4-, 8-, and 16-ohm speaker outs
Also acts as a 5-watt standalone reverb tank with dummy load output


Enig idee hoeveel die gaat kosten en wanneer ie uitkomt?

Was namelijk geintereseerd in de valve junior, maar wou toch ook reverb op mn amp... :)

alvast bedankt !

Luke-wannabe
9 oktober 2008, 09:12
Lijkt me leuk voor thuis, kan ik m'n cab enzo in het oefenhok laten staan!
Sjeah en die 18 watter is lekker voor kleine gigs enzo!

Squier4ever
9 oktober 2008, 10:36
z'n studiocage is ook maar 15 watt ofzo hoor....

rickert
9 oktober 2008, 12:37
Ja maar die blaast alsnog de fundering uit de huizen. Toen ik die op herfstpop onversterkt aan had staan kon de geluidsman me alsnog luid en duidelijk horen:D

Luke-wannabe
9 oktober 2008, 16:02
z'n studiocage is ook maar 15 watt ofzo hoor....
Mijn Concert 60 ;)

Lexvandoef
9 oktober 2008, 16:04
Mijn Concert 60 ;)

Ja en mijn Hook 100, wedstrijdje? ;)

Luke-wannabe
9 oktober 2008, 16:07
Is goed ;)

Edit: Alhoewel, ik durf echt mijn Fender niet open te zetten. Volgens mij wil niemand dat.

Lexvandoef
9 oktober 2008, 16:40
Is goed ;)

Edit: Alhoewel, ik durf echt mijn Fender niet open te zetten. Volgens mij wil niemand dat.

Bij die van mij willen mensen dat wel, want dat is wel een mooi geluid ;)

Luke-wannabe
9 oktober 2008, 16:42
Bij die van mij willen mensen dat wel, want dat is wel een mooi geluid ;)
Pff patsertje. Hoef je niet mensen te gaan lopen dissen omdat ze niet kunnen spelen..

Lexvandoef
9 oktober 2008, 16:45
Pff patsertje. Hoef je niet mensen te gaan lopen dissen omdat ze niet kunnen spelen..

Haha, no offence he, als je mijn opnames van gisterenavond hoort was dat ook niet echt helemaal je van het :hippie:

Luke-wannabe
9 oktober 2008, 16:51
Haha, no offence he, als je mijn opnames van gisterenavond hoort was dat ook niet echt helemaal je van het :hippie:
Nee klopt
just kiddin

Dude
9 oktober 2008, 19:44
http://www.guitarpug.com/wp-content/uploads/guitarpug/2008/07/epiphone.jpg



hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe hebbe

MarkS
9 oktober 2008, 20:17
Deze amp komt binnenkort ook uit:

http://images7.thomann.de/pics/bdb/216097/832502_800.jpg

Concurrent??? Zelfde prijs klasse

Gezien de rest van de productlijn van Blackstar amps onwaarschijnlijk goedkoop.
Anderszijds lijkt het best veel op een HT-Dual pedaal met een eindtrapje in een topkastje. (Best wel interessant moet ik zeggen!)

Jimwoud
9 oktober 2008, 20:29
http://www.thomann.de/be/blackstar_ht_5_head.htm

zznaaks_coalchamber
4 november 2008, 15:24
Van de Blackstar HT5 (het heeft mijn interesse) is er een korte impressie vanwege de amp show. Ik kan niet echt zeggen dat ik hotel-de-botel ben eigenlijk. Ben wel op zoek naar een kleine buis, voor thuis, met 2 kanalen. Toch maar es luisteren als ie eenmaal uit is want zo een videotje zegt ook niet zoveel. Jammerlijk dat de SoCal niet in minder dan 50 watt te krijgen is want die is maar een geeltje duurder met reverb :S

Linkie:

http://www.youtube.com/watch?v=x9eFsMb_EdI

LazyLefty
4 november 2008, 16:11
euhmm ik weet niet of je 25 watt nog teveel vind maar achter op de socal zit een switch waarmee je tussen 50 en 25 watt kunt schakelen

zznaaks_coalchamber
4 november 2008, 20:29
Ach ja, nu zie ik het.

Description: Epiphone SoCal50, Tube Guitar Head, 50 Watts Class A/B and 25 Watts Class A switchable, 5-12AX7, 2 EL 34 Tubes, 2 Channel, Tube Reverb , Footswich optional.

Ik vind dat toch meer jeu hebben dan een kale 5-watter (al staar ik me niet blind op wattage, die fout heb ik al es gemaakt :D) met enkele EQ. En ISF, waar ik geen ervaring mee heb. Maar misschien is het wel helemaal briljant die Blackstar, geen idee.

Heeft iemand al een idee wie Blackstar gaat verkopen? Een ritje naar Treppendorf vind ik toch een beetje heftig eigenlijk :S

ACSlater
4 november 2008, 22:33
euhmm ik weet niet of je 25 watt nog teveel vind maar achter op de socal zit een switch waarmee je tussen 50 en 25 watt kunt schakelen

Bij de versterkers die deze mogelijkheid hebben, vind ik het geluid op de helft van het vermogen, zwaar onder de maat en daardoor onbruikbaar.

TimmU
4 november 2008, 22:37
Hoe weet je dat zo zeker, ACSLATER? Schakelen van A/B naar Class A lijkt me juist een vooruitgang...

pupanus1
5 november 2008, 10:39
zo volgens mij zijn mijn gebeden verhoord, ik wilde wat meer buizen versterkers in het 5 -> 20 watt segment. En nu komt er allerlei prachtigs uit. Die blackstar ga ik wel testen, die Mini-stack bij thomann is ook wel interessant

peter_heijnen
5 november 2008, 10:50
Wat heeft die blackstar 5 watter eigenlijk voor eindtrap, wel of niet buizen?

pupanus1
5 november 2008, 13:21
Hier heb je een review over de HT-5 in mini stack uitvoering

http://www.musicradar.com/gear/all/amplification/instrument-amps/guitar-stacks/ht5-s-mini-stack-179251/review

hendrix_appendix
5 november 2008, 13:36
Wel, is fulltube dacht ik.

RobertoL
5 november 2008, 15:05
Heeft iemand al een idee wie Blackstar gaat verkopen? Een ritje naar Treppendorf vind ik toch een beetje heftig eigenlijk :S

bij max guitars hebben ze m, met een speaker erbij:

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3176&PHPSESSID=a9f1b5e223f4052439fda7c6b69b2baf

ACSlater
6 november 2008, 23:01
Hoe weet je dat zo zeker, ACSLATER? Schakelen van A/B naar Class A lijkt me juist een vooruitgang...

Dat weet ik niet zeker. Ik bedoel uiteraard dat ik die functie onbruikbaar vind op versterkers die deze functie hebben EN waarop ik gespeeld heb. Alleen dat laatste stond niet in mijn bericht, daardoor staat er iets anders dan de bedoeling was.

budje
29 januari 2009, 08:45
ff een oud onderwerp bumpen: Kiek eens (http://www.thomann.de/nl/epiphone_valve_senior_head.htm)

the sure thing
29 januari 2009, 09:02
Dat ziet er lekker uit!! Voor het geld hoe je het niet te laten :)

budje
29 januari 2009, 09:08
Ik ben erg blij met mijn junior (dat kan ik niet vaak genoeg zeggen) zie net dat ze nu een junior hotrod hebben met gain (leuk) en reverb (voor mij overbodig maar voor velen hier vast goed nieuws)

Ben net verhuisd, dus heb net ff iets teveel uitgegeven voor een valve senior voorlopig, maar t is een leuk nieuw iets om voor te gaan sparen!!!

rocker_71
29 januari 2009, 11:22
De combo is ook gaaf.

http://www.thomann.de/nl/epiphone_valve_senior_combo.htm

Dude
29 januari 2009, 19:59
vreemd dat de head 295 kost en de combo 275....

soup
29 januari 2009, 20:02
Argg, ik wil zo'n combo wel hebben.

budje
29 januari 2009, 20:49
vreemd dat de head 295 kost en de combo 275....

ja ik sta ook ff met m'n oren te klapperen :S ik heb al een valve junior, met bijbehorend kabinetje, dus heb liever de senior head... als ik weer eens onnodig geld tegenkom (las pas ergens dat niets zo goed helpt tegen gas als een eigen huis... hij had gelijk!)

rickert
29 januari 2009, 20:57
(las pas ergens dat niets zo goed helpt tegen gas als een eigen huis... hij had gelijk!)

:seriousf: Jup, that was me!

budje
29 januari 2009, 20:59
:seriousf: Jup, that was me!

hier morgen de nieuwe gordijnen ophangen... had ik ook mooi zo'n head van kunnen halen! (alleen jammer dat ie reverb heeft:rockon:)

oigun
20 maart 2009, 22:51
Zijn er inmiddels al valve senioren uitgeleverd maw heeft iemand er al 1 ?

Dimitri92
12 april 2011, 14:07
Zeer oud topic i know i know, maar ik kwam m tegen via google en zag dat er nog niet veel nuttigs gepost was.
Dus bij deze een clipje =) Het heeft een beetje een ver weg geluid omdat het maar opgenomen is met een simpele digitale recorder. Maar het geeft een aardig idee. In t eggie is ie nog wel wat en feller hoor, zoals ik zei het is de opname. Mochten jullie geinteresseerd zijn kan ik kijken of ik er binnekort nog eens wat kan posten/maken.

http://soundcloud.com/fender92/amp-recording

Ik speel over mn Vintage v100(upgrades: 57 classics, pots en caps) direct de amp in: 2x 6v6gt JJ, 3x 12ax7 JJ -> enkele Celestion G12t100

Bolder
12 april 2011, 16:26
Klinkt goed. Maar speel je nou Ramble On van Led Zeppelin of iets anders?

Dimitri92
12 april 2011, 17:02
Jup Ramble on van Led Zep, was toen bezig mn gitaar zo te krijgen dat ik mn volume controls als gain control kon gebruiken zegmaar. Neck clean en brug zware herrie:) Het is ondertussen al aardig beter gelukt^^

't was redelijk laat toen ik dit opnam dus helemaal vlekkeloos is het niet :soinnocent:

Toch wel 1 van mn favo. gitaristen ^^ : Jimmy Page :supercool:

Edit: aan het eind die heerlijke bigsby trouwens nog :)