PDA

View Full Version : Snaren vervangen Fender.



JelmerOnGuitar
8 oktober 2008, 10:53
Hey iedereen,

Deze vraag is eigenlijk even voor de zekerheid, dus miss. wat een debiele vraag:

Als ik snaren vervang op mn Les Paul dan haal ik alle snaren eraf, maak ik mijn gitaar schoon (op die plekken waar dat mét snaren lastig gaat) en doe ik er vervolgens weer een nieuw setje op...
Maar kan dit ook met mijn Fender strat? De tremolo van mijn strat zit zeg maar zo strak dat hij tegen de body aan zit, zodat je alleen nog maar de toon kan verlagen met de tremolo (vastzetten noemen ze dat?).. Dus wat die tremolo betreft kan ik ze der wel allemaal afhalen neem ik aan? En kan dat ook ivm de spanning om de nek? Is het geen probleem dat ik alles eraf haal en dan alles er weer op doe?

Jelmer.

Mr.Fingers
8 oktober 2008, 10:56
kan geen kwaad hoor, ik doe het zo al jaren.

JelmerOnGuitar
8 oktober 2008, 11:00
kan geen kwaad hoor, ik doe het zo al jaren.
Bedankt!!:D Het maakt zo lekker schoon vind ik:P

Nobler
8 oktober 2008, 16:19
Ik heb al eerder gemerkt dat ik al jaren volgens vrijwel iedereen veel te voorzichtig ben geweest met de hals van mijn gitaren, om dat moment allemaal gibson-achtige gitaren, dus met de kop onder een hoek, die ik nooit plat op de vloer wilde leggen omdat ik dan bang was dat dat slecht kon zijn voor de hals. Om dezelfde reden haalde ik bij het snaren wisselen de snaren per stuk los, en verving ze voordat ik de volgende snaar loshaalde. Ik ga er nu van uit dat dit niet nodig is, maar het is een gewoonte die ik nog steeds volg.

JelmerOnGuitar
8 oktober 2008, 16:53
Jah precies, ik snap je gevoel, je wil je gitaar niet beschadigen.
Bij mij komt de angst een beetje bij een Squier verhaal vandaan: