PDA

View Full Version : Nieuwe FR voor mijn Ibanez RG320



Menneskedyr
7 oktober 2008, 22:23
Heeft iemand een idee of de volgende FR op een Ibanez RG320FAWN zou passen? Hij wordt sowieso vast gezet met 5 veren en een blokje hout, dus eigelijk wordt het een tremol-no. Ik ben mijn huidige brug een beetje zat omdat de zadels bijna op hun eind zijn (de zadels van de bas snaren werken niet goed meer, veertje die uit de zadel komen zetten, niet fatsoenlijk losdraaibaar, etc.).

http://store.guitarfetish.com/flroflotrsy.html

http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_2020_5907465

Alvast bedankt.

Bram+
7 oktober 2008, 22:39
Het is altijd mogelijk, maar niet altijd zonder extra routing en andere aanpassingen aan je gitaar. Weet je welke trem er op je RG320 zit? Deze zijn namelijk met Lo-TRS II (voor 2003) en met Edge Pro II (na 2003) uitgebracht en dat maakt nogal uit wat betreft de routing.

Menneskedyr
7 oktober 2008, 22:48
Het is de Edge Pro II.
Zou anders een setje nieuwe (graptech) zadels een oplossing zijn? Of passen die ook niet overal op?

Bram+
7 oktober 2008, 23:18
Ik heb eens geprobeerd een schemaatje bij te houden van wat met wat verwisselbaar is, en zover ik nu weet ben je redelijk genaaid als je een Edge Pro II hebt, in zoverre dat je het met niks kan vervangen (zelfs niet met een Edge Pro) zonder verdere aanpassingen.

Er zijn inderdaad wel graphtech zadels voor Floyd Rose tremolo's, maar aangezien het locking systeem van een Edge Pro II zover afwijkt van een FR vraag ik me sterk af of deze te gebruiken zijn.

Menneskedyr
8 oktober 2008, 14:24
Godver... je kan bij Vox Humana wel Ibanez Lo Pro zadels krijgen, hoe groot is de kans dat die als vervanger voor de Edge zadels zouden kunnen dienen?

Bram+
8 oktober 2008, 17:09
Edge en Lo Pro Edge zijn andere trems dan Edge Pro en Edge Pro II. Volgens mij gaat dat ook niet werken, maar misschien moet je even een mail sturen naar Vox Humana voor de zekerheid. Misschien hebben zij ook wel een andere oplossing. Daarbij blijft een hele andere trem nog steeds een optie, alleen zul je de cavity waarschijnlijk moeten aanpassen.

Menneskedyr
8 oktober 2008, 18:23
Ja, maar even mailen denk ik.
Evt. zelfs een compleet nieuwe body bouwen, met een andere brug (ben zowiezo geen fan van FR-bruggen). Ik wil niet gaan frezen in de body, daar is ie te mooi voor.

Bram+
8 oktober 2008, 19:06
Dat kan ook mooi gebeuren natuurlijk, hoef je niks meer van te zien na de tijd. Je kunt eventueel het gat opvullen en een vaste brug erop zetten (zie Paul Gilberts gitaar), maar dat is inderdaad moeilijker te camoufleren.