PDA

View Full Version : Enter Sandman



Danieldg
7 oktober 2008, 21:12
Hey,
Ik heb Enter Sandman gecovered van Metallica.
Gear:
Gibson SG Standard
ENGL Fireball
Randall cab
Shure SM 57
Line 6 Toneport
Drumkit From Hell


De links:

http://profile.ultimate-guitar.com/DanielDeGregori/music/all/play431636

Of

http://soundclick.com/share?songid=6954230

Alle commentaar is welkom :)

Danieldg
10 oktober 2008, 16:17
Niemand? :P

DaChosen1
10 oktober 2008, 23:53
ik vind het erg goed klinken, ben alleen niet zo'n fan van dit soort muziek. Maar voor Metallica (en Guns n' Roses bv) maak ik een uitzondering. Jeugdsentiment he?
Ik denk laat ik ook eens reageren, is anders zo sneu als er na 3 dagen nog geen enkele reactie staat...
Maar serieus, dit klinkt wel professioneel, ik hoor het verschil niet met de echte versie!

toon-
11 oktober 2008, 11:15
Goed gespeeld, en wat een lekkere sound!
Heb Enter Sandman altijd al een minder nummer gevonden omdat ik het nogal flauw en commercieel vind klinken, maar dit is goed!

Sonno
11 oktober 2008, 11:45
Dit is zeker niet slecht, paar puntjes:

Ik hoor helemaal geen cymbals bij het drumwerk, klinkt een beetje leeg zo.
De solo eindigt slordig, volgens mij zitten daar in het origineel meer nootjes.

Gr. Sonno

Danieldg
11 oktober 2008, 11:53
Bedankt iedereen voor de reacties :)

@Sonno:
Bedankt voor het advies, de drums waren het beste dat ik er kon van maken, de drums op Metallica zijn van een hoger niveau dat hun andere cd's (qua geluidskwaliteit) en ik was nogal beperkt qua mix-mogelijkheden van de drums. Ik zal zeker is kijken of ik de cymbals wat meer aanwezig kan maken. Vond je de drums over het algemeen goed klinken?

Over de solo: bedankt dat je het opmerkt, zal ik zeker aandacht aan besteden om het einde goed te krijgen! :)

Tho
11 oktober 2008, 12:34
Heb je dat nou zelf ingedrumd?


Het is gewoon strak allemaal! Het mocht iets sneller, en ik mis de bass ;)

Danieldg
11 oktober 2008, 12:47
Haha nee hoor, drums komen van een Guitar Pro file :P Maar om de juiste verhoudingen te zoeken en alles 'vet' laten klinken was dit het beste dat ik er van kon maken. Het tempo van de Guitar Pro file die ik heb gebruikt ligt 3 beats lager dan het originele lied :/ (120 ipv 123) Kwam ik pas achter na het recorden xD

Sonno
12 oktober 2008, 15:53
Tja de drums, het klopt wel allemaal maar d'r mag wel wat meer pit in! Ik gebruik altijd EZ drummer en probeer me flink uit te leven (check bijvoorbeeld mijn clipje hier bij sounds) maar dat is natuurlijk subjectief. Het blijft toch altijd een beetje vlak zo zonder mensenhanden.

alexandra
16 oktober 2008, 11:34
Klinkt best aardig vind ik :D
wel imo een van de mindere Metallica-nummers, maar vind hem best goed gecovered :rockon:

Danieldg
16 oktober 2008, 18:58
Bedankt :)