PDA

View Full Version : Fender+boss gt 10 = scheuren?!?!



joelvereycken
7 oktober 2008, 20:29
Hallo, ik heb een fender CP stratocaster, daar ben ik zeer tevreden over alleen ik zou er graag ook mee kunnen scheuren (met name scheurende solo's). Ik speel nu met een digitech rp200a effectpedaal (echt k*t) en daar kan ik met een single coil, geen scheurgeluid mee krijgen (ik snap wel dat een single coil minder scheurd als een humbucker). Zal dit wel lukken met een boss gt-10??

arcane
7 oktober 2008, 20:43
Waarom vervang je je single coil niet door een humbucker? die zijn er ook in single coil formaat, bijv. lilkiller van GFS. Scheurt als de nete :)

En is bovendien veeeeeeeeeeeel goedkoper dan een GT-10.

Mr.Fingers
7 oktober 2008, 20:58
ruil jouw strat tegen mijn fat-strat (met humbucker in de brug) ;)

Een strat kan scheuren, maar het blijft klinken als een strat, dus met veel hoog in het geluid.

Een Boss GT is een goede multieffectendoos, maar echt een zware pompende scheur moet je niet verwachten als je met een singlecoil-strat werkt. Een aparte "overdrive" of "distortion" pedaal is wel beter!

Squier4ever
7 oktober 2008, 20:59
heb laatst eens zo'n disco-10.... eh Gt10 getest. verschrikkelijk wat een discotheek, zou er niet mee willen spelen.
scheuren kan makkelijk met een strat. anders ff humbuckertje erin nagelen en klaar.

pannekoek
7 oktober 2008, 21:02
Hallo, ik heb een fender CP stratocaster, daar ben ik zeer tevreden over alleen ik zou er graag ook mee kunnen scheuren (met name scheurende solo's). Ik speel nu met een digitech rp200a effectpedaal (echt k*t) en daar kan ik met een single coil, geen scheurgeluid mee krijgen (ik snap wel dat een single coil minder scheurd als een humbucker). Zal dit wel lukken met een boss gt-10??
wel eens van het begrip: ''IRON MAIDEN'' gehoord?


scheuren met een stratkan prima en een gt10 is echt een geweldig apparaat wat je zeker verder zult helpen

JipStoop
7 oktober 2008, 21:04
wel eens van het begrip: ''IRON MAIDEN'' gehoord?


Ja, maar die meneer heeft 3 hotrails in zijn strat, dat wil wel scheuren :)

kevervolks
7 oktober 2008, 21:22
Ja, maar die meneer heeft 3 hotrails in zijn strat, dat wil wel scheuren :)

Idd. Iron Maiden gebruikt echt geen single-coils voor distortion sounds...

GT-10 is prima voor scheur, het is namelijk een modulation pedaal dus hiermee is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een humbucker na te bootsen.

Perfect voor jou dus!

arcane
7 oktober 2008, 21:46
Toch zou ik gaan voor een humbucker in single coil formaat. als je een gt-10 alleen wilt aanschaffen om te scheuren vind ik dat persoonlijk echt enorm zonde van het geld.

Ik zou zeggen: een GFS lil killer
http://store.guitarfetish.com/lilkiblhurap.html

En dan een scheur pedaaltje erbij als je digitech je dan nog niet bevalt.

Rockabilly
7 oktober 2008, 22:09
Ik heb zo'n gt-10 gehad en zijn hele mooie masjientjes, alleen moet je wel geduld hebben om er mooie geluiden uit te halen. Er zijn zoveel mogelijkheden en effecten aanwezig, voor mij was dat de reden om hem te verkopen.

Om te scheuren is een los distortion pedaaltje ook goed maar scheuren klinkt natuurlijk lekkerder met een beetje delay om maar iets te noemen en wat dat betreft kun je met een gt-10 je hart ophalen want de mogelijkheden zijn eindeloos.

Yannicks
7 oktober 2008, 22:49
Hallo, ik heb een fender CP stratocaster, daar ben ik zeer tevreden over alleen ik zou er graag ook mee kunnen scheuren (met name scheurende solo's). Ik speel nu met een digitech rp200a effectpedaal (echt k*t) en daar kan ik met een single coil, geen scheurgeluid mee krijgen (ik snap wel dat een single coil minder scheurd als een humbucker). Zal dit wel lukken met een boss gt-10??

Nee, een mooie scheur haal je niet uit een digitaal apparaat, dat haal je uit een buizenbak die open staat.

Apenzoon
8 oktober 2008, 00:51
Nee, een mooie scheur haal je niet uit een digitaal apparaat, dat haal je uit een buizenbak die open staat.

Helemaal mee eens. Digitaal mist kracht. Probeer het maar eens naast elkaar. Er zijn natuurlijk wel mindere en betere digitale multi-effecten. Boss behoort over het algemeen tot de betere. Het grote voordeel is dat je echt zo'n beetje alles bij je hebt in één pedaal. Of het voor jou werkt weet ik niet. Dat zal je echt moeten proberen. Scheuren met een strat is wel mogelijk in ieder geval. Mijn strat scheurt ook best. Die heeft overigens wel Maxon hoge output single coils. Dat geeft bijna meer output dan mijn Les Paul! Met digitale effecten maakt de output volgens mij niet zoveel uit. In mijn ervaring reageert dat namelijk ook nooit zo op wat je draait aan het volume op je gitaar.
Volgens mij is een (de) reden dat ik geen fan ben van die grote multi-bakken het bedienings(on)gemak. Ik krijg er gewoon niks lekkers uit.

pannekoek
8 oktober 2008, 07:44
Helemaal mee eens. Digitaal mist kracht. Probeer het maar eens naast elkaar. Er zijn natuurlijk wel mindere en betere digitale multi-effecten. Boss behoort over het algemeen tot de betere. Het grote voordeel is dat je echt zo'n beetje alles bij je hebt in één pedaal. Of het voor jou werkt weet ik niet. Dat zal je echt moeten proberen. Scheuren met een strat is wel mogelijk in ieder geval. Mijn strat scheurt ook best. Die heeft overigens wel Maxon hoge output single coils. Dat geeft bijna meer output dan mijn Les Paul! Met digitale effecten maakt de output volgens mij niet zoveel uit. In mijn ervaring reageert dat namelijk ook nooit zo op wat je draait aan het volume op je gitaar.
Volgens mij is een (de) reden dat ik geen fan ben van die grote multi-bakken het bedienings(on)gemak. Ik krijg er gewoon niks lekkers uit.


maar voor rond de prijs van een gt10 kan je geen buizenbak vinden die dat evenaart

Apenzoon
8 oktober 2008, 09:42
O, maar ik zeg ook niet dat hij een buizenbak moet kopen. Ik geef alleen mijn mening over digitale effecten. Als het hem alleen om scheuren gaat zou ik een leuk los pedaaltje kopen. Wat voor versterker is het eigenlijk voor?

pol
8 oktober 2008, 13:35
digitaal mist kracht ?
wat een grap... Ik zal het aan de gitaristen van Meshuggah laten weten.

het gaat erom dat je digitaal op de juiste manier gebruikt, dus niet een boss gt-10 op de preamp van je versterker aansluiten, boss is trouwens nooit geweldig geweest in moddeling..

maar daar ging de discussie niet over, topicstarter wil scheuren op een strat, dus hotrail of iets dergelijks...

kevervolks
8 oktober 2008, 15:38
dus niet een boss gt-10 op de preamp van je versterker aansluiten

Wat bedoel je hiermee? Hoe moet je hem dan aansluiten?

In de FX loop
Of gewoon in de input van de amp?

pol
8 oktober 2008, 15:57
als je toch modelling gaat: rechtstreeks over de p.a.

arcane
8 oktober 2008, 16:03
Wat bedoel je hiermee? Hoe moet je hem dan aansluiten?

In de FX loop
Of gewoon in de input van de amp?

In de fx loop inderdaad.

Apenzoon
8 oktober 2008, 16:19
digitaal mist kracht ?
wat een grap... Ik zal het aan de gitaristen van Meshuggah laten weten.

het gaat erom dat je digitaal op de juiste manier gebruikt, dus niet een boss gt-10 op de preamp van je versterker aansluiten, boss is trouwens nooit geweldig geweest in moddeling..

maar daar ging de discussie niet over, topicstarter wil scheuren op een strat, dus hotrail of iets dergelijks...

Ik heb nog nooit een digitaal apparaat met 'bite' gehoord. Als je alleen de delays enzo gebruikt gaat het vaak wel. Dan zou je het denk ik wel in je loop kunnen plaatsen denk ik. Er wordt vaak gezegd dat veel gitaristen te conservatief zijn, daar ben ik er een van misschien. Maar mijn ervaringen met dit soort spullen zijn gewoon slecht. Als je er geduld voor hebt is het misschien wel wat. De TS vraagt verder geloof ik niet wat we er van vinden, alleen of je kan scheuren met zo'n ding. Het antwoord is ja dat kan.

pol
8 oktober 2008, 16:25
dan heb je nog niet zoveel getest of gehoord, of de verkeerde dingen.

test revalver MKIII maar eens, klinkt wel stukken realistischer als zo'n boss.

line6 is ook prima doenbaar.

tuurlijk moet je geen slechte digitale sims met goeie versterkers gaan vergelijken.

Apenzoon
8 oktober 2008, 16:50
Je hebt gelijk hoor. Over de jaren zijn zowieso de technieken verbeterd. Het is nog vrij nieuw natuurlijk. Nou ja, het nieuwe is er wel weer een beetje vanaf. Wat ik bedoel is dat het allemaal steeds beter en mooier wordt. Ik heb al een tijd niet meer zoiets getest omdat het me steeds zo tegenviel.

Als je een echte reverb naast een digitale reverb houdt, wint de echte veer. Dat is logisch, maar die levensechte veer kan maar één ding. Voor mij is dat geen probleem omdat ik het graag simpel houdt.
De multi-effecten zijn erg leuk en ik heb er zelf wel eens iets van gehad/geprobeerd (Korg, Digitech en Boss) maar na een tijdje heb je alle mogelijkheden gehoord en dan begin je de tekortkomingen te horen. Een analoog effect blijft in mijn oren gewoon nog altijd het beste klinken.

De Boss die de TS bedoelt heb ik overigens nooit geprobeerd. Er is van bijvoorbeeld Vox toch ook een multi-effect met buizen voorversterker erin? Zoiets lijkt me wel eens iets om te proberen. Is dat zoiets als jij bedoelt Pol? Ik zal er eens op googlen. :hippie:

TimmU
8 oktober 2008, 17:19
Vox Tonelab serie is dat.

pol
8 oktober 2008, 17:26
nee, wat ik bedoel is peavey revalver, het is een plugin, geen apparaat.

Apenzoon
8 oktober 2008, 18:01
Vandaar de plaatjes van computers op google. Ik heb laatst zoiets gedownload. Native instruments ofzoiets. Dat klonk inderdaad wel goed, alleen zat er een behoorlijke vertraging in. Misschien kijk ik wel eens naar die die jij noemt. Het lijkt me wel leuk om mee te klooien.