PDA

View Full Version : Slagplaten



Yoshida
7 oktober 2008, 15:31
Naar mijn mening het laatste stukje van de puzzel, namelijk de slagplaat. Een slagplaat is meer dan afwerking, het is feitelijk de bodemplaat voor alle electronica. Er moet redelijk wat aan worden uitgefreesd en geboord; gelukkig koop ik mijn slagplaat voorgefreesd voor een HSH opstelling.

Afhankelijk van het bedradingsschema dat ik ga gebruiken komen er 2 of 3 potmeters in. Die vallen nog wel een keer uit te meten als ik ieder gewenst boorpunt meet vanaf meerdere schroefgaten. (kwestie van papieren mal maken)

Ik maak me meer zorgen om de vijfstanden schakelaar. De positie hiervan staat min of meer vast. De vraag is hoe zaag ik de sleuf zo netjes mogelijk uit? Wat is de beste manier om vervolgens de hoek af te schuinen?

barno
7 oktober 2008, 15:51
gaatje boren, verder uitvijlen, dan met decoupeerzaag, blad is niet breed genoeg, dan afwerken door er schuurpapier door te steken en randen schuren

edit: net breed genoeg bedoel ik.

Yoshida
7 oktober 2008, 16:11
gaatje boren, verder uitvijlen, dan met decoupeerzaag, blad is niet breed genoeg, dan afwerken door er schuurpapier door te steken en randen schuren
Klinkt lastig, ooit iemand geprobeerd om dit met hobbymes en/of beitel te doen? Begin- en eindpunt boren, de rest snijden?

pasqual
7 oktober 2008, 16:35
Klinkt lastig, ooit iemand geprobeerd om dit met hobbymes en/of beitel te doen? Begin- en eindpunt boren, de rest snijden?

zou ik niet doen. het is vrij lastig omdat je veel kracht moet zetten en het gevaar hierbij is dat je dan wel eens wil uitschieten. gevolg: met een beetje geluk een diepe kras in je slagplaat en met een beetje pech een snee in je vinger(s).
ik zou het idee van Barno gebruiken. je kan i.p.v. een decoupeerzaag kan je ook een simpele figuurzaag gebruiken. de sleuf is dan wel nog smaller.

als je het toch met een hobbymes wil doen, maak dan eerst een mal zodat je in ieder geval de slagplaat niet kunt beschadigen.

groeten Pasqual.

Yoshida
7 oktober 2008, 17:36
Dit schreeuwt om een Dremel :p

JipStoop
7 oktober 2008, 20:40
En hoe maak je mooie schuine randjes ? :)

pasqual
7 oktober 2008, 23:19
gaatje boren, verder uitvijlen, dan met decoupeerzaag, blad is niet breed genoeg, dan afwerken door er schuurpapier door te steken en randen schuren

edit: net breed genoeg bedoel ik.

schuurpapier dus.....

groeten Pasqual.

G.G.
7 oktober 2008, 23:47
En hoe maak je mooie schuine randjes ? :)

Freesje misschien?