PDA

View Full Version : Gabba Gabba Hey!



tplessers
7 oktober 2008, 13:18
Yo,

Ik ben Tim, bijna-dertiger. Ik speel sinds enkele maanden gitaar, maar heb een voorgeschiedenis in muziek (notenleer en klassiek piano in mijn jonge jaren). Ik heb een 3-tal maanden bij een prive leraar les genomen. Ben op zijn aanraden intussen aan de muziekacademie begonnen (pop & jazz electr.). Daarnaast speel ik regelmatig samen in een bandje. We hebben geen ambitie om het ver te schoppen, maar toch reeds 2 eigen nummers. Plus de samenspel-ervaring vind ik heel belangrijk.

De eerste 2 maanden heb ik op een klassieke gitaar geoefend, daarna heb ik zelf een acoustische gekocht (Simon & Patrick Spruce 6 CW + B-band EQ). Heel toffe gitaar. Ik heb een electrische gitaar + amp in bruikleen (Japanse LP-copy van het merk Sakai, zeker 20 jaar oud, maar stelt niets voor) op een 15 watt USA Number 1 versterker. Ik heb 1 effectenpedaal, een Boss DS-2 Turbo distortion. Zoals je wel kan merken ben ik stilaan naar een betere electrische gitaar en versterker aan't uitkijken. Vandaar ook dat ik dit forum eens ga afschuimen. Ik heb nog geen idee van wat ik precies wil hebben. Stratocaster, telecaster is alvast een optie, maar ja, wordt het Squier / Mexican / American / .... en daarnaast nog Standard / Classic / ... Gretch vind ik ook heel vet. Moeilijke keuzes.

Qua muziekstijl ga ik heel breed. We beginnen in de 60's-80's: Cream, Jimi Hendrix, Janis Joplin, CCR, Jefferson Airplane, Neil Young, The Doors, Bob Dylan, Pink Floyd, The Ramones, Led Zeppelin, AC/DC, Captain Beefheart, Frank Zappa, Johnny Cash, Joy Division. 90's vooral Sonic Youth, Nirvana, Nick Cave, Jeff Buckley en hedendaags Foo Fighters, Arctic Monkeys, Editors, Mark Lanegan, Mars Volta, Black Mountain, My Morning Jacket, Explosions in the Sky, Mogwai, Mono, Godspeed You Black Emperor, Queens of the Stone Age, Millionaire, Mercury Rev, 65daysofstatic, Arcade Fire, Tool en als absolute topper: Radiohead. En nu vergeet ik nog een hele resem jazz en blues artiesten.

Anyway, tot posts!
Tim.

richwoodplayer
7 oktober 2008, 13:58
welkom:D..

Ace 1.15.19
7 oktober 2008, 14:14
Goede muziek smaak moet ik zeggen (60's - 80's). Naar aanleiding van de titel van dit topic moesten de Ramones natuurlijk ook in je lijstje staan.

Pinhead :rockon:

EuroCinema
7 oktober 2008, 15:10
Hier past natuurlijk maar 1 welkom:
GABBA GABBA WE ACCEPT YOU WE ACCEPT YOU ONE OF US! :rockon:

(jaja deze jazzer is meerdere malen half knock-out uit de pit bij de Ramones getild toen moshen nog gewoon pogo-en heette)

Ace 1.15.19
7 oktober 2008, 15:56
GABBA GABBA WE ACCEPT YOU WE ACCEPT YOU ONE OF US!
Inkoppertje. Mooi gedaan EuroCinema! ;)

TimmU
7 oktober 2008, 16:00
Mars Volta, Black Mountain, My Morning Jacket, Explosions in the Sky, Mogwai, Mono, Godspeed You Black Emperor, Queens of the Stone Age, Millionaire, Mercury Rev, Tool en als absolute topper: Radiohead. .

Anyway, tot posts!
Tim.
Goeie muzieksmaak. mooie naam heb je trouwens!

Mr.Fingers
7 oktober 2008, 17:55
Qua muziekstijl ga ik heel breed. We beginnen in de 60's-80's: Cream, Jimi Hendrix, Janis Joplin, CCR, Jefferson Airplane, Neil Young, The Doors, Bob Dylan, Pink Floyd, The Ramones, Led Zeppelin, AC/DC, Captain Beefheart, Frank Zappa, Johnny Cash, Joy Division. 90's vooral Sonic Youth, Nirvana, Nick Cave, Jeff Buckley en hedendaags Foo Fighters, Arctic Monkeys, Editors, Mark Lanegan, Mars Volta, Black Mountain, My Morning Jacket, Explosions in the Sky, Mogwai, Mono, Godspeed You Black Emperor, Queens of the Stone Age, Millionaire, Mercury Rev, 65daysofstatic, Arcade Fire, Tool en als absolute topper: Radiohead. En nu vergeet ik nog een hele resem jazz en blues artiesten.

Anyway, tot posts!
Tim.

Ik kwam, ik las, en ik keurde goed!

Welkom!

ohja, en een goede gretsch hoeft niet belachelijk veel te kosten, je hebt ook de "electromatic" series ;)

Harry
8 oktober 2008, 12:23
Hey ho, let's go!! En welkom!

gitaarvrouwtje
8 oktober 2008, 16:31
hey I like your taste
enne welkom..
:soul: