PDA

View Full Version : Gabba Gabba Hey!



tplessers
7 oktober 2008, 13:18
Yo,

Ik ben Tim, bijna-dertiger. Ik speel sinds enkele maanden gitaar, maar heb een voorgeschiedenis in muziek (notenleer en klassiek piano in mijn jonge jaren). Ik heb een 3-tal maanden bij een prive leraar les genomen. Ben op zijn aanraden intussen aan de muziekacademie begonnen (pop & jazz electr.). Daarnaast speel ik regelmatig samen in een bandje. We hebben geen ambitie om het ver te schoppen, maar toch reeds 2 eigen nummers. Plus de samenspel-ervaring vind ik heel belangrijk.

De eerste 2 maanden heb ik op een klassieke gitaar geoefend, daarna heb ik zelf een acoustische gekocht (Simon & Patrick Spruce 6 CW + B-band EQ). Heel toffe gitaar. Ik heb een electrische gitaar + amp in bruikleen (Japanse LP-copy van het merk Sakai, zeker 20 jaar oud, maar stelt niets voor) op een 15 watt USA Number 1 versterker. Ik heb 1 effectenpedaal, een Boss DS-2 Turbo distortion. Zoals je wel kan merken ben ik stilaan naar een betere electrische gitaar en versterker aan't uitkijken. Vandaar ook dat ik dit forum eens ga afschuimen. Ik heb nog geen idee van wat ik precies wil hebben. Stratocaster, telecaster is alvast een optie, maar ja, wordt het Squier / Mexican / American / .... en daarnaast nog Standard / Classic / ... Gretch vind ik ook heel vet. Moeilijke keuzes.