PDA

View Full Version : John mayer



sanderv89
6 oktober 2008, 23:52
Hee iedereen.

Ik wil me eerste electrische gitaar kopen. Fender Stratocaster. Nu is mij vraag wel type? Ik heb een budget van 1250,- gitaar en 500,- versterker. Ik heb nog niet veel ervaring om rustig te gaan spelen op 80 verschillende modellen. Dit jaar begonnen (januarie) En snel me eerste les.

Ik zit te denken aan een American Standaart 2008?? En vox AC15??

Ik hoop dat jullie advies hebben.

Mvg Sander

Mr.Fingers
6 oktober 2008, 23:54
zoekmachine! de strat is de meest tegenwoordige gitaar die er bestaat, er zal zeker info te vinden zijn!


(ik zeg: 2ehands American Vintage ReIssue '60, en een Fender buizenbak!)

enneh, het zit allemaal in de vingers hoor, je zal nooit klinken zoals Mayer

sanderv89
6 oktober 2008, 23:57
I know i know.. Maar zijn muziek style/soort spreekt mij enorm aan. Total copy.. Nee durf ik niet te eens te dromen.:roll:

tabmaniac
7 oktober 2008, 00:12
Mooi voor elkaar als beginner zo'n budget;)

Chris Winsemius
7 oktober 2008, 00:12
Verhoog het budget voor de amp en verlaag het budget voor de gitaar...

silverface Fender versterker 2e hands, (2e hands) Strat(-clone) met 'n goeie unplugged tone en twangy/heldere elementen

(ik vertel dit niet omdat ik amps bouw ;))

Johannes
7 oktober 2008, 00:25
Verhoog het budget voor de amp en verlaag het budget voor de gitaar...

silverface Fender versterker 2e hands, (2e hands) Strat(-clone) met 'n goeie unplugged tone en twangy/heldere elementen

(ik vertel dit niet omdat ik amps bouw ;))

Helemaal mee eens, een goede gitaar is niet zo gek duur, een goede amp wel. Gevaarlijke opmerking: de versterker bepaald ook veel meer van je geluid dan de gitaar zelf :)

Ook zijn gitaren makkelijker naar smaak (elementen, electronica enz.) te veranderen.

grayfink
7 oktober 2008, 07:21
..... je zal nooit klinken zoals Mayer
Misschien ook wel.;)

G.G.
7 oktober 2008, 07:43
Misschien ook wel.;)

Ja, als een grasmayer