PDA

View Full Version : John mayer



sanderv89
6 oktober 2008, 23:52
Hee iedereen.

Ik wil me eerste electrische gitaar kopen. Fender Stratocaster. Nu is mij vraag wel type? Ik heb een budget van 1250,- gitaar en 500,- versterker. Ik heb nog niet veel ervaring om rustig te gaan spelen op 80 verschillende modellen. Dit jaar begonnen (januarie) En snel me eerste les.

Ik zit te denken aan een American Standaart 2008?? En vox AC15??

Ik hoop dat jullie advies hebben.

Mvg Sander

Mr.Fingers
6 oktober 2008, 23:54
zoekmachine! de strat is de meest tegenwoordige gitaar die er bestaat, er zal zeker info te vinden zijn!


(ik zeg: 2ehands American Vintage ReIssue '60, en een Fender buizenbak!)

enneh, het zit allemaal in de vingers hoor, je zal nooit klinken zoals Mayer

sanderv89
6 oktober 2008, 23:57
I know i know.. Maar zijn muziek style/soort spreekt mij enorm aan. Total copy.. Nee durf ik niet te eens te dromen.:roll:

tabmaniac
7 oktober 2008, 00:12
Mooi voor elkaar als beginner zo'n budget;)

Chris Winsemius
7 oktober 2008, 00:12
Verhoog het budget voor de amp en verlaag het budget voor de gitaar...

silverface Fender versterker 2e hands, (2e hands) Strat(-clone) met 'n goeie unplugged tone en twangy/heldere elementen

(ik vertel dit niet omdat ik amps bouw ;))

Johannes
7 oktober 2008, 00:25
Verhoog het budget voor de amp en verlaag het budget voor de gitaar...

silverface Fender versterker 2e hands, (2e hands) Strat(-clone) met 'n goeie unplugged tone en twangy/heldere elementen

(ik vertel dit niet omdat ik amps bouw ;))

Helemaal mee eens, een goede gitaar is niet zo gek duur, een goede amp wel. Gevaarlijke opmerking: de versterker bepaald ook veel meer van je geluid dan de gitaar zelf :)

Ook zijn gitaren makkelijker naar smaak (elementen, electronica enz.) te veranderen.

grayfink
7 oktober 2008, 07:21
..... je zal nooit klinken zoals Mayer
Misschien ook wel.;)

G.G.
7 oktober 2008, 07:43
Misschien ook wel.;)

Ja, als een grasmayer

http://www.kokgroenvoorziening.nl/images/verhuur/grasmaaier.jpg

Exact als John Mayer wordt heel moeilijk.

MarkV
7 oktober 2008, 08:08
Fender Blues Junior versterker en een '60 stijl stratocaster en heel veel bloed, zweet en tranen. Dan zit je prima voor J. Mayer.

grayfink
7 oktober 2008, 09:54
Fender Blues Junior versterker en een '60 stijl stratocaster en heel veel bloed, zweet en tranen. Dan zit je prima voor J. Mayer.

Zoiets dacht ik ook. En hoe die jongen gaat klinken weet niemand. Misschien wel net zo als John (gras)Mayer. :-)

Heibel
7 oktober 2008, 09:58
Hee iedereen.

Ik wil me eerste electrische gitaar kopen. Fender Stratocaster. Nu is mij vraag wel type? Ik heb een budget van 1250,- gitaar en 500,- versterker.

Ik geloof er werkelijk helemaal niets van...Mocht het trouwens wel waar zijn, in dat geval excuus, koop je voor €500 in totaal al prima materiaal om mee vooruit te kunnen. Het kopen van merk spullen is weggegooid geld wanneer je nog niet kunt spelen, want je hoort het de 1e drie jaar toch niet..

Ik wou dat ik zo'n budget had...

Mr.Fingers
7 oktober 2008, 10:01
Ik geloof er werkelijk helemaal niets van...Mocht het trouwens wel waar zijn, in dat geval excuus, koop je voor €500 in totaal al prima materiaal om mee vooruit te kunnen. Het kopen van merk spullen is weggegooid geld wanneer je nog niet kunt spelen, want je hoort het de 1e drie jaar toch niet..

Ik wou dat ik zo'n budget had...

Wees eens blij dat het een beginner is met een budget van 1750€ ipv 175€... :D

PT1989
7 oktober 2008, 10:14
Misschien doorsparen voor een Two Rockje :rockon:

macwilliams
7 oktober 2008, 10:16
Ik had als beginner ook wel dat budget willen hebben. Ik heb eerst een maand of twee moeten wachten. Daarna had ik een budget van 4000 gulden. Voor alleen een versterker te kopen. Een betere gitaar had ik binnen een maandje al geregeld. En je kon toen meer met je gulden tov de euro nu.

Ik geloof het dus best wel. ;)

Hendriks
7 oktober 2008, 10:25
Ik zou dan toch als beginner wat bescheidener beginnen , Japanse 60's strat met en 15 watt buizenbakkie. Rest van het geld beleggen in Fortis ,kan hij over een tijdje (als hij geen beginner meer is) een signature kopen.

sanderv89
7 oktober 2008, 12:04
Bedankt voor de nuttige reacties.

En over budget zijn een aantal hier niet snel tevreden volgens mij.. of het is teveel of te weinig. Waarom zou ik een goedkope kopen en over 3 jaar een dure kopen? Beter in 1 x goed. En ja.. Ik ben van plan om over 30 jaar nog gitaar te spelen.. Of hebben jullie andere motivatie waarom ik een goedkope moet kopen?


Grtjes

Hendriks
7 oktober 2008, 12:19
Een duurdere kan altijd nog , je hebt wel het plan om over 30 jaar nog gitaar te spelen en je vind het nu heel leuk , maar er kan van alles gebeuren dat het toch eerder is afgelopen.
En het is ook leuk om steeds een betere te kopen , motiveerd ook.

Heibel
7 oktober 2008, 12:19
Of hebben jullie andere motivatie waarom ik een goedkope moet kopen?

Denk niet dat we (ik) iets hebben tegen je budget, dat is alleen maar mooi. Wat mij betreft gaat 't meer om 't feit dat ik denk dat je als beginner de kwaliteit van dergelijke instrumenten en versterkers pas leert waarderen als je al wat langer speelt. Ik wil je meer behoeden voor iets als: "Ik speel op een Fender Strat USA en een VOX AC 15, maar ik klink niet als John Mayor. Waar ligt dat aan?". Uiteraard heb je goed materiaal nodig, maar laat dat dan meegroeien met je spel en bespaar jezelf wellicht overbodige frustraties. Om het heel zwart wit uit te drukken: een beginner op een fantastisch instrument klinkt nog altijd als een beginner, terwijl John Mayor op een beginnersinstrument klinkt als John Mayor.

Maar goed, het is jouw geld, gebruik het alleen wijs...

Succes met de lessen en de aanschaf!

arjanb01
7 oktober 2008, 12:21
Gewoon kopen wat jij lekker vind klinken, zeker als je zo'n budget hebt.
Wat voor stijl speel je ? Welke gitaar? De combi Gibson LP met een Marshall buizenbak (JCM 800, plexi) schijnt hemels te zijn.
Maar een superstrat (met EMGs, musicman luke bijvoorbeeld) met een Mesa Boogie Mark IV of Roadking is ook heel lekker en veelzijdig.

sanderv89
7 oktober 2008, 12:38
Dat begrijp ik, ik kan nog niet spelen.. Ik kan wat nummertjes op de akoestische, maar ik weet dat het niks voorsteld. Daarom wil ik graag advies over de aanschaf van een gitaar en versterker voor rond deze prijsklasse goedkoper mag altijd maar hoeft niet. Ik oefen elke dag en ja.. Ik ben verslaafd kan zo de hele avond *aankloten* met me gitaar. Alleen ik hoop dat gitaarles me verder helpt en ik weet het.. duurd jaren voordat ik goed kan spelen en voordat ik zelf tevreden zal zijn.

Ik dank voor jullie reacties

Wat ik dus wil spelen: blues/rock/pop/funcky/medoly. Eigenlijk van alles behalve metal en alles in die buurt.


Grtjessss!!:)

Luke-wannabe
7 oktober 2008, 12:54
Als je echt nog niet kan spelen zou ik een leuk stratje en een leuke vox modeling amp kopen. Als je echt nog niet kan spelen heeft het helemaal geen zin om super dure gear te kopen.

macwilliams
7 oktober 2008, 13:04
Geen metal? Hmmm,dan heb ik helaas geen nuttig advies. :rockon:

JelmerOnGuitar
7 oktober 2008, 13:36
Wauw, lekker budget voor een beginner idd...
Aangezien John Mayer je aanspreekt zou ik zeggen: Fender gitaar, soweiso.
Misschien is het slim om met een strat standaard USA te beginnen, hier kun je altijd pickups in veranderen en hij is niet extreem duur. Probeer een mooie 2e hanse te vinden voor rond de 750 euro ofzo...
Die zou ik dan persoonlijk aan een Fender Hotrod buizenamp doen... Dat zijn dikke bakken, en 2e hands wel voor 500 euro te krijgen...
Dan hou je nog wat geld over en zou je wat pedaaltjes kunnen kopen.. Dan heb je een dik vette setup en kun je gaan oefenen!!!:D

Jelmer

ps. kheb nog een adresje voor je voor een Fender strat Plus!

zeppo
7 oktober 2008, 14:18
Ik zou bij deze informatie inderdaad gaan voor een Fender Strat.

Tweedehands kopen verdient echt de voorkeur, waarom?
Wanneer je begint met spelen, dan staar je je vooral blind op al die verschillende gitaren. Stel nu, en dat is helemaal niet on-realistisch- dat je over een tijdje er achter komt dat je toch liever op een HH gitaar (met twee humbuckers dus) speelt. Dan zou je de nieuw aangeschafte Fender mogelijk moeten verkopen. En dan schrijf je het meeste af. Er zijn een heleboel, correctie hele- hele- heleboel Fender stratocasters tweedehands te vinden die nagenoeg in nieuwstaat zijn, en waarvoor je dus een klap minder betaalt nu.

En waarvoor je later, bij verkoop, maar weinig op 'afschrijft'

Nadeel? Die zijn er ook: wanneer je, zoals jij, nog onervaren bent, kan het lastig zijn om een goede tweedehands gitaar te selecteren. Misschien heb je een ervaren gitarist in je vriendenkring die je daarmee kan/wilt helpen?

Versterker: Ook hier geldt een beetje hetzelfde verhaal, met die kanttekening erbij dat je een buizenversterker goed tweedehands kunt kopen.
Misschien dat je dan een keertje nieuwe buizen erin moet doen, maar dat is geen probleem.

Mocht je voor een (door puristen, haha, verguisde) solid-state (a.k.a. transistor) versterker gaan, dan zou ik het nieuwste van het nieuwste kopen, aangezien de modelling-technieken de laatste jaren een enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt. je hebt een hoop geld tot je beschikking, echt, en ik zou er goed over nadenken.

barno
7 oktober 2008, 15:18
Als beginner een goede gitaar kopen: is mij nooit gegund maar ik ben er wel voorstander van: als het niet klinkt weet je tenminste dat het daar niet aan ligt ...

Ik ben nog meer voor een goede (is niet hetzelfde als zware) amp te kopen. Een blues junior is imo absolute bang for buck, warme buizen, fijn reverbe derin.

Ik zou gaan voor een strat ri 62 of 57, uiteraard sunburst :) en een kleine buizenamp. tweedehands en laten adviseren door een kenner. En dan back to business: spelen tot je eelt hebt van een halve cm en dat onderhouden :)

PeteRS
7 oktober 2008, 15:41
Inderdaad zowiezo tweedehands. Op MP en GN staan zo veel mooie spullen waar je weinig op afschrijft, mocht je er ooit van afwillen (die kans is 99.9%, als je doorgaat met deze hobby en 100% als je stopt met deze hobby)

Dirkdewaard
7 oktober 2008, 15:55
Mijn advies zou zijn: Spaar nog even door en koop een goede set.

























:seriousf:

hendrix_appendix
7 oktober 2008, 16:59
Ceriatone (Maleisie) kan een complete top (Overtone Special) voor je maken (ong. 1000E totaal) of de boel in een zelfbouw kit aanleveren als je zelf handig bent. (kost je denk ik zo'n 300E minder). Bouwer met een goede reputatie met prima bang for the buck. Is een mogelijkheid voor latere upgrades, Verder vind ik, wat ik er van gehoord heb, de Fender Blues Junior een hele prima keuze, Youtube 'em maar eens.

London City strat upgraden met een setje CS Fender ('69 ofzo) elementen zou ik zelf ook overwegen. Prima instapper en blijf je plezier van houden als je gevorderd bent.

Onmeunig Hans
7 oktober 2008, 17:07
Kijk da's lekker beginnen. Met dat geld kun je een echt mooie start maken.

Voor een strat hoef je niet per se bij Fender uit te komen. Ik las het al een eind terug en ga het hier ook promoten. Voor dat geld kun je een hele mooie gebruikte Musicman Luke vinden. Een enorm veel zijdige gitaar, waar je heeeeeeeeel lang plezier van houdt. Als je over een jaar goed kunt spelen, heb je nog steeds veel plezier van je Luke. Als alternatief kun je nog kijken of je een (nieuwe of gebruikte PRS) kan vinden.

Voor 500 euro kun je ook wel een aardige versterker vinden. Waarbij ook een gebruikte kan betekenen dat je voor hetzelfde geld als voor een nieuwe prachtige geluidskwaliteit hebt.

hans

Erik70
7 oktober 2008, 17:18
Hee iedereen.

Ik wil ME eerste electrische gitaar kopen. Fender Stratocaster. Nu is MIJ vraag WEL type? Ik heb een budget van 1250,- gitaar en 500,- versterker. Ik heb nog niet veel ervaring om rustig te gaan spelen op 80 verschillende modellen. Dit jaar begonnen (JANUARIE) En snel ME eerste les.

Ik zit te denken aan een American STANDAART 2008?? En vox AC15??

Ik hoop dat jullie advies hebben.

Mvg Sander

Sander,
Besteed 250 euro aan een beginners-setje en de rest van je geld aan een taalcursusje.

sanderv89
7 oktober 2008, 17:22
@ Erik70,


Bedankt voor je advies,, (hier heb ik dus geen zak aan)

Erik70
7 oktober 2008, 17:24
ik denk dat je er op den duur (op alle fronten) alleen maar beter van wordt.

macwilliams
7 oktober 2008, 17:31
Sander,
Besteed 250 euro aan een beginners-setje en de rest van je geld aan een taalcursusje.Hahaha :seriousf: lekker constructyfuh beiddraguh.

G.G.
7 oktober 2008, 19:36
Als je als beginner het geld hebt voor goeie shit, doe dat dan gewoon. Van goed spul heb je veel meer plezier en dat motiveert tot spelen.


Bovendien: Het is waarschijnlijk een heel stuk waardevaster. Ik heb nog beter advies: Neem een bekende mee die weet waar het over gaat en koop inplaats van nieuwe goeie shit, nog beter tweedehands spul. Dat heeft zijn waardedaling al gehad.

frekie
7 oktober 2008, 19:43
Ik speel al bijna 30 jaar gitaar maar ik leer nog steeds nieuwe dingen. De mysterieuze krachten vd electrische gitaar.
Begin eens met een lekkere 2dehands Jap Squier of Fender Strat. Ik heb laatst even op de mid 80s Squier strat van een vriend gespeeld, zag er uit of ie 'm een jaar achter de trekker aan had gesleept :seriousf:
Maar o o wat een resonantie. Super gitaar gewoon.
Zolang de hals maar goed is, niet krom niet getordeerd, goed fretwerk geen putten erin. Toets moet goed zijn, niet versleten niet uitgedroogd. Topkam vervangen is lastig voor een beginner, kan je laten doen. Krassen op de body nou en, heet " relic" tegenwoordig :p DE REST IS TE VERVANGEN, kost wel geld natuurlijk maar de Strat is een echte " kit guitar" , het ding is in een uurtje met 2 schroevendraaiers geheel uit elkaar te slopen. Neem idd een ervaren gitarist mee naar de winkel.
Peavey Classic 30, heerlijk ampje voor thuis, prima clean met lekkere galm, beter dan Fender vind ik. Ik dacht dat John Mayer zo'n oud Marshall pendaaltje gebruikt, de Blues Breaker.

Mitch
7 oktober 2008, 20:09
Wat Chris zei: ik zou serieus overwegen meer uit te trekken voor een betere amp en een iets mindere gitaar.

rickert
7 oktober 2008, 20:12
Een vette strat hoeft helemaal niet duur te zijn inderdaad, k ben het zoals vaak eens met Mitch en Chris:D

Luke-wannabe
7 oktober 2008, 20:13
Toevallig heb ik nog een mooie in de aanbieding :D

Mr.Fingers
7 oktober 2008, 20:14
Toevallig heb ik nog een mooie in de aanbieding :D

Ik ook nog trouwens ;)

sanderv89
7 oktober 2008, 20:36
Oké,, geluid zit em dus meer in de versterker dan de gitaar (Ja en hoe goed je kan spelen) Ik heb nu dus al een fender junior blues gehoord en een peavey classic 30. Nog meer suggesties? En wat is nou het verschil tussen rosewood en maple.


Jullie zijn toppie!!!

Mr.Fingers
7 oktober 2008, 20:38
rosewood = ongelakt, klinkt "warmer & ronder"
maple = gelakt, klinkt "snappy & feller"

Mayer speelt op RW-toets stratocasters.

Goede amps: tsja, Fender Blues Deluxe, Bassman 4x10 RI, HotRod Deluxe,...

rickert
7 oktober 2008, 20:58
Ook wel eens op maple hoor! Potjandikkie.

Mitch
7 oktober 2008, 21:24
Goede amps: tsja, Fender Blues Deluxe, .. HotRod Deluxe,...
Nog een keer zo'n advies en ik ga mijn meest recente schriftelijke cursus op je los laten, Fingers.
http://www.summersdale.com/images/Chokes-and-Strangles.jpg
Deze jongen gaat toch op zijn minst een amp willen die makkelijk van nature opbreekt en niet klinkt als bedorven chocoladevla.

Mr.Fingers
7 oktober 2008, 21:30
Nog een keer zo'n advies en ik ga mijn meest recente schriftelijke cursus op je los laten, Fingers.
http://www.summersdale.com/images/Chokes-and-Strangles.jpg
Deze jongen gaat toch op zijn minst een amp willen die makkelijk van nature opbreekt en niet klinkt als bedorven chocoladevla.

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind m'n hotrod toch nog redelijk acceptabel qua "openbreken" (je moet de master niet verder zetten dan 5, akkoord!)

Realeigo
7 oktober 2008, 21:33
Ik ook nog trouwens ;)

Laat ik dan ook nog ff een duit in het zakje doen.

snaarplukker
7 oktober 2008, 22:10
Jeetje, als ik een beginner was met zo'n budget van 1250 euro zou ik gewoon een muziekwinkel instappen en het een en ander uitproberen. Welke gitaar ligt lekker in je handen, speelt lekker en geeft in combinatie met verschillende versterkers ook nog een lekkere sound. Dan zou ik echt niet naar een 2e handsje gaan kijken. En als je 1250 euro voor een hobby uitgeeft dan zal je denk ik niet zo gauw stoppen. Wat er door je oren gaat kan een ander toch niet over adviseren.

Cees

frekie
8 oktober 2008, 11:34
Afgezien van het geld is mijn ervaring met nieuwe gitaren dat ze pas na jaren beginnen te komen. Inspelen, inspelen dus en dat zeker 1 a 2 jaar.

blindfaith85
8 oktober 2008, 12:17
Waarom zat e aan een AC15 te denken als je John Mayer wild spelen, want de combi Vox en JM is mij nooit wat bekend van geweest. Zorg iig voor amp die lean lekker speeld en gooi er een Visual sound Route 66 voor mooi combi, neem bijvoorbeeld de Blues junior die grbuikt JM ook en werkt ook thuis, ik heb een Blues deluxe maar das met name voor thuis wat te luid voor het mooie. Vergeet ook niet dat er een verengalm in moet zitten! met name voor nummers als Slow dancing.

Nog ff andere vraag om welk van JM's geluiden gaat het? want hij heest verschillende geluiden voor verschillende nummers, dit komt mede door zijn ampswitching en zijn diverse gain pedaaltjes.

sanderv89
8 oktober 2008, 12:37
Ja veel nummers ook de akoestiche nummer.. Gravity ,Slow dancing, I dont need no doctor, Everyday i have the blues, Heart of life.. :)

Rutger
8 oktober 2008, 12:41
Als ik jou was zou ik m'n budget evenredig verdelen over de gitaar en de versterker. Beide zijn een even essentieel onderdeel van je instrument.

Voor de John Mayer sound inderdaad een mooie strat en een buizenamp met een lekker fenderclean. Gooi er een tubescreamer voor en je bent een heel eind. Heb je gelijk de basis voor een heel mooie bluessound waar je moeilijk spijt van kunt krijgen!

En het hoeft toch niet allemaal exact hetzelfde als JM, als de basis maar klopt. De rest zul je toch echt zelf moeten doen...

blindfaith85
8 oktober 2008, 12:44
zou dan blues junior nemen, Route66 en strat. gebruik ik ook. en voor die nummers kom je dan het dichtste bij. het is wel lastig aangezien hij nog wel eens van sounds wisseld vor nummer. Qua strat kijk mssn eens naar de Squier classic vibe. Qua sound en looks zit hij rond de JM strat heb ze laatst eens ge A/Bt. alleen de JM heeft dikkere hals waardoor de zetting van je hand beter is voor de manier van zijn spelen. met nam de "Duim op E" akkoorden komen er makkelijker mooier uit. En anders mssn eens kijken voor een classic player strat? en voor acous word een 000 martin denk?

blindfaith85
8 oktober 2008, 12:49
ps voor hoop info over zijn gear http://johnmayer.yuku.com/topic/1369/t/UPDATED-JOHN-S-GEAR-LIST-FROM-JOHN-HIMSELF.html?page=1

rickert
8 oktober 2008, 13:01
http://farm4.static.flickr.com/3233/2839268901_4911aa7079.jpg

Word best een ruige gozer die Sjon, met z'n gemillimeterde haar, baardje en Prince-shirt

hesse
8 oktober 2008, 13:10
Ik zou gewoon een winkel binnenstappen (als je idd nieuw wilt), zeggen dat je veel geld uit te geven hebt en dus versterkers mag testen met een goede gitaar (en mogelijk wat hulp van de winkelier). Zo kies je je versterkergeluid. Ga hier tussen de 200 en 700 euro gewoon op gehoor af. Daarna pak je de gitaren vast en sluit ze aan op deze versterker (volgens het budget wat je over hebt, veel in jouw geval). Ook hier pak je gewoon wat je graag hoort.
Je gaat het meest tevreden zijn op die manier en mss totaal anders uitkomen dan dat je dacht. Bovendien ga je wsl nog heel veel geld overhebben omdat die ibanez veel beter klonk dan die fender (naar jouw mening :seriousf: ).

Je kan niets fout doen als je pakt wat je graag hoort. Heb je nog geld over, mooi meegenomen he!

blindfaith85
8 oktober 2008, 14:30
Ga eens naar musicmaniacs was daar laatste die hadden hoop dingen wat in jou straatje zal vallen

zeppo
8 oktober 2008, 14:32
Oké,, geluid zit em dus meer in de versterker dan de gitaar (Ja en hoe goed je kan spelen) Ik heb nu dus al een fender junior blues gehoord en een peavey classic 30. Nog meer suggesties?

Een Classic 50 van Peavey zou ook nog moeten kunnen: je hebt dan meer clean reserves, alhoewel je met een strat (single-coils) natuurlijk een versterker net iets minder gemakkelijk over het randje duwt dan met humbuckers.

blindfaith85
8 oktober 2008, 16:44
http://blog.honeyee.com/john/archives/2007/12/08/ vor de andere JM liefhebers, pure porno!

rickert
8 oktober 2008, 16:48
Wat een kleine kutfoto's!

blindfaith85
8 oktober 2008, 16:56
Je kan er op klikken en dan met het plusje vergroten:P

rickert
8 oktober 2008, 16:57
Dan nog zie je de pedalboards niet goed:p:D

blindfaith85
8 oktober 2008, 17:04
Als je goed tussen de japans tekens doorleest kan ej de types lezen:P

Luke-wannabe
2 mei 2009, 12:01
*Bumpje*

Ik kwam studioversies van de 3 Trio nummers tegen. Best cool!

Who did you think I was (http://www.youtube.com/watch?v=EA_Mr80srQw)
Come when I call (http://www.youtube.com/watch?v=NMHbpeRA43w)
Good love is on the way (http://www.youtube.com/watch?v=9eV96VaGj2w)

ThaBluesBreaker
23 augustus 2009, 15:10
Nieuw album eind van het jaar :D

http://www.youtube.com/watch?v=T9Ob3Q2avXw voorproefje

Luke-wannabe
23 augustus 2009, 15:56
Telecaster! OHYEAH!

xaviervr
23 augustus 2009, 16:01
http://www.youtube.com/watch?v=RNuAdB5oVrU&eurl=http%3A%2F%2Ftryjm%2Eblogspot%2Ecom%2F&feature=player_embedded

= John Mayer een paar dagen geleden met ZZ Top en Slash

http://www.youtube.com/watch?v=Gz-H3hbe_pc&eurl=http%3A%2F%2Ftryjm%2Eblogspot%2Ecom%2F&feature=player_embedded

= Finishing touches van een nieuw song

timkermans
23 augustus 2009, 23:00
Wat ik gedaan heb (en van plan ben te doen...)

1. Koop een Road Worn Stratje (die zijn opt moment de beste goedkopere strats), en upgrade de pickups in samenspraak met een pickup bouwer (de mijne: steffsen) , ik dacht bij mij een copy uit '52 (strat setje).
2. Koop daarbij een goeie cleane amp met een tubescreamer-achtige. daarna kan je evt overschakelen op een ceriatone (die laat je door vernet bouwen...) overtone special.

Luke-wannabe
23 augustus 2009, 23:02
Je bedoeld denk ik '54? In '52 waren er nog geen strats!