PDA

View Full Version : Boss SD-1 vs Keeley SD-1



Don Olivier
6 oktober 2008, 23:17
Wat vinden jullie de GROTE verschillen?

Wil er eventueel een gaan gebruiken puur als booster voor solo's

Is die Keeley nou zo-veel-beter?

Yek1
7 oktober 2008, 07:56
Een van de voordelen van de mod is dat de ruis in bypass-mode wordt weggenomen. Daar heb je ook profijt van als je 'm als booster gebruikt.

pol
7 oktober 2008, 08:19
ruis in bypass mode ?
heb ik nooit iets van gemerkt. en een stock sd-1 doet al prima als soloboost.
hij haalt wel laag weg, maar dat wil je net voor solo's, enkel voor ritmewerk is dat misschien niet gewenst, alhoewel dat ook zijn voordelen heeft als je de boel strakker wil trekken, daar is zo'n gemodde versie dan weer minder geschikt voor, die heeft meer laag, dus niet dat effect.

keeley is niet beter, alleen anders. ik vind het zijn geld niet waard.

Yek1
7 oktober 2008, 09:25
Google maar eens op "Boss SD-1 bleed through"...

Jij hebt het misschien niet gemerkt maar het is een feit en was voor mij reden voor een mod.

pol
7 oktober 2008, 09:27
ze doen het misschien niet allemaal ?
wat die modders zeggen moet je ook met een dikke korrel zout nemen denk ik, zijn ook maar verkopers die iedereen willen doen geloven dat hun mod veel beter is dan het origineel, en dan een hoop geld doorrekenen voor een mod die maar een paar cent kost aan onderdelen.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2008, 09:34
Helemaal gelijk jongen ;)

Jammergenoeg is een modificatie ook wel eens iets meer dan de prijs van de onderdelen.

Don Olivier
7 oktober 2008, 09:52
[QUOTE=pol]ruis in bypass mode ?
heb ik nooit iets van gemerkt. en een stock sd-1 doet al prima als soloboost.
hij haalt wel laag weg, maar dat wil je net voor solo's, enkel voor ritmewerk is dat misschien niet gewenst, alhoewel dat ook zijn voordelen heeft als je de boel strakker wil trekken, daar is zo'n gemodde versie dan weer minder geschikt voor, die heeft meer laag, dus niet dat effect.[QUOTE=pol]


Ik denk dat je gelijk hebt. Over dat laag wat je verliest als je em gebruikt als solo boost. Je hebt precies geschreven wat ik ook altijd dacht! Volgens mij 'prikken' daarom smerige boosters beter door de mix dan super-cleane-ik-verander-niks-aan-je-geluid boosters.

Dan nog een vraag: denk je dat daarom de SD1's het zo goed doen als booster? Halen wat laag weg, wat meer transparant en geven wat HARD mid....etc.

Alleen tsja, dat opschonen van je geluid blijft natuurlijk een drama met zo'n Boss pedaal....wellicht dat de Keeley dat weer beter doet? Of misschien een andere mod?

Dank

Don Olivier
7 oktober 2008, 17:46
Iemand hier ervaring met de Keeley SD-1????

Dirk_Hendrik
7 oktober 2008, 18:10
ruis in bypass mode ?
heb ik nooit iets van gemerkt.

Ik denk dat hij de overspraak in bypass mode bedoelt. Daar heb je wel wat van gemerkt want daar heb ik een keer een SD-1 voor je op aangepast ;)

salo
7 oktober 2008, 18:50
Iemand hier ervaring met de Keeley SD-1????
ik heb verschillende pedalen die ik gebruik van robert keeley genomen.

Al is de prijs hoger zou ik niet twijfelen om hem te kopen ,al zeg ik niet in 1 pedaal maar in al zijn pedaaltjes zit een degelijk en groot verschil dan de niet gemodde pedalen.

Ieder heeft z'n eigen mening hierover ,maar als ie belangrijk voor je is doe je dit best ook maar..

Don Olivier
11 oktober 2008, 00:32
Er is een Keeley SD-1 te koop bij een winkel 2e hands, 75 euro....zonder extra chip...de moeite waard wellicht?

En, die Keeley's zijn die ook true bypass gemaakt??? Hou wel van de Boss buffer functie namelijk...

pol
11 oktober 2008, 08:37
keeley is niet true bypass, is ook niet zo gemakkelijk om te doen bij een bosspedaal.