PDA

View Full Version : The Next Stage optredens.



Goose
6 oktober 2008, 22:59
He allemaal.

Ik kreeg via m'n zanger/gitarist een link naar The Next Stage site. Kan volgens hen je verder helpen met het door breken. Ik weet niet wat ik van die site moet denken. Iets zegt mij dat het net zo iets als die gast die battle of the coverbands doet. Kent iemand van jullie die organisatie? En heeft iemand goede of juist niet zo goeie ervaring er mee?

Greets.

http://www.thenextstage.eu/nl/band/whatdowedo.php

Tristan
6 oktober 2008, 23:55
We zijn hiervoor door een 'talentscout' benaderd en we gaan waarschijnlijk meedoen, binnenkort hebben we een soort meeting om alles door te spreken, dus ik laat nog wel wat weten...

Bl44t44p
7 oktober 2008, 00:10
Ken al wel een aantal bands die meedoen, het ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan Emergenza want dat was echt pure geldklopperij. Ook het stemmen is eerlijker bij TNS. Maargoed, blijft nog steeds met dat kaartjessysteem werken (minimaal 8 euro volgens mij).

Wij hadden ons ook ingeschreven maar niks van gehoord..?! Maar geloof dat de optredens ook al gepland zijn.

Rexx
13 oktober 2008, 21:05
Ik doe mee met m'n band, ben benieuwd.
Jammer dat de kaarten 8,- kosten alleen.

oliver538
16 oktober 2008, 09:19
Ik heb m'n band ook ingeschreven, waren benaderd via MySpace; concept klinkt wel vet, ben benieuwd hoe de organisatie daadwerkelijk in elkaar steekt.

Website was wel vet maar dat zegt ook niet veel natuurlijk..!

shredneck
16 oktober 2008, 12:31
Mijn band was benaderd en we hebben ons daarop verdiept in de constructie, en er daarna vanaf gezien. Iedereen moet natuurlijk voor zich weten wat ie met deze info moet, maar persoonlijk ben ik het lang en breed zat dat muzikanten die oprecht met het perfectioneren van hun eigen werk bezig zijn en daar veel voor opofferen, uitgemolken worden door dit soort instanties. Ik heb een goed gesprek gehad met 1 van de medewerkers van TNS en mijn conclusie was snel getrokken, hier ga ik niet aan meewerken, maar dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk.

Dat ze overigens op totale willekeur bands hebben benaderd moge duidelijk zijn, daar was geen fatsoenlijke selectie aan vooraf gegaan. Nog een reden voor ons, want hoe serieus is een organisatie dan?

In Rotterdam was de meeting in het Savoy hotel, nog iemand geweest?

Tristan
16 oktober 2008, 16:09
Ergens ben ik het wel met je eens, muzikanten (zeker muzikanten die eigen muziek spelen) worden in veel situaties ontzettend uitgemolken, maar het probleem is dat als je als 'opstartende' band niet meedoet aan dit soort dingen je bijna niet eens aan spelen toekomt, zeker niet in de bekendere tenten als de Melkweg en dergelijke, maakt niet uit hoe goed je bent...
Triest, maar kennelijk werkt het zo...

Ik begrijp je verhaal over de constructie en het feit dat de bands willekeurig zijn geselecteerd niet helemaal, kan je hier wat meer over vertellen, waarom denk je er zo over en wat hebben ze ongeveer gezegd in dat gesprek, waar bleek dat alles uit?

Wij hebben 22 Oktober een gesprekje met een van die knakkers, dan moeten we maar even kijken wat we precies gaan doen...

shredneck
16 oktober 2008, 20:47
Mja, kijk, een AT productions, Mojo, The Alternative, SOZ concerts en meer ...die gaan echt niet met je in zee omdat de "talentscouts" van The next stage zeggen dat jouw band goed is.

Overtuig mensen er maar gewoon van dat jouw band de beste is door de beste muziek te maken die je kunt en plug dat op een ludieke manier, dat heeft denk ik veel meer zin.

Ik ga niet verder in op de inhoud van het gesprek dat ik gehad heb, tenminste, liever niet op een forum.

Overigens is het een leuk initiatief hoor, het houdt je van de straat, maar echt iets mee opschieten? Nee, dat niet als je het mij vraagt.

Tristan
17 oktober 2008, 02:18
Nee, okee, maar zou je willen dat zij met je in zee gaan, of liever gezegd, zou jij per se met ze in zee moeten gaan dan?

Dat is misschien ook niet altijd het beste idee, ik bedoel, Nederland is wel leuk hoor, maar wil je hier iets bereiken zijn er eigenlijk maar twee opties:
- Je speelt hersenloze meuk en wordt daardoor 'opgemerkt' door iets bekends en zo gaat het balletje rollen
- Je hebt al een staat van dienst in het buitenland waardoor je hier in Nederland makkelijker binnenkomt

Wat je opschiet met zo'n bandjeswedstrijd, ach, je speelt weer een keer en misschien deze keer in een aardige tent, misschien zijn er zelfs ook mensen die je niet kennen en het vet vinden en misschien nog een keer naar een ander concert komen en misschien krijg je er iets meer naamsbekendheid/mediacoverage mee, dat is het wel zo'n beetje denk ik...
Het is goed om bezig te blijven...

shredneck
17 oktober 2008, 02:37
Natuurlijk, en zo is het ook wel. Ik wil ook niet de pessimist uithangen hoor, positief blijven is erg belangrijk in deze toch al lastige buisiness.

Kende je www.makingyourband.nl al? Misschien leuk om te bezoeken. Hier zijn ook mensen van The Next Stage dus dan kun je het meteen even checken met hun opperhoofd.

Ik loop er ook rond vrees ik.

Tristan
17 oktober 2008, 04:29
Haha, bezig je band te 'maken'... :D
Ik kende die niet, maar het ziet er een beetje uit als de 'Muzikantendag', dat vond ik maar een hoop blabla en weinig inhoud eerlijk gezegd, zoals zoveel in Nederland...

Wat betreft dat The Next Stage, geen idee, we hebben aanstaande woensdag een bespreking met ze, dus dan kijken we wel wat het wordt...

Tristan
28 oktober 2008, 02:05
We hebben inmiddels de bespreking gehad en ik vond het helemaal niet slecht eerlijk gezegd, we hebben besloten mee te doen...

T!M
29 oktober 2008, 22:01
Onze band doet ook mee.
We moeten optreden 12 december 2008 in kavka te antwerpen en de meeting hadden we in het hiltonhotel.De organisatie lijkt me wel iets aardigs en betrouwbaar, bandleden moeten zelf kaarten verkopen.(8 euro)
Het is SMS voting, eerste ronde in kavka, 2de in trix en derde in hof ter lo.:blast:

Rexx
18 november 2008, 18:41
Bij mij is eerste de ronde in 't winston, op een donderdag helaas.
Ben heel benieuwd, behalve clash of titans nog nooit zo'n wedstrijd gedaan.

clash eerste ronde eruit gegaan mede omdat ik pas een week in de band zat:sssh:

Tristan
18 november 2008, 20:03
Bij ons ook in de Winston, op Woensdag 3 December...
Haha, tsja, bandwedstrijdjes, 't is me wat... :D

cosmos
19 november 2008, 10:48
Ken al wel een aantal bands die meedoen, het ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan Emergenza want dat was echt pure geldklopperij. Ook het stemmen is eerlijker bij TNS. Maargoed, blijft nog steeds met dat kaartjessysteem werken (minimaal 8 euro volgens mij).

Wij hadden ons ook ingeschreven maar niks van gehoord..?! Maar geloof dat de optredens ook al gepland zijn.

Zucht...wij doen ook mee, 03-12 in de Winston. Overigens is het dezelfde organisatie als Emergenza hoor, zijn dezelfde gasten. Het blijft geldklopperij dat je geld moet betalen om te mógen spelen, gaat eigenlijk nergens over. Maar goed, de meeste stemmen gelden en daar kon ik dus weinig aan doen ;-).

Tristan
19 november 2008, 16:12
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk, en al die belachelijke meetings er nog bij, zo kost het wel heel veel tijd om een optredentje van nog geen half uur te geven...

Rexx
19 november 2008, 18:22
Waarom doen we dit eigenlijk?:noob:

cosmos
19 november 2008, 22:39
Ja, eigenlijk heb je wel gelijk, en al die belachelijke meetings er nog bij, zo kost het wel heel veel tijd om een optredentje van nog geen half uur te geven...

Die meetings kunnen ze echt stoppen "where the sun doesn't shine", het is toch allemaal geen rocket science?

Highway49
19 november 2008, 23:49
Wij hebben dit jaar meegedaan aan Emergenza, wat voor ons een grote tegenvaller was...De stem-methode die zij handhaafden was het opsteken van je hand aan het eind van elke band, en dan ongeveer tellen. Wat mij betreft sloeg de uitslag nergens op. Een fanbase van een bepaalde band stemt niet/nauwelijks op een andere band. Bij TNS ben je verplicht op 3 bands te stemmen, dus dat is al eerlijker.

Tijdens de meeting met Emergenza vroeg ik over TNS. Dit blijkt een ex-medewerker van Emergenza te zijn, die het concept een beetje gejat heeft. Aan de ene kant een beetje jammer, maar ik vind wel dat hij het improved heeft.

Het vreemde vind ik dan weer dat ie beweerd dat Emergenza een bedrijf is (is ook zo) en TNS op non-profit basis werkt. De inschrijving van TNS is nogsteeds 50 euro (maar 10 minder dan Emergenza) en de kaartjes zijn net zo duur. Daarbij komt dan nog dat Emergenza 10x grotere prijzen weggeeft die zij ook weer moeten bekostigen. Dat vond ik dus helaas een beetje een verkoopspraatje van TNS-manager.

Yasmin_
20 november 2008, 22:50
Mmm … Misschien tijd voor wat frisse lucht in dit hoenderhok. ;)

Ik kwam toevallig op deze thread toen ik info aan het zoeken was over making your band, en ik schrok een beetje over de cynische sfeer waarin mensen die hun mening al op voorhand klaar hebben het hier heel erg “met elkaar eens zitten zijn”.

Ik ben een vrijwilliger die voor TNS werkt, en ik wil wat licht op de zaak werpen.

Eerst en vooral: wat Corvin “shredneck” in deze thread zegt, is niet alleen niet waar, ik durf het rechtuit een gemene leugen te noemen. Ik heb het even nagechecked, en hij heeft nooit een meeting gehad met de TNS manager. Correctie: hij HAD een dag en een uur afgesproken, maar kwam nooit opdagen!! De manager die het wachten beu was belde hem uiteindelijk. Reactie : “Nee, ik kom niet meer. De meeting afbellen? Ja, heb ik niet gedaan, dat was misschien niet erg netjes van ons.” En nu zeggen dat hij zich heeft laten informeren door onze medewerker? Dat is inderdaad niet netjes te noemen!

Vervolgens: het team van TNS bestaat uit een hoop verschillende mensen, waaronder een ex-Emergenza werknemer. (Gestopt omwille van een lijst zaken waar hij niet mee accoord was). Daarnaast zitten er een heleboel andere mensen bij, waaronder mensen van stichtingen, zalen, muziekbands, etc. Het is géén solo-projectje. :satisfie: Dit initiatief zat trouwens al lang in de maak.
Er is ook geen sprake van een gejat concept, want TNS lijkt eigenlijk voornamelijk qua productie op Emergenza (nl: 8 bands, 30 min per band, backline geleverd).
Verschillen: Stemsysteem, bands krijgen grote percenten op de kaartverkoop, en heel de finale werkt compleet anders.

Bovendien primeert bij TNS het culturele aspect en niet het financiële. Want geloof het of niet, het is inderdaad een non-profit organisatie. Dat is geen praatje, het wilt simpelweg zeggen dat er geen winsten worden verdiend over de rug van ongetekende bands. Wat dat NIET wil zeggen is dat alles in het leven zomaar komt toegewaaid. Er moeten grote uitgaven gebeuren aan zalen, logistieke en administratieve factoren, medewerkers zoals geluids-en lichtmensen… Dat kost allemaal veel geld, en we slagen maar met veel moeite erin een break-even te halen. Dat is iets waar veel mensen niet zoveel inzicht in lijken te hebben.

De reden dat bands kaartjes mogen verkopen is omdat dat motiveert om mensen naar het concert te trekken. Het werkt ook gerichter dan ‘all over town’ posters ophangen met daarop 8 bands die bijna niemand ‘in town’ kent. (We hangen echter wel posters op - tussen haakjes). Bands hoeven zich nooit verplicht te voelen om de tickets te gebruiken. Als dit hen niet interesseert, kunnen ze alles weer teruggeven. Ze verdienen dan gewoon geen gage op hun optreden, maar ook dat is normaal vanuit een programmering-standpunt.

Punt is: in ieder geval staat een band niet onder druk te verkopen met het oog op doorgaan naar de volgende ronde, aangezien het stem-systeem eerlijk is, en werkt. Dat is wat mij betreft het belangrijkste verschil met het bedrijf waar jullie onze stichting mee willen vergelijken.
Ik kan als voorbeeld hiervan verwijzen naar de TNS show op 31 oktober in Arnhem waarop de band Wallnoise geen kip op z’n optreden had, en toch als tweede doorging (4 bands gaan door). Kwaliteit komt dus wel degelijk bovendrijven als mensen verplicht zijn om op ten minste 3 verschillende bands te stemmen.

Als laatste wil ik opmerken dat de organisatie zich richt op uitwisselingen tussen België en Nederland. Met andere woorden: een groot aantal bands krijgt al vanaf de tweede ronde de kans te gaan spelen op club-avonden in het naburige land en vice versa. Reis-kosten vergoed door ons. Alweer een verschil.
Daarnaast geven we bands gemasterde opnames van hun optreden zodat we een promotie-kit kunnen samenstellen. We richten ons ook op meer culturele activiteiten, zoals het geven van coaching en workshops. (Zoals de bijdrage aan MYB). Bovendien is onze uiteindelijke finale gericht op het laten doorstromen van bands naar een heleboel andere shows in grote zalen en festivals.

Dit zijn allemaal “echte” zaken, waar bands iets aan hebben, die hen verrijken, die kunnen helpen aan contacten, ervaring en optredens. In mijn opinie 10x meer waardevol dan op het einde van de rit gewoon wat gratis sponsor-geleverde instrumenten aan de bands te geven als prijs. Met andere woorden: wat dus het "bekostigen van de prijzen" betreft... Get real. Jullie denken toch niet dat die prijzen door de organisatie worden betaald. Dat is allemaal sponsoring die geen cent kost.

TNS werd met veel energie en liefde opgezet door mensen die ongetekende bands een warm hart toedragen, en werkelijk geloven in het TNS concept van “kwaliteitsmuziek in kwaliteitszalen”. We proberen bands een platform te bieden waarbij ze zich kunnen presenteren onder optimale omstandigheden, met een fijne organisatie, goed geluid, en een podium van de hoogste klasse.

Dus in plaats van al op voorhand je kritiek klaar te hebben, of je op openbare fora te bedienen van groffe uitspraken zoals “They can stick it where the sun doesn’t shine”, zou ik zeggen: wees niet zo negatief, maak er het beste van. Just have fun. Jullie hebben allemaal een individueel gesprek gehad waarop alle info gegeven is, waarop jullie alle vragen hebben kunnen stellen, en waarna jullie hebben beslist om mee te doen. Niet zeuren, gewoon spelen dus.
:cheerup: Succes!

Bassbitch
20 november 2008, 23:07
:seriousf:

Het is geen spam dus ik kan je niet bannen, maar om je speciaal aan te melden om zo'n verhaal te doen... :satisfie:

Je hebt iig hart voor de zaak :D

Yasmin_
20 november 2008, 23:24
ik weet het ... toewijding hé. :seriousf:

Nee, ik vind het geen slechte zaak om zo nu en dan vanuit onze organisatie mensen te woord te kunnen staan om misverstanden te voorkomen. ;)

Tristan
21 november 2008, 03:48
Tsja, het blijft voor sommigen gewoon een lastig punt om te moeten betalen om te spelen, binnen onze band heeft het ook wel tot discussie geleid, maar ergens ligt het ook een beetje aan het klimaat in Nederland denk ik...
Er wordt over het algemeen meer gekeken naar commercialiteit dan naar kwaliteit heb ik het idee en dan wordt het al gauw lastig om als opstartende band aan een podium te komen, zelfs in je eigen stad...
Wat dat betreft zou The Next Stage misschien een lans kunnen breken en dat juich ik zeker toe...
Een ander voordeel voor ons is dat jullie ook connecties hebben in Belgie, tot nu toe hebben we er pas 1 keer gespeeld (in Gent), maar onze muziek werd daar erg goed ontvangen dus we willen zeker terug...

Bij Emergenza hebben ze kennelijk inmiddels het kaartverkoopsysteem aangepast, want daar krijg je ook een percentage van de opbrengsten als je een bepaald aantal kaarten hebt verkocht, net als bij TNS...

Wat je zegt over die gesponsorde prijzen bij Emergenza, dat lijkt me ook het geval te zijn inderdaad, bovendien zijn het nou niet echt geweldige spullen die je kan winnen...
Ach ja, het is wel okee, maar ik hoef zoiets in ieder geval niet te hebben (hooguit om weer door te verkopen), dus ik ben het zeker met je eens dat je als band veel nuttigere 'prijzen' kan winnen...

Ik heb er in ieder geval wel zin in... :)
(behalve in die meetings dan, haha, als je al wat langer meeloopt als muzikant weet je wel hoe het werkt, maar ja iemand moet het doen he) :D

cosmos
21 november 2008, 20:52
ik weet het ... toewijding hé. :seriousf:
Nee, ik vind het geen slechte zaak om zo nu en dan vanuit onze organisatie mensen te woord te kunnen staan om misverstanden te voorkomen. ;)

Hey Yasmin,
begrijp me niet verkeerd, ik juich alle initiatieven echt wel toe. Maar om nou te zeggen dat je dat geld nodig hebt voor administratie, technici, etc. vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven. In de Winston kun je normaal gesproken tegen deuropbrengst (5 euro entree) spelen, de baromzet is dan voor de zaal, waar ze dan oa die technici van betalen. Het zit hem in de promotie van zo'n show door de band die er spelen. Kortom: die 50 euro hoeft echt niet betaald te worden, het zit hem in de kaarten die zo'n band moet verkopen. En gezien de parkeerkosten e.d. in Amsterdam zullen bands dat echt wel doen.
Misschien klonk mijn opmerkingen een beetje "grof", maar kom op, het is allemaal geen rocket science hoor. Als je 1 mailtje rondstuurt met de technische gegevens en een tijdsschema dan is het voor iedereen duidelijk. Je ziet bands op andere festivals toch ook niet vantevoren nog een technische meeting hebben over de gang van zaken?

Mitch
21 november 2008, 22:04
Even een preventief woord van goede zin: de meningen van voor- en tegenstanders, organisators, afhakers en deelnemers zijn duidelijk. Laat een ieder zich a.u.b. niet in verleiding brengen om nu té precies in detail te treden om zijn of haar gelijk te halen, maar hou het netjes. :harmony:

shredneck
21 november 2008, 22:18
ik weet het ... toewijding hé


Hoi Yasmin,

Ik heb geen zin om heel het verhaal op internet te zetten, maar toch wil ik het volgende er nog wel over kwijt. Bands en iedere muzikant voor zich moet zelf weten WAT ie doet en HOE ie zijn carriere plant. Sommige mensen trekken er hard aan en sommigen wat minder, sommigen pakken ALLES aan en spelen overal, anderen hebben een ander plan. Mijn band behoort tot de laatste categorie, hebben een eigen plan en een eigen tempo.

Ten eerste ben ik er van overtuigd dat, mocht ik de zogenaamde "top" willen bereiken, ik en mijn band schlemiele wedstrijdjes als The Next Stage niet nodig hebben. Mensen vinden je muziek leuk of niet, that's it.
Het concept van The Next Stage en ook Emerganza LIJKt hartstikke top maar als het puntje bij het paaltje komt wordt je er niets wijzer van, lees de sites maar eens goed na.

Over die afspraak, tja, shit happens, ten eerste had de medewerker mij ook best telefonisch in kunnen lichten.

Yasmin, ik wens je veel succes met TNS en ik hoop voor jou dat je niet de taak hebt gekregen om alle bandjes die niet op zijn komen dagen na te bellen want je maakt er geen vrienden mee.

Dit soort wedstrijden buiten de muzikant uit en daar wens ik niet aan mee te werken, het respect voor de artiest en de kunstenaar moet terugkomen en TNS helpt daar absoluut NIET aan mee.


Mocht je erover verder willen discussieren, dan moet je me emailen.

Yasmin_
21 november 2008, 23:16
Dit soort wedstrijden buiten de muzikant uit en daar wens ik niet aan mee te werken, het respect voor de artiest en de kunstenaar moet terugkomen en TNS helpt daar absoluut NIET aan mee.


Nee, Corvin , ik heb niet de taak om bands te bellen die niet komen opdagen, want dat gebeurt gelukkig zo goed als nooit. Je hebt gelijk : hoe je je zaakjes regelt is je eigen zaak, maar afspraken maken waarop je niet komt opdagen is in geen geval een manier om met mensen om te gaan. Achteraf op openbare fora er voor geen verklaarbare reden over liegen, is dan weer iets anders. Da’s laster. Vroeg of laat wreekt zo’n gedrag zich tegen je… Ik ga je hier over mailen, want ik wil best wel kunnen snappen wat je probleem is.

En nog iets. … UITBUITEN … ?? Heb je dat woord werkelijk gebruikt?? Dat doet ongelofelijk afbreuk aan alle moeite en energie die wij in dit initiatief steken, en het is een zware persoonlijke belediging. Ik zou er op ingaan, maar ik besef dat als je was langsgeweest op de info-meeting, je zou weten waar je het over hebt. Het is wat geloofwaardiger als je mening gefundeerd is, en onderlegd met werkelijke kennis. Want dit is exact het soort van close-mindedness die TNS probeert te voorkomen door elke band persoonlijk te ontmoeten voor een intake-gesprek.

shredneck
21 november 2008, 23:23
Nee, Corvin , ik heb niet de taak om bands te bellen die niet komen opdagen, want dat gebeurt gelukkig zo goed als nooit. Je hebt gelijk : hoe je je zaakjes regelt is je eigen zaak, maar afspraken maken waarop je niet komt opdagen is in geen geval een manier om met mensen om te gaan. Achteraf op openbare fora er voor geen verklaarbare reden over liegen, is dan weer iets anders. Da’s laster. Vroeg of laat wreekt zo’n gedrag zich tegen je… Ik ga je hier over mailen, want ik wil best wel kunnen snappen wat je probleem is.

En nog iets. … UITBUITEN … ?? Heb je dat woord werkelijk gebruikt?? Dat doet ongelofelijk afbreuk aan alle moeite en energie die wij in dit initiatief steken, en het is een zware persoonlijke belediging. Ik zou er op ingaan, maar ik besef dat als je was langsgeweest op de info-meeting, je zou weten waar je het over hebt. Het is wat geloofwaardiger als je mening gefundeerd is, en onderlegd met werkelijke kennis. Want dit is exact het soort van close-mindedness die TNS probeert te voorkomen door elke band persoonlijk te ontmoeten voor een intake-gesprek.


Nou, ik wacht met smart op je mail zodat we deze discussie (met respect voor de Mod en het forum) met gelijke wapenen kunnen voeren.

Mitch
21 november 2008, 23:27
Yasmin, ik plaatste die post niet voor niets. Of ik ben zwaar helderziend of dit was gewoon heel voorspelbaar ;) Het gaat er niet om wie er gelijk heeft en we accepteren hier geen privé vetes op het forum. Verdere opheldering, uitleg of verzoening tussen beide partijen mag zoals terecht aangegeven door shredneck, via email.

Yasmin_
21 november 2008, 23:54
Yasmin, ik plaatste die post niet voor niets. Of ik ben zwaar helderziend of dit was gewoon heel voorspelbaar ;) Het gaat er niet om wie er gelijk heeft en we accepteren hier geen privé vetes op het forum. Verdere opheldering, uitleg of verzoening tussen beide partijen mag zoals terecht aangegeven door shredneck, via email.
Mitch, ik wou hier niet te ver gaan, of de regels van het forum met de voeten treden.

Mijn bedoeling is geenszins een polemiek te starten, of te schelden. Ik wil alleen maar gepast reageren op gemaakte opmerkingen en commentaar. Met andere woorden: een open conversatie voeren, en zaken verhelderen of toelichten. Een forum is toch niet alleen bedoeld voor posts van mensen die het al met elkaar eens waren?

Mitch
22 november 2008, 00:03
Ik ga er verder geen discussie over aan, de rest regel je maar via mail of PB.

Tristan
4 december 2008, 03:16
Nou, wij zijn net terug van de eerste avond TNS in de Winston Kingdom te Amsterdam...

En...

We hebben gewonnen!!! :???::dontgeti::satisfie::D:rockon:

En we hadden maar drie fans mee...

Nou, dus op naar de volgende ronde in de P60 te Amstelveen, hopelijk kunnen we daar wat meer mensen mee naartoe krijgen... (hint hint)

cosmos
4 december 2008, 08:38
Wij zijn ook door, werden derde!

Tristan
4 december 2008, 13:21
Ah, cool, ben je van Code 3 dan, of van Tico Verde?
Weet jij trouwens wanneer die rondes in de P60 zijn?

HaroldA
4 december 2008, 15:35
Semi off-topic:

Wij (One Inch Men) hebben in 2006 aan Emergenza meegedaan en zijn 6e geworden in de BeNeLux finale.

Naast dat het inschrijvingsgeld terug werd gegeven in sponsor spullen (bas snaren, gitaar snaren, snare vel, en nog wat ander grut) is onze drummer naar huis gegaan met 3 Sabian bekkens (prijs voor beste drummer) en hebben we enorm gave optredens in zowel de kleine als grote zaal van 013 gehad!

Oftewel: we hebben geen moment spijt gehad! :cheerup:

cosmos
4 december 2008, 18:37
Ah, cool, ben je van Code 3 dan, of van Tico Verde?
Weet jij trouwens wanneer die rondes in de P60 zijn?

Van Tico Verde! Hoe vond je het? Best OK geregeld allemaal, alhoewel die -tig meetings nog steeds een beetje too much zijn naar mijn mening ;). Geen idee wanneer die rondes in P60 zijn trouwens!

Michael AE
4 december 2008, 18:57
Tico Verde? Jullie bestaan ook al lang, he? Heb wel eens geluid voor jullie gedaan geloof ik. Speelde die ene toetsenist, ach hoe heet hij ook weer, van het Alkmaarse conservatorium niet bij jullie? Ah, the good old days.

Tristan
4 december 2008, 23:25
Van Tico Verde! Hoe vond je het? Best OK geregeld allemaal, alhoewel die -tig meetings nog steeds een beetje too much zijn naar mijn mening ;). Geen idee wanneer die rondes in P60 zijn trouwens!

Ah, cool, in die Engelse pakkies toch?
Ik heb jullie maar een half nummertje gehoord vrees ik, kwam net binnenstappen, klonk wel lekker, had al wel zo'n gevoel van deze band gaat vast wel door ofzo...
Ik vond de avond wel prima hoor, Jeroen en Sjawab zijn ook aardige kerels, veel zin in de volgende ronde in de P60 (nog niet gestaan)... :)
Ach ja, die meetings, had het ook nog tegen Jeroen gezegd, haha, hij stond te kijken van onze sound ook al hadden we geen soundcheck gedaan, maar ja, die meetings doen ze ook met name voor de wat onervaren bands en om misverstanden/problemen te voorkomen, begrijp ik ook wel, alleen wel een hoop gedoe om een showtje van nog geen half uur per band neer te zetten natuurlijk (zowel voor hen als voor ons)... :D

cosmos
5 december 2008, 00:33
Ah, cool, in die Engelse pakkies toch?
Ik heb jullie maar een half nummertje gehoord vrees ik, kwam net binnenstappen, klonk wel lekker, had al wel zo'n gevoel van deze band gaat vast wel door ofzo...


Nee, was dat niet code3? Wij speelden als 2e, jullie als 4e.

cosmos
5 december 2008, 00:34
Tico Verde? Jullie bestaan ook al lang, he? Heb wel eens geluid voor jullie gedaan geloof ik. Speelde die ene toetsenist, ach hoe heet hij ook weer, van het Alkmaarse conservatorium niet bij jullie? Ah, the good old days.

Geen idee, is voor mijn tijd. Sven Manshanden, kan dat? Maar de band an sich bestaat al aardig lang ja!

Magic Bean
5 december 2008, 10:15
Semi off-topic:

Wij (One Inch Men) hebben in 2006 aan Emergenza meegedaan en zijn 6e geworden in de BeNeLux finale.

Naast dat het inschrijvingsgeld terug werd gegeven in sponsor spullen (bas snaren, gitaar snaren, snare vel, en nog wat ander grut) is onze drummer naar huis gegaan met 3 Sabian bekkens (prijs voor beste drummer) en hebben we enorm gave optredens in zowel de kleine als grote zaal van 013 gehad!

Oftewel: we hebben geen moment spijt gehad! :cheerup:
Fire of Autumn heeft in 2008 ook meegedaan en is ook 6e geworden van de Benelux-finale.
We hebben zeker gave optredens gehad in 013, maar uiteindelijk hebben we geen feedback meer gekregen van de (professionele?) jury.
Dit was uiteindelijk de reden dat we meededen, dus een beetje jammer.

Als Jeroen ook meedoet met dit nieuwe project zal het wel goed zitten, tis n goeie vent.

Tristan
5 december 2008, 12:14
Nee, was dat niet code3? Wij speelden als 2e, jullie als 4e.

Nee, Code 3 speelde voor ons en daarvoor speelden jullie...
Ik bedoelde gewoon, jullie hadden toch allemaal van die zwarte pakkies aan met stropdassen enzo?
Volgens mij wel in ieder geval...

cosmos
5 december 2008, 14:51
Nee, Code 3 speelde voor ons en daarvoor speelden jullie...
Ik bedoelde gewoon, jullie hadden toch allemaal van die zwarte pakkies aan met stropdassen enzo?
Volgens mij wel in ieder geval...

Nope... :)

AlexOftheFallen
10 december 2008, 00:15
Mijn band doet ook mee. Treden 11 december op in Kavka.
Ik kan alleen vol lof spreken over TNS.
Ok je moet eerst 50€ betalen maar als je 25 tickets verkoopt heb je ze al terug omdat je een percentage krijgt van je verkochte tickets. We hebben er zelfs rond de 40 kunne verkopen dus we hebben winst gemaakt. Daarboven op maken we kans op prijzen en om in de beste zalen van Antwerpen te spelen. Je zou zot zijn om als beginnende band niet mee te doen aan TNS.