PDA

View Full Version : Tascam us-1641



rjong999
6 oktober 2008, 20:44
Hallo vrienden,

ik kan voor een redelijk zacht prijsje een tascam 1641 overnemen. Iemand ervaring hiermee ? Ik moet van Han S. de hele band in één keer opnemen in plaats van alles apart op de kliktrek spelen, dus vandaar :)

Martien
7 oktober 2008, 00:08
Ik denk dat je van Han niks moet :)

Denk wel dat Han bedoelt dat een goede band, die met gevoel,passie,kracht en precisie speelt het beste klinkt in een opname met alles te gelijk. zodat je voelt hoe het er aan toe gaat.

Tascam maakt mooi spul en zie dat het bij musicstore 388 euro kost. Dat is niet veel voor de kwaliteit, heb er geen ervaring mee, wel met een vergelijkbaar product. Wel zie ik dat de tascam 8 microfoon ingangen heeft en 6 line ingangen. Wat mijn ervaring is, met lijn ingangen kun je weinig. Tenzij je een mengpaneel ertussen gooit met inserts of direct outs. Stel dat je deze hebt. heb je beschikking tot 14 ingangen, hier kun je een band in zijn geheel mee opnemen meestal (hangt natuurlijk af van de formatie).

Ik denk dat als het een zachte prijs is je er geen breuk aan kan vallen.

rjong999
7 oktober 2008, 00:46
ik zou 7 microfoons willen gebruiken voor de drums, één voor de zang en de line voor 2x stereo keyboards, gitaar (S/P DIF) en bass (DI). Ik neem alles op in Cubase, zonder effecten. Dat zou zo moeten lukken, denk ik.

Bins
7 oktober 2008, 01:56
Ik heb er een en ik ben er erg tevreden over. Nu moet ik wel zeggen dat ik een ontzettende recording beunhaas ben, dus ik weet niet of je echt veel aan mijn input hebt. Maar volgens mij heeft Harrie Beton hem mij toen aangeraden.

Ik heb trouwens dit weekend voor het eerst "voor het eggie" een paar nummers opgenomen met een bandje (drums met 4 mics, bas en gitaar op instrument input --> guitar rig) en tot mijn grote verbazing klinkt het nog ergens naar ook!

Roman
7 oktober 2008, 08:02
Ja, mooi ding. Geen ervaring met dit type maar ik ben er van overtuigd dat je hiermee een prima koop doet.

Ik weet iemand die verkoopt 2e hands zijn firepod (ook 8 kanaales) voor zo'n 200 euro. zgan. Belangstelling? laat me maar ff weten.

rjong999
7 oktober 2008, 16:29
OK, thanx guys! Ik heb 'm net maar even gehaald dan, ik laat nog wel ff horen wat de ervaringen zijn.

@Roman: voor de tascam heb ik net 250 van de bandrekening gehaald, maar deze is 16 kanaals. Maar 200 voor een firepod is ook mooi natuurlijk. Bedankt voor de tip iig

Roman
8 oktober 2008, 10:55
OK, thanx guys! Ik heb 'm net maar even gehaald dan, ik laat nog wel ff horen wat de ervaringen zijn.

@Roman: voor de tascam heb ik net 250 van de bandrekening gehaald, maar deze is 16 kanaals. Maar 200 voor een firepod is ook mooi natuurlijk. Bedankt voor de tip iig
Let wel op dat er van de 16 maar 8 pre-amps in de tascam zitten ! (8 XLR met pre-amp + 8 TSR zonder pre-amp)

rjong999
8 oktober 2008, 12:06
Let wel op dat er van de 16 maar 8 pre-amps in de tascam zitten ! (8 XLR met pre-amp + 8 TSR zonder pre-amp)yep, ik heb ook maar 8 mic-kanalen nodig :)

kwante
9 oktober 2008, 00:35
Hoi,

Ik heb zelf de Tascam US-1641.
Ik heb deze nu denk ik een jaar en al een paar opnamens gemaakt waarbij ik maximaal 11 inputs van de tascam tegelijk gebruikt heb.

Enig minpunt aan het toestel vindt ik de instelling tussen de direct monitoring en en de PC audio.

Voor de prijs heb je in iedergeval een leuke audio interface.

Groet
Kwant