PDA

View Full Version : Zijn hier meer mensen die met twee delays spelen?



jero
6 oktober 2008, 20:03
En dan bedoel ik gestacked. Ik heb dit weekend eens zitten experimenteren met een delay met lange delay tijd en lange repeat tijd gevolgd door een delay met korte delay tijd en lange repeat tijd.

Dat levert hele mooie ritmische effecten op. Doen meer mensen dit, of heb ik hier een delay innovatie gedaan? ;)

Jorikjet
6 oktober 2008, 20:52
the edge van u2 ;)

al zit hij volgens mij niet hier op het forum

Samder
6 oktober 2008, 20:52
Hey! dit doe ik ook wel!

Ik heb een DD5 en een DD7, 2 pedalen met een taptempo switch. De een stel ik in op kwarten repeats en de andere op gepuncteerde 8e repeats. Klinkt erg gaaf inderdaad!

qwertyuiop
6 oktober 2008, 20:53
wat mij betreft geen echte innovatie; ik doe dat ook al een tijdje, maar dan met de dual delay uit de G-major. Desalniettemin levert het wel een hoop plezier op; kun je inderdaad hele mooie ritmische effecten mee maken! (U2!)
ik vind dat soort delays live wel lastig gebruiken, je moet een goede strakke band hebben, anders wordt het al gauw rommelig.
ik ga het ook eens proberen met 2 aparte delays; de een modulated en de ander met een tape-effect, lijkt me helemaal tof! uit die g-major haal ik alleen 2 "cleane" delays, da's dan weer jammer...

Mitch
6 oktober 2008, 20:59
Innovatie, you wish :D Wordt al heeeel lang gedaan en het werkt ontzettend leuk, mits je een hele strakke of met click werkende drummer hebt.


ik vind dat soort delays live wel lastig gebruiken, je moet een goede strakke band hebben, anders wordt het al gauw rommelig.
ik ga het ook eens proberen met 2 aparte delays; de een modulated en de ander met een tape-effect, lijkt me helemaal tof! uit die g-major haal ik alleen 2 "cleane" delays, da's dan weer jammer...
Dus één met 'meerdere koppen' voor de ritmische delay en de ander voor modulatie? Lastig strak te krijgen hoor, kun je beter kijken of de tape delay (modelling) niet ook een wow and flutter functie heeft.


Wat ik zelf doe: twee aparte delays die allebei grofweg op dezelfde tijd staan, maar allebei een totaal andere sound hebben. De BYOC flink gefilterd, de Ibanez DML erg helder maar wel modulerend. Daardoor kan ik ze apart gebruiken maar ook tegelijkertijd, zit elkaar absoluut niet in de weg. De twee samen klinkt echt puik, heel sferisch.

jero
6 oktober 2008, 21:08
Innovatie, you wish :D

damn, vond het ergens toch al wat familiar klinken... :sssh:

nevyn292
6 oktober 2008, 21:50
ehhh, samples :cheerup: ?

Mitch
6 oktober 2008, 23:25
Bij de intro en vanaf 4:20
http://www.youtube.com/watch?v=5JOLnTT0mh0&feature=related

Kostte echt heeeeel veel moeite, zoeken op youtube :stop:

Sinner
7 oktober 2008, 09:58
Ja hoor ... ik :p

Ik heb een Boss DM-2 voor korte delays en een Nova Delay voor de lange en soms gebruik ik ze samen, bijv. DM2 op max (=300ms) en de nova op 450ms :rockon: