PDA

View Full Version : Groentje: Art&Lutherie een goede keus? En waar?



bosbeer
6 oktober 2008, 19:27
Oke, ik ben dus van plan om een gitaar te kopen, een akoustische met niet al te slecht geluid.

Heb wat opzoekingswerk verricht en kwam bij "Art & Lutherie" terecht, het lijken mij wel goede gitaren, en ze zien er prachtig uit.

Maar iemand hier die me kan bevestigen of dit merk zijn prijs waard is?
EDIT: Had nog niet door dat het nederlandse site is ^^. Veronderstel dat jullie wel geen winkel in België weten zijn die dit merk heeft?

Alvast bedankt,
Groets,
Wannes

Mr.Fingers
6 oktober 2008, 19:35
ik heb zelf een Art&Lutherie AMI besteld hier in de plaatselijke muziekwinkel, het zijn ontzettend goede gitaren voor hun prijs. Als je de kans krijgt, zeker doen!

De Strings & Things in Antwerpen heeft ze!

sanderz
10 oktober 2008, 08:36
De AMI schijnt inderdaad voortreffelijk te zijn.

Destijds heb ik daar ook voor gekeken, zuiver informatief uiteraard, en als je een beetje googl'd vind je véél positieve reviews.

Ook op youtube overigens: zoekresultaten (http://www.youtube.com/results?search_query=art+ami+lutherie)

JaimeB
10 oktober 2008, 10:01
Heb zelf een Simon & Patrick Luthier gekocht in Canada. Deze komt van dezelfde fabriek in Canada (montreal) volgens mij ook fabriek waar Godin wordt gemaakt (onderschat merk). Hij lijkt dan ook erg op "Art & Lutherie" gitaren die ik regelmatig hier zie. Ik ben zeer tevreden met mijn gitaar.
Vind deze gitaren vooral kenmerkend dat het donkere hout (bij mij cedar) ze een warme volle klank geeft. Zelf heb ik de voorkeur om er dan ook vrij dikke snaren op te zetten om die volle warme klank nog eens te vergroten. Ook zijn de prijzen heel redelijk. Maar goed, zoals ik al zei heb ik niet dezelfde gitaar, dus altijd nog wat andere gitaren testen. Succes ermee.

zoon van Piet
10 oktober 2008, 11:18
Ik heb goeie ervaringen met de ami: betaalbaar, klein en lief. En heel geschikt voor bluesy dingen. Ik had er een en heb er veel plezier van gehad.

Maar...

op een gegeven moment ging ie me wel vervelen. Vooral omdat ze door de bouwwijze een nogal prominente resonantiepiek hebben - dat viel me bij alle ami's die ik speelde op. De mijne ging dood bij iedere cis. Dat hoeft geen nadeel te zijn, een piek/dip levert op andere noten juist meer kleur en het onderstreept het bluesy karaktervan de ami nog eens. maar op een gegeven moment werd ik daar toch wel een beetje behoorlijk heel erg ziek van..

Als 'groentje'- zelfkennis siert de mens- hoeft dat geen probleem te zijn. het valt misschien niet eens op, als je je beperkt tot de basisakkoorden en verder weinig weet hebt van wat er vreemd is aan deze gitaren. Jij kan een hele goeie - en mooie!- gitaar hebben aan de ami, die ook nog eens als milieunautraal of -vriendelijk te boek staat..