PDA

View Full Version : Yamaha AES



hesse
6 oktober 2008, 19:23
Goh! Botste ik een tijdje geleden even op een leuk gitaartje (http://dubglenn.home.comcast.net/~dubglenn/images/Yamaha%20AES620-HB.jpg)

Een yamaha AES! Je kon er niet echt naast kijken, en ook kwalitatief zag ie er redelijk afgewerkt uit. Omdat ik helaas mijn trein moest halen kon ik haar niet testen. Heeft iemand meer ervaring met deze dingetjes? Niet dat ik er eentje zal kopen. Ik zit nu lekker een jaar in Engeland (met enkel een zielige akoustische Contessa) (oh, als er gitaren te testen vallen hier, zeg het dan, ik maak verslag (mss es een topic over openen?))

Maar dus: iemand ervaring met deze AES?

macwilliams
6 oktober 2008, 20:27
Die ziet er goed uit, yamaha gitaren zij toch best goed? Ik heb in maart eentje die hier op leek getest en die viel beslist niet tegen. Heel soepel en als ik me goed herinner een slanke hals. Is deze duur?

hesse
6 oktober 2008, 21:47
Als ik goed gekeken heb (het stond op een papiertje met nog andere prijzen), ja, hij was redelijk prijzig. En idd, over yamaha's ga je me niet direct veel slecht over zeggen prijs-kwaliteit gezien. Maar deze stond me iets meer aan. Ze heeft iets unieks. Ik vermoed dat het geluid ligt tussen een Godin LG en een Gibson LP (qua elementen, bouw en hout). Maar sla me dood: ik zou het helemaal niet durven zeggen. Gitaren hebben me al meer verbaasd.

wikwakka
7 oktober 2008, 09:53
Ik heb wel eens iemand zien optreden met die gitaar en dat klonk erg goed. Zelf heb ik ook wel eens de de 720 versie daarvan geprobeerd en hij speelde erg lekker.

Misery Signals
7 oktober 2008, 14:47
Prijzig? Die dingen kosten rond de 550 Euro...
Mooie features voor dat geld, de JB in de brug, Grover tuners en ook die goeie yamaha custom neckhumbucker.

Enigste waar ik enorm moeite mee had en waarom ik hem heb laten hangen is de zeer oncomfortabel spelende neck...

MS

hesse
8 oktober 2008, 10:07
Prijzig? Die dingen kosten rond de 550 Euro...

MS
Mijn fout: ik heb dus verkeerd gekeken in het snelzijn.