PDA

View Full Version : Analog man modded Ibanez TS9 (808)



Geoffrey
6 oktober 2008, 18:50
Ik kan een analog man modded Ibanez TS9 (808) kopen voor een superprijs.. maar ik kan deze helaas niet gaan testen.

Lijkt het jullie wat of ik deze kan gebruiken om mn solo's wat te boosten?

Ibanez666
6 oktober 2008, 18:53
wat is je set-up?

Fuhgawz
6 oktober 2008, 19:04
Als het echt zo'n superprijs is als je zegt moet je het doen! Je kunt hem dan altijd nog voor meer verkopen als het niks is.

Nielsje
6 oktober 2008, 19:27
En wat is een superprijs?

Ibanez666
6 oktober 2008, 19:39
Volgens mij vraagt de TS wat anders.

Geoffrey
6 oktober 2008, 19:52
Mijn set-up: Peavey 5150II, marschall cab 1960a, Dean ML'79 en BC rich Warlock.

De prijs: 60euro. via via kan ik toch een mooie prijs krijgen als ik zo wat 2de hands rondkijk.

@ Ibanez666: inderdaad ;)

jero
6 oktober 2008, 19:58
Twee dingen:

1. is het een echte analogman, of een gemodde TS met een blauw ledje? Ik zie vaker advertenties op marktplaats die je een paar keer moet lezen om te begrijpen dat het geen keeley of analogman TS is, maar een zelf gemodde.

2. als je een normale TS ok vind, dan kopen (mits 1 met ja beantwoord), als je niet van het normale TS geluid houdt dan zeker niet.

Geoffrey
6 oktober 2008, 20:09
Het is inderdaad met zo een blauw ledje..
Ik vermoed dat hij de TS zelf gemod heeft..er hangt een sticker op van analogman (hier heb ik ook al even op geGoogled)

Dit stond in zijn mail:
Door analog Man modded TS9.
TS808 en "brown" mod.

Hier zijn jullie waarschijnlijk niet veel mee.. maar ik ben echt wel een noob op gebied vanTS'en en effectpedalen in het algemeen

Hier heb ik hem gevonden:
http://www.kapaza.be/detail/11820417/
(maar ik kan hem dus goedkoper kopen)

Ibanez666
6 oktober 2008, 20:13
Met de TS kun je je cleane geluid goed boosten qua volume (geen cleanboost, dus wel met wat drive). Een overdrive/crunch sound boosten met een TS levert vooral meer sustain op en minder extra volume vergeleken met de vorige optie.
De extra mids van de Tube Screamer+het beetje volume boost dat je dan krijgt kunnen wel net voldoende geven om je solo's beter door de mix te prikken

jero
6 oktober 2008, 20:17
Die lijkt inderdaad fake. 't blijft goedkoop, maar je kent natuurlijk niet de mod skills van de verkoper.

Sowieso haak ik meestal af als iemand mij iets probeert te kopen met een doelbewust verkeerde omschrijving, dat lijkt een beetje op oplichting namelijk...

Geoffrey
6 oktober 2008, 20:21
Die lijkt fake?
Hoe zie je dat dan?
Die analogman sticker ofzo?

Zoals ik al zei ken ik er helaas nog zeer weinig van.. :chicken:

Ibanez666
6 oktober 2008, 20:25
Staar je ook niet blind op die mods, een TS-9 is van zichzelf al een fijn pedaaltje imo

jero
6 oktober 2008, 20:26
Dit is een analogman tubescreamer:

http://www.analogman.com/graphics/TS9silver.jpg

Nogmaals hij lijkt fake

Ibanez666
6 oktober 2008, 20:28
Ik dacht zo:

http://instruments.shop.ebay.com/?_from=R40&_npmv=3&_trksid=m38.l1313&_nkw=ts-9+analogman&_sacat=619

jero
6 oktober 2008, 20:31
die lijkt nog steeds niet op die van kapaze. ;) Vraag anders even naar doosje etc.

Geoffrey
6 oktober 2008, 21:00
@jero: Ik stuur hem nog even een mailtje..

@Ibanez666: je hebt zoveel verschillende TS'en en mods er voor dat ik er niet meer echt wijs uit raak.

Alvast toch al bedankt?

Dirk_Hendrik
7 oktober 2008, 08:36
60 euro voor een TS9 is niet kwaad.

Die brown mod is erg overrated... IMHO

salo
7 oktober 2008, 17:51
Dit is een analogman tubescreamer:

http://www.analogman.com/graphics/TS9silver.jpg

Nogmaals hij lijkt fake
Hier ga ik je mening delen,

lijkt me gewoon fake ook of gewoon zelf gemod ..

Ikzelf heb een TS9 van robert keeley ,de prijs is wel hoger maar als je hem hoort ben je meteen verkocht.

Dirk_Hendrik
7 oktober 2008, 18:05
mss geeft dit duidelijkheid?:
http://www.jrc4558d.com/

Mitch
7 oktober 2008, 18:09
O, ze zijn buddies?

Dirk_Hendrik
7 oktober 2008, 18:11
Al een paar jaar.
Via dat gebeuren is Mike ook bezig goedkope chinese delay's in de markt te zetten die na een paar chipswaps eeneens waanzinnig veel beter zouden klinken.

Mitch
7 oktober 2008, 18:14
Is dát die raar behuisde AR20DL van 'm? Dat ding ziet er niet uit...

tubeonly
7 oktober 2008, 20:42
die AR20DL is van binnen 90% een soundtank delay. Zelfde fabrikant... Weet even niet meer of het de echomachine was of de dl5. Maar die klinken beiden van zichzelf al prima.

De prijs van die AR20DL is alleen wel een beetje heftig voor een opgefokte soundtank....

Geoffrey
7 oktober 2008, 20:54
Dit heb ik vandaag terug gekregen:

Hi Geoffrey,
Ik kan je vanavond nog foto's doorsturen.
Ja, ik heb deze zelf gemod met een kit van Analog Man.
Ik verzeker je dat dit goed gedaan is. (in het geval dat je daar zou aan twijfelen.)
Op gebied van electronica heb ik wel enige ervaring.Zo bouw ik zelf m'n gitaarversterkers (en sommige van m'n effecten)

Geoffrey
7 oktober 2008, 20:57
60 euro voor een TS9 is niet kwaad.

Die brown mod is erg overrated... IMHO

Wat houd die brown mod dan precies in.. ik vind er zo niet direct iets over terug.

@salo: Wat houd deTS9 van robert keeley dan juist in?

Alvast iedereen toch al bedankt!!

Geoffrey
7 oktober 2008, 21:08
trouwens:

Wat is een goede (2de hands) prijs voor een ts9?
In perfecte staat uiteraard..

jero
7 oktober 2008, 21:11
kijk ff op http://www.analogman.com/ts9.htm#brown. (is toch niet zo heel moeilijk te vinden?)

ps ik heb zo'n analogman delay :roll::roll::roll:, destijds gekocht omdat ik naast mijn AD80 een delay wilde met langere delay tijd (ik heb de 600ms versie) en toen absoluut niet zo duur gezien de eur/$ koers.

Inderdaad made in China, met toverstafje en -zout van Analogman. Uiteindelijk prefereer ik hem wel boven mijn AD80, hij klinkt helderder, stiller en delays sterven natuurlijker uit. Dit terwijl de AD80 toch een behoorlijke reputatie heeft. Blijkbaar maken ze in China prima delays ;)

jero
7 oktober 2008, 21:12
trouwens:

Wat is een goede (2de hands) prijs voor een ts9?
In perfecte staat uiteraard..

ebay marktplaats etc

je vindt daar waarschijnlijk sneller een antwoord dan dat je hier je vraag typt.

Geoffrey
7 oktober 2008, 21:15
ebay marktplaats etc

je vindt daar waarschijnlijk sneller een antwoord dan dat je hier je vraag typt.

Weet ik..
Maar ik vraag me gewoon af wat een "normale" er voor is.
Ik wil bvb geen 100 euro betalen voor een TS9 als 80 wel goed genoeg is.

jero
7 oktober 2008, 21:31
deze is 60 en veel goedkoper ga je ze niet vinden. Hij is wel of met een goed uitgevoerde bruine mod of met gratis knutselarij.

Mitch
7 oktober 2008, 21:36
Weet ik..
Maar ik vraag me gewoon af wat een "normale" er voor is.
Ik wil bvb geen 100 euro betalen voor een TS9 als 80 wel goed genoeg is.
Ze gaan normaal gesproken voor rond de 130E maar ik hoorde dat je die van ricktekent mag hebben voor 110E. Speciale forumprijs!

Nielsje
7 oktober 2008, 21:49
Rick zei laatst dat ik die van hem wel mocht hebben voor 50 euro, als 'ie even voor mij mocht bukken en ik m'n ding even zou doen. Als ik jou was, zou ik dat voorstel ook even doen, wellicht ziet 'ie je wel zitten!

zjanke
7 oktober 2008, 21:52
Ik heb een paar maanden geleden een TS-9 met brown mod verkocht via ebay voor 65 euro. Misschien dat dat een indicatie is voor de marktwaarde? Veel volgers, maar weinig bieders :(

Mitch
7 oktober 2008, 21:54
Rick zei laatst dat ik die van hem wel mocht hebben voor 50 euro, als 'ie even voor mij mocht bukken en ik m'n ding even zou doen. Als ik jou was, zou ik dat voorstel ook even doen, wellicht ziet 'ie je wel zitten!
Da's toch de brown mod of zit ik mis? Of de Seeing Eye mod?

jero
7 oktober 2008, 22:02
dus even goed navragen wat de verkoper onder de brown mod verstaat.

mischien moet ie hem nog even uitvoeren als je hem komt ophalen. :dance:

Dirk_Hendrik
8 oktober 2008, 08:35
die AR20DL is van binnen 90% een soundtank delay. Zelfde fabrikant... Weet even niet meer of het de echomachine was of de dl5. Maar die klinken beiden van zichzelf al prima.

De prijs van die AR20DL is alleen wel een beetje heftig voor een opgefokte soundtank....

EM5 en DL5 zijn allebij digitaal. Dat ding waar Mike mee klooit is analoog. Ik denk dus dat je aan de verkeerde Daphon denkt ;)

tubeonly
8 oktober 2008, 13:37
EM5 en DL5 zijn allebij digitaal. Dat ding waar Mike mee klooit is analoog. Ik denk dus dat je aan de verkeerde Daphon denkt ;)

Het was al weer even geleden dat ik helemaal in dat ding was gedoken ;) Er werden toen door Mike zelf wel vergelijkingen gemaakt met de soundtanks, die van binnen voor het merendeel prima zijn. Hij heeft er een aantal ook van door de mangel gehaald, maar daar weet je alles van, lol.

Geoffrey
8 oktober 2008, 18:03
Rick zei laatst dat ik die van hem wel mocht hebben voor 50 euro, als 'ie even voor mij mocht bukken en ik m'n ding even zou doen. Als ik jou was, zou ik dat voorstel ook even doen, wellicht ziet 'ie je wel zitten!

Ik maak er meteen even werk van!!



dus even goed navragen wat de verkoper onder de brown mod verstaat.

mischien moet ie hem nog even uitvoeren als je hem komt ophalen.

Ik laat hem opsturen..
Het is (misschien jammergenoeg voor hem) net iets te ver.

Dirk_Hendrik
8 oktober 2008, 18:26
Da's toch de brown mod of zit ik mis? Of de Seeing Eye mod?

Mitch, lieverd,
Waar denk je dat analogman de inspiratie voor dat logotje van een ster vandaan heeft.....

Geoffrey
8 oktober 2008, 18:33
dus even goed navragen wat de verkoper onder de brown mod verstaat.

mischien moet ie hem nog even uitvoeren als je hem komt ophalen. :dance:

De verkoper zegt me dat de "brown mod" de TS warmer doet klinken.

Ik heb hem om nog wat foto's gevraagd.. en het doosje van de mod kit staat er bij. Dus dat lijkt me toch al niet fake.

Geoffrey
9 oktober 2008, 17:57
Om jullie toch maar op de hoogte te houden..
Ik heb gisteravond het geld overgemaakt voor die TS9.
Ik zie wel..
En als ik hem heb laat ik hem toch even controleren door iemand die meer van electronica afkent dan ikzelf.

Later meer hierover.. en iedereen bedankt die zijn mening gegeven heeft!!!

Geoffrey
13 oktober 2008, 20:48
Ik heb hem vandaag ontvangen.. ik heb hem daarjuist kort even getest en ik denk wel dat ik hem goed zal kunnen gebruiken.

Later misschien meer hierover..

Don Olivier
14 oktober 2008, 00:19
Zou mooi zijn als je een review zou willen plaatsen!

Geoffrey
17 oktober 2008, 22:24
Zou mooi zijn als je een review zou willen plaatsen!

Zou ook mooi zijn als ik een revieuw zou kunnen schrijven..

Ik hoor wat ik hoor..maar om dat zo in woorden om te zetten :chicken:

BamBuFan1
19 oktober 2008, 01:32
Zou ook mooi zijn als ik een revieuw zou kunnen schrijven..

Ik hoor wat ik hoor..maar om dat zo in woorden om te zetten :chicken:


Is het zo erg?! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/poke2.gif

Geoffrey
19 oktober 2008, 17:14
Owkey..
Laat ik maar beginnen met zeggen dat ik vooral nog "op zoek" ben wat de TS9allemaal voor mn sound kan doen.

De instellingen zijn:
drive: volledig open
tone: tussen 8en9 uur
level: 12u

Ik gebruik de TS9 momenteel om mn solo's wat beter tot hun recht te laten komen.. Mijn Dean staat in B en snaardikte 010 tot 060 waardoor de overgang van de zware stukken naar een solo nogal rommelig kan klinken, trap ik nu de TS9 in en komt het toch iets helderder naar voor.
Ook de melodieuzere stukken komen beter tot hun recht.

Misschien dat je hiervoor een betere pedaal kan kopen..maar voor mij werkt dit en het zijn nog maar mijn eerste stappen in de grote pedalenwereld.