PDA

View Full Version : wie heeft wel eens een toets gemaakt van.



jan jansen
6 oktober 2008, 18:29
letterhout(snakewood)?Heb nl 2 toetsten besteld van dit mooie hout voor op een hals van een toekomstige telecaster(s).Ben benieuwd of iemand dat spul al eens heeft gebruikt?

JJ

rinaldo
6 oktober 2008, 20:04
he jansen, ga je nou eindelijk eens aan die hals beginnen? ik heb nog ergens een fret ruler liggen geloof ik :p maar nee letterhout heb ik nog nooit mee gewerkt, maar ik geloof dat ik hier op het forum iemand met een letterhouten toets gezien heb. weet niet meer welk topic het was maar hij is volgens mij een keer voorbij gekomen.

G.G.
6 oktober 2008, 20:21
he jansen, ga je nou eindelijk eens aan die hals beginnen? ik heb nog ergens een fret ruler liggen geloof ik :p maar nee letterhout heb ik nog nooit mee gewerkt, maar ik geloof dat ik hier op het forum iemand met een letterhouten toets gezien heb. weet niet meer welk topic het was maar hij is volgens mij een keer voorbij gekomen.

VanDattum volgens mij met een van zijn telecasters.

grizzly
6 oktober 2008, 20:48
Lijkt me heel mooi.
Ik zit al maanden te wachten op letterhout voor een paar toetsen :angry: .

Van Dattum
6 oktober 2008, 20:54
VanDattum volgens mij met een van zijn telecasters.

Wasn't me..... Heeft Orpheo niet iets met een snakewood toets?

barno
6 oktober 2008, 21:20
Wasn't me..... Heeft Orpheo niet iets met een snakewood toets?

Als hij er al geen heeft, heeft orpheo toch minstens 10 keer het plan opgevat er een te laten maken icm nog 10 andere speciale houtsoorten :)

Kakihara
6 oktober 2008, 21:51
Als hij er al geen heeft, heeft orpheo toch minstens 10 keer het plan opgevat er een te laten maken icm nog 10 andere speciale houtsoorten :)

Hij was het ooit eens van plan om snakewood als toets te gebruiken, maar is daar weer vanaf gestapt dacht ik.
Was JLD's semi hollow's binding niet van snakewood ?
En ik heb ooit eens - heel lang geleden, toen ik nog groener zag achter mijn oren - de vraag gesteld of het geschikt was als top ... :chicken:

jan jansen
6 oktober 2008, 22:22
he jansen, ga je nou eindelijk eens aan die hals beginnen? ik heb nog ergens een fret ruler liggen geloof ik :p .

Klopt...zeg het maar wanneer deze week schikt het....halen we het paard van stal.... :cheerup: :cheerup:


Wat ik van het hout heb gezien heft het een heel mooie tekening en is het keihard.We wachten wel af wanneer het binnen is maak ik wel wat foto`s.

een complete telebody van dat hout,als het er is kost me zo`n 500 euro,redelijk aan de prijs dus,

JJ

Woml
6 oktober 2008, 23:24
Ik heb eens een toets van letterhout gemaakt, maar dat was mijn allereerste zelfbouw-experiment, te weten een lapsteel. Heb er dus weinig aan hoeven doen, hij hoefde niet geradiusd..t..dt..ed.. en ook niet gefret te worden, dus ik had er weinig last van dat het zulk hard hout was. Heb het ook alleen maar uitgezocht omdat ik het er leuk vond uitzien.
Wel gaatjes geboord om stippen in te plakken, en in plaats van de frets heb ik gleufjes gezaagd en ingelegd met streepjes been (van een topkammetje, overlangs in 24-en gezaagd :cooler: )

Een hele body van dat hout lijkt me praktisch onmogelijk. Duur, loodzwaar, en het spul schijnt alleen maar in zulke dunne stammetjes te groeien dat je er wel toetsen uit kunt halen, maar niet veel meer dan dat.

Als ik ooit nog eens toe kom aan mijn fretloze project (voorlopig alleen nog in een filosofeerstadium op papier) dan denk ik dat ik voor die toets ook letterhout wil. Maar zo ver zijn we nog lang niet...

grizzly
5 juli 2009, 19:52
Lijkt me heel mooi.
Ik zit al maanden te wachten op letterhout voor een paar toetsen :angry: .

Ik had eerst al 1 plankje binnen, maar nu heb ik er, na ruim een half jaar te wachten, eindelijk 4 binnen gekregen.
Gewaxed en in folie gesealed, werkelijk met veel zorg en kunde gedaan.

Onvoorstelbaar zeldzaam en mooi hout.
Klinkt echt mooi helder als je er tegen klopt, veel zuiverder dan bijv. Ebben.
Maar het is ook 1000 x :seriousf: zo zeldzaam, a €64.000 m3.
http://grizz.smugmug.com/photos/582570856_9N52Q-M.jpg
Ik ben er erg blij mee.

Als iemand van de zelfbouwers op dit forum er echt om zit te springen wil ik er misschien eentje tegen kostprijs doorstoten.

ps. maat is 1.2cm x 7cm x 50cm

Hedge
6 juli 2009, 09:47
Ik weet dat GertGert ook z'n toets heeft, maar volgens mij is die nog onbewerkt. Dus ervaringen delen zal nog niet lukken.

Het is super gaaf hout.

gertgert
6 juli 2009, 12:00
klopt, heb er ook nog 1 liggen.
getipt door jan.
ik wil 'm gaan inleggen met een abalone binding, en vervolgens nog een strookje snakewood.
lijkt me mooi, maar ben er nog niet aan begonnen.
ik laat Jan graag voor bij wijze van proefkonijn.

jan jansen
6 juli 2009, 17:49
ik laat Jan graag voor bij wijze van proefkonijn.

haha...zo dacht ik dus ook..:seriousf::seriousf:Binnenkort ga ik er ook aan beginnen,als ik weer wat tijd heb,


mooi spul dat hout....,

jj