PDA

View Full Version : Wireless systeem in pedaal formaat?



Noctiis
6 oktober 2008, 16:20
Ik wil graag draadloos gaan spelen (dynamische metalband, lekker kunnen bewegen, je kent het wel ;)), maar het liefst zoek ik een systeem waarvan de receiver op mijn pedalboard kan staan.

Ik zie dat de meeste draadloze systemen een receiver hebben die hoog (op de gitaartop) komt te staan, maar bijv. de X2 Digital Wireless kan gewoon in je pedalboard.

Nu vind ik een X2 een beetje link omdat die telecom-frequenties gebruikt (in EU), wat is er nog meer te krijgen op het gebied van pedaal formaat wireless systemen?

NB: zoekfunctie leverde niks concreets op.

robzilla
6 oktober 2008, 16:54
Ik moet eerst zeggen dat ik geen/weinig ervaring heb met verschillende wireless systemen. Ik hoor echter wel veel goede verhalen over de X2 qua gitaarklank.

Wat is er link aan het gebruik van de X2 in de EU als ik vragen mag? Mogen die frequenties hier niet gebruikt worden?

Arvoitus
6 oktober 2008, 17:12
Officieel mag de X2 wireless niet gebruikt worden, maar hij is al door meerdere (bekende) gitaristen gebruikt hier in de EU.

HaroldA
7 oktober 2008, 14:28
Officieel mag de X2 wireless niet gebruikt worden, maar hij is al door meerdere (bekende) gitaristen gebruikt hier in de EU.
Zo bekend ben ik niet hoor ;)

Heerlijk apparaat, vele malen beter dan een Sennheiser EW100 G2 setje (heb ik ook gehad), lekker klein en nog goedkoop* ook!

De enige 2 nadelen: de zender lust graag 9v blokjes (6-7 uur) en dat het eigenlijk niet helemaal 100% volledig legaal is in NL, maar daar heb ik tot nog toe geen slaap over verloren...


* heb ~270 Eur betaald voor de pedal versie met upgrade kabel. Voor wat je krijgt zeker niet duur.

HaroldA
7 oktober 2008, 14:52
Oja, X2 is tegenwoordig van Line6: http://line6.com/digitalwireless/