PDA

View Full Version : Draadloos met actieve bas



hbass
6 oktober 2008, 10:11
Ik heb een vraag over de combinatie van een draadloze set en een actieve bas.

Ik ben in het bezit van een Fender American jazz bass deluxe kan ik met deze gitaar over de Sennheiser EW 172 G2 spelen. Of geeft dit problemen ivm de signaalsterkte van een actieve bas.

Als ik zo de berichten lees is de sennheiser set een prima set in z;n klasse. Toch?

Mr.Fingers
6 oktober 2008, 13:32
Dat zou geen probleem mogen geven, aangezien het reële uitgangssignaal (dus uit de jackingang) ongeveer gelijk is aan de output van een passieve bas. De elementen leveren een erg zwakke stroom, maar die wordt reeds "onboard" door de preamp uitversterkt (en via de equaliser) naar de jack gestuurd. Het enige waar je misschien op dient te letten is dat er geen interferentie is tussen de zender & de electronica (interferentie als in "geknetter" (zoals als je een gsm bij een luidspreker plaatst), maar aangezien Sennheiser top-of-the-line is, zou dit geen probleem mogen zijn (goede frequenties + goede shielding vh signaal)

HANNESSTINKT
6 oktober 2008, 17:54
inderdaad ik denk dat het alleen met wat goedkopere draadloze sets problemen kan opleveren

buuck
14 oktober 2008, 19:29
Ik speel zelf ook draadloos, zowel bas als zang tegelijk. Werkt prima!

Let er wel op dat een wireless set van 200 euro voor heel wat toonverlies zal zorgen. Vooral voor bas(laag kost veel energie). Vanaf 600 euro is het wel te doen bijvoorbeeld een sennheiser evolution.

Roro92
14 oktober 2008, 20:10
Is er al iets bekend over X2 in Europa? Het is tegenwoordig van Line6, dus er zal wel het een en ander komen. Het staat ook al op de site van Line6.

Veel goeds over gehoord, ik denk dat dat wel goed zal gaan met bas.