PDA

View Full Version : JMP-1 Probleem



xmereinx
5 oktober 2008, 19:35
Mijn Marshall JMP heeft een probleempje, de data knop werkt nog maar 1 kant op. Dus, waarneer je bijvoorbeeld minder treble wilt hebben en de knop terug draait komt er meer bij. :confused:

Nou ben ik al bij een technicus geweest en die zei dat de orginele schakelaars niet meer verkrijgbaar zijn, nou zoek ik daar een vervanging voor.

Kan iemand me helpen

edje kadetje
5 oktober 2008, 22:00
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met m'n roland gp100. Iemand?

groovieguitarguus
5 oktober 2008, 23:02
Misschien wat versterkerboeren opbellen.
Kan me voorstellen dat deze nog wel het e.e.a. 'Op zolder' hebben liggen.
Ernst Flieck - Schagen
Koch - Amersfoort
Zit ook een bekende knaap in Apeldoorn???

Mr.Bluesbreaker
5 oktober 2008, 23:04
Mailtje naar de importuer van Mashall sturen? (of Marshall europa oid?)
De JMP-1 wordt toch nog wel gemaakt, dan hebben ze ongetwijfeld die schakelaars/potmeters.

wimmeltje
10 november 2008, 10:52
Ik zal eens kijken of ik nog ergens een schema kan vinden van de JMP-1. Daar staat wel op welke pot het is en dan kan er bij electronica boer wel een vervanging voor gevonden worden.

groetjes,

Wim

dml
10 november 2008, 13:59
Op de GP100 is het in ieder geval een encoder, geen potmeter. De G-major kan er soms ook last van hebben. Ik weet niet of de JMP-1 ook met een encoder werkt, aangezien hij op de JMP-1 een begin-, midden- en eindstand heeft. Een encoder kun je normaal gesproken zowel linksom als rechtsom doordraaien. Als je een beetje handig bent met de soldeerbout en je kan ook met smd uit de voeten, dan kun je 'm voor een paar euro zelf vervangen.

paulusdeBKB
10 november 2008, 15:46
Ik heb onderstaande wel eens horen zeggen. Weet iemand of dit klopt?

De fabrikant is verplicht om onderdelen op voorraad te houden tot minimaal x jaar nadat ze met het maken van een model zijn gestopt. Dit geldt volgens mij voor alle technische producten.

edit: sorry, ik wil er niet mee offtopic. Achterliggende gedachte is natuurlijk dat de winkel / importeur / fabrikant gewoon over de brug moet komen met onderdelen.

Nocki
10 november 2008, 15:59
Denk niet dat het klopt. Fabrikant is tot niets verplicht behalve de garantie termijn aan te houden. Wanneer er geen onderdelen meer zijn voor reparatie kan kan je met afschrijving een vervangend toestel krijgen.
De jmp zal zeker al afgeschreven zijn...

hole
10 november 2008, 16:00
Ik heb onderstaande wel eens horen zeggen. Weet iemand of dit klopt?

De fabrikant is verplicht om onderdelen op voorraad te houden tot minimaal x jaar nadat ze met het maken van een model zijn gestopt. Dit geldt volgens mij voor alle technische producten.

edit: sorry, ik wil er niet mee offtopic. Achterliggende gedachte is natuurlijk dat de winkel / importeur / fabrikant gewoon over de brug moet komen met onderdelen.

Het enige wat wettelijk geregeld is, is dat een product moet voldoen aan datgene wat je er redelijkerwijs van kunt verwachten.

Als je ampje dus bv na 2 jaar de geest geeft, dan zal de verkoper (en dus uiteindelijk de fabrikant) dit op moeten lossen omdat je van zo'n ding toch wel een hogere levensduur mag verwachten. (dit geldt alleen voor dingen aangeschaft bij een 'winkel', dus niet particulier)

Dit wil niet zeggen dat hij MOET repareren. Als dit niet kan of financieel onhaalbaar is (reparatiekosten hoger dan waarde van het apparaat), dan heb je recht op vergoeding van je schade, zijnde de waarde van je apparaat (en dat hoeft lang niet altijd de aanschafwaarde te zijn).

Maar er is dus geen "onderdelenbewaarplicht"

Of het bovenstaande inderdaad in deze garantie valt, kan ik niet beoordelen omdat ik niet weet hou oud het beestje is, en wat de algehele staat van onderhoud is etc etc

P.S. aan bovenstaand bericht kunnen geen rechten worden ontleend ;)

ghk123
18 november 2008, 00:57
Mijn Marshall JMP heeft een probleempje, de data knop werkt nog maar 1 kant op. Dus, waarneer je bijvoorbeeld minder treble wilt hebben en de knop terug draait komt er meer bij. :confused:

Nou ben ik al bij een technicus geweest en die zei dat de orginele schakelaars niet meer verkrijgbaar zijn, nou zoek ik daar een vervanging voor.

Kan iemand me helpen

Heb hetzelfde gehad een tweetal jaar geleden. Marshall benaderd die verwees naar de importeur Voerman. Kreeg een data-encoder gratis opgestuurd.

Heb je Marshaal en/of Voerman al benaderd? Ik kan dit nl. niet terug vinden