PDA

View Full Version : advies midischakelbare top



black label basman
5 oktober 2008, 17:38
hallo hallo allemaal,

omdat het vandaag niet echt mooi weer is maar eens even verder gekeken omdat ik nogsteeds niet geheel tevreden ben over mijn amp.

ik heb nu een 5150 II, en het geluid van de amp vind ik helemaal top.
hiervoor engl fireball gehad en ook op dat geluid heb ik niks aan te merken.

nu hetvolgende: ik zoek een betaalbare (nieuw of 2ehands prijs tussen de 1000 en 1500 eurie) amp die ik met midi kan schakelen.
dit omdat ik mijn effecten (tc electronics gmajor) samen met mijn amp mee wil kunnen schakelen.
dus 1 keer drukken, gmajor gaat naar een andere preset en amp wisselt kanaal.

via de relaits van de engl fireball kon ik dat wel, maar de gedeelde gain voor allebei de kanalen was een minpuntje.

als ik mn 5150 verkoop krijg ik er wel weer een mooi bedragje voor en met wat bijleggen wil ik dan een midischakelbare top kopen.

zelf al zitten kijken maar wat ik vond was allemaal erg duur, een optie zou misschien rackgear zijn?

wat raden jullie mij aan?

später
bas

interessander
5 oktober 2008, 17:44
Volgens mij kan je G-major je 5150II ook gewoon schakelen hoor.

Jimwoud
5 oktober 2008, 17:45
kijk eens naar een nobels ms4 of ms8, dan kun je je kanalen schakelen met midi van je peavey, denk wel dat je er nog wat voor moet maken, want die peavey heeft een aparte schakeling. Maar het moet zeker kunnen.

EDIT: die gmayor kan het ook, maar misschien kom je dan 1 relais te kort, denk dat die peavey er 3 nodig heeft.

Kaboemba
5 oktober 2008, 17:59
Als je dan toch een top zoekt, hughes and kettner triamp. Ik vond/vind het een wereld versterker.

black label basman
5 oktober 2008, 18:15
Volgens mij kan je G-major je 5150II ook gewoon schakelen hoor.


de gmajor heeft een stereo out voor de footswitch.
de 5150 een 7 polige midiplug, maar werk niet met midi.

zou je de kabel kunnen splitsen?
dan zouden er 2 adertjes per kanaal en 2 voor de fx loop zijn... en dan nog 1 over voor....?

ik vroeger toen ik nog alles in een case had gewerkt met de nobels ms4 maar vind dat systeem maar niks, ik zou echt een midischakelbare top.

EDIT: de triamp is niet midischakelbaar ;)

interessander
5 oktober 2008, 18:19
Ah ja natuurlijk, ik heb zelf een 5150 I gehad en die had gewoon jacks.

black label basman
5 oktober 2008, 18:22
Ah ja natuurlijk, ik heb zelf een 5150 I gehad en die had gewoon jacks.

klopt, maar ik heb een 2 ;)
en die heeft een midiplug :/ beetje jammer dat ze daar niet over hebben nagedacht, want ik wil niet staan tapdansen op honderd switches en pedaaltjes

ME.
5 oktober 2008, 18:34
EDIT: de triamp is niet midischakelbaar ;)


Volgens mij kun je daarvoor een upgrade kopen zodat hij wel midi schakelbaar is.

Andere midi schakelbare versterkers:
ENGL Invader, Special Edition, Steve Morse, Savage 120.
Diezel, weet zo niet welke modellen.

Maar als je tevreden bent met het geluid van je versterker zou ik ook voor een Nobels MS-4 gaan.

vinni
5 oktober 2008, 18:35
Alle versterkers die ik tot nu toe gehad heb, heb ik met midi kunnen besturen. Tot nu toe is me dat altijd gelukt. Soms met de relays uit een G-major....switches op een Brunetti vector, GRX-4 of een Nobels MS-4.
Altijd gelukt!

Vinni

Misery Signals
5 oktober 2008, 18:38
Je kan bv bij Guitargear.be zo'n cabletje laten maken van midi aansluiting naar 4 jacks (3 kanalen en 1 fx loop). Flikker een Nobels MS4 achterop je amp en laat die daar hangen. Dan kan je je amp perfect midi schakelen met midi fx apparatuur.
Zo heb ik 't altijd gedaan met mijn amps en werkte perfect. Nu heb ik twee Rocktron processors (Replixex en Multivalve) en die kunnen fx loop en kanaal schakelen op mijn amps, zodat ik geen Nobels meer nodig heb.
G-Major kan dat inderdaad ook tot 4 kanalen, maar moet je eens laten bekijken hoe die aansluiting achteraan is en naar de midi lookalike aansluiting van je 5150II gaat.

MS

a darker shade of grey
5 oktober 2008, 18:41
H&K Switchblade? H&K Trilogy?
Beiden midi-schakelbaar...
En die nieuwe Egnater ook.

Gjalt
5 oktober 2008, 18:42
de gmajor heeft een stereo out voor de footswitch.
de 5150 een 7 polige midiplug, maar werk niet met midi.



Midikabels zijn 5 polig even voor de duidelijkheid ;)

Johannes
5 oktober 2008, 18:51
Die "midi" ingang achter op je 5150 is geen midi, laten we dat voorop stellen. Er is gebruik gemaakt van een 7-pin DIN (type plug/ socket), maar heeft verder niks met midi te maken.

Hoe je dit makkelijk en goedkoop oplost is even uitvogelen welke pole in die DIN input wát doet op je peavey. Als je dat weet kun je een kabeltje solderen (kosten paar euro) met aan de ene kant een stereo jack (voor in je gmajor) en aan de andere kant een 7-pin DIN stekkertje (voor in je peavey)

Op die manier kan alles via je Gmajor geschakeld worden.

ieme
5 oktober 2008, 19:09
de 5150 een 7 polige midiplug, maar werk niet met midi.



een din kabel... dat is geen midi kabel...

ieme
5 oktober 2008, 19:10
Volgens mij kun je daarvoor een upgrade kopen zodat hij wel midi schakelbaar is.

.

red box heet dat ding

Dude
5 oktober 2008, 19:37
marshall jvm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaboemba
5 oktober 2008, 19:53
de gmajor heeft een stereo out voor de footswitch.
de 5150 een 7 polige midiplug, maar werk niet met midi.

zou je de kabel kunnen splitsen?
dan zouden er 2 adertjes per kanaal en 2 voor de fx loop zijn... en dan nog 1 over voor....?

ik vroeger toen ik nog alles in een case had gewerkt met de nobels ms4 maar vind dat systeem maar niks, ik zou echt een midischakelbare top.

EDIT: de triamp is niet midischakelbaar ;)

Nou ik dacht het wel, heb er 1 gehad.

TimmU
5 oktober 2008, 20:37
is er geen mod voor die 5150 om hem van die dinkabel naar gewone stereoswitching om kan zetten? ik heb wel is een Peavey deuce gezien die dat had. :)

minas
6 oktober 2008, 12:51
De Brunetti XL evo.
Diezel Einstein

Johannes
6 oktober 2008, 13:19
is er geen mod voor die 5150 om hem van die dinkabel naar gewone stereoswitching om kan zetten? ik heb wel is een Peavey deuce gezien die dat had. :)

Ja, een kabeltje met aan de ene kant een din en aan de andere kant een stereo jack (female)...

skabouter
6 oktober 2008, 13:39
het is idd mogelijk die 5150 te schakelen via g-major, als je verloopjes maakt met een din-plug en naar de goeie relais route uit de g-major.....ik had hier een bestandje voor geloof ik, omdat ik dit wilde met mn ouwe Ultra plus (die ook 7polig DIN had). of gebruik de zoekfunctie, mss staat t nog ergens.

verder nog een tip: Framus Dragon head (3 kanaals, 2 masters, MIDI-schakelbaar).

Yek1
6 oktober 2008, 14:57
het staat hier (http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=2166&p_created=1206952991&p_sid=VJIxbFfj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MywzJnBfcHJvZHM9MCZwX2NhdHM9MCZwX3B2PSZ wX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJ nBfcGFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9NTE1MA**&p_li=&p_topview=1) beschreven....

En ja, de Triamp is MIDI-switchable als je de aparte module (http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=36) erbij koopt.

Veel amps zonder MIDI zijn alsnog via MIDI te schakelen via spullen van Axess (http://www.axess-electronics.com). M.n. de AC8 (voor VHT, Bogner enz.).

TimmU
6 oktober 2008, 15:08
als je zo blij bent met je 5150 moet je niet op zoek gaan naar een andere amp, maar dan moet je je 5150 naar een tech brengen , en er een stereoswitch amp van maken, dan kan je g-major hem gewoon schakelen.

Johannes
6 oktober 2008, 15:36
...of een kabeltje maken

Bl44t44p
6 oktober 2008, 17:21
Leuk al die ENGL en Diezel adviezen maar die komen niet eens in de buurt van de 1500 euro ;)

svdijk
6 oktober 2008, 17:35
marshall jvm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Precies, is ook mijn idee!!!
Iedere functie die daar op zit is midi-schakelbaar!! En dat zijn d'r veel!!!
Klink perfect (als je van een Marshall-sound houd) en is minder als 1500,-!!

ben vanhoof
6 oktober 2008, 17:57
Klinkt idd goed, ik heb 'm ook, maar er is wel degelijk een verschil tov de 5150. De sound is totaal anders.. Soldeer gewoon een kabeltje zoals beschreven op die ene link en de boel werkt, kan nooit moeilijk zijn. Als de 5150 jou sound heeft moet je deze niet in een andere amp gaan zoeken, das nogal hopeloos.

Op offstage is er iemand die de zijne (410 head) wil verkopen voor 1200, een buitenkansje als je het mij vraagt. Daar krijg je'm zeker terug voor verkocht.

doncker
6 oktober 2008, 18:09
een marshall 30th anniversary heeft ook midi, en valt zeker in je budget (wel 2dehands).

ben vanhoof
6 oktober 2008, 18:11
Wel niet bepaald de top om metal mee te spelen, laat staan dat hij van ver te vergelijken is met een 5150...

skabouter
6 oktober 2008, 20:03
maar wel veel veelzijdiger (mocht hij daar bate bij hebben), en een lekkere metal-trash sound zit er zeker in! (gewoon metal ook, wat mij betreft, maar das wellicht smaak)

pannekoek
6 oktober 2008, 21:39
hoor ik nou iemand roepen: marshall jvm? :D :rockon:

Nocki
6 oktober 2008, 21:40
Spam mode: Misschien mijn Egnater top? :-)

minoin
7 oktober 2008, 12:18
De Hughes & Kettner Trilogy is zeker een goeie keuze, van alle markten thuis!

Nocki
7 oktober 2008, 12:22
mijn top? misschien valt ie net buiten je budget maar ik kan wel wat aan de prijs doen. 4 kanaals...

minas
7 oktober 2008, 12:27
Mijn spam: Brunetti XL r'evo II - 120watt 3 kanaal midi;) (zeer metal)

Maar als de 5150 midi te schakelen is natuurlijk helemaal perfect.

black label basman
8 oktober 2008, 23:16
het staat hier (http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=2166&p_created=1206952991&p_sid=VJIxbFfj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MywzJnBfcHJvZHM9MCZwX2NhdHM9MCZwX3B2PSZ wX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJ nBfcGFnZT0xJnBfc2VhcmNoX3RleHQ9NTE1MA**&p_li=&p_topview=1) beschreven....

En ja, de Triamp is MIDI-switchable als je de aparte module (http://www.hughes-and-kettner.com/products.php?mode=prod&id=36) erbij koopt.

Veel amps zonder MIDI zijn alsnog via MIDI te schakelen via spullen van Axess (http://www.axess-electronics.com). M.n. de AC8 (voor VHT, Bogner enz.).


nice thx!
ik ga vrijdag solderen als een bezetenen :D it kan elke blinde kip!!!
:cooler:

bedankt voor al het advies, weinig midischakelbare amps binnen mijn budget met een geluid wat mij bevalt ben ik nu achter, jvm word hem zeker niet, marshall fobie!!!

nogmaals bedankt, en deze mag van mij op slot

Soulflyhigh
9 oktober 2008, 19:47
klopt, maar ik heb een 2 ;)
en die heeft een midiplug :/ beetje jammer dat ze daar niet over hebben nagedacht, want ik wil niet staan tapdansen op honderd switches en pedaaltjes
Weet iemand hoe dit met een 5150 I wel kan. Ik ben hier al tijden naar op zoek. Als iemand hier een oplossing voor heb dan ben ik uit de brand geholpen ik wordt namelijk gek van het tapdansen :)

Bram78
9 oktober 2008, 20:00
Even een stomme vraag: zit er niet een doodnormale jack input op de 5150 II voor de footswitch? Ik heb ergens nog een 5150 wascombo-istop slingeren en die kon gewoon via de g-major geschakeld worden via een stereo-jack.

Greetz,

Bram

Soulflyhigh
9 oktober 2008, 20:09
Mmmm ok cool daar had ik nog niets eens aan gedacht. Eens even kijken wat voor een leuke 19" effectenbak dan aan mijn eisen voldoet.