PDA

View Full Version : Digitech RP 200a integreren in pedalboard?



duyvers
5 oktober 2008, 13:21
Zelf ben ik op dit moment bezig info te verzamelen om mijn eigen pedalboard te maken. Thuis heb ik nog een oude digitech RP 200 liggen en die zou ik willen gebruiken in mijn pedalboard als tuner. Want ik vind anders 90 euro voor een boss tuner veel geld terwijl ik gewoon de tuner van mijn digitech kan gebruiken.

Als ik hem constant bypass, heeft dit dan nog effect op mijn geluid? Misschien domme vraag maar ik ken er niet veel van!

Is er daarnaast ook nog een oplossing om een peavey footswitch te integreren in het pedalboard? Ik denk het niet, je moet sowieso gewoon rechtstreeks terug naar je versterker. Is er een andere oplossing?

info please

Nielsje
5 oktober 2008, 13:24
Zelf ben ik op dit moment bezig info te verzamelen om mijn eigen pedalboard te maken. Thuis heb ik nog een oude digitech RP 200 liggen en die zou ik willen gebruiken in mijn pedalboard als tuner. Want ik vind anders 90 euro voor een boss tuner veel geld terwijl ik gewoon de tuner van mijn digitech kan gebruiken.

Als ik hem constant bypass, heeft dit dan nog effect op mijn geluid? Misschien domme vraag maar ik ken er niet veel van!

Is er daarnaast ook nog een oplossing om een peavey footswitch te integreren in het pedalboard? Ik denk het niet, je moet sowieso gewoon rechtstreeks terug naar je versterker. Is er een andere oplossing?

info please

Welkom op het forum!

Ik zou toch voor een losse tuner gaan ipv de Digitech RP200. Ik heb wel eens een groter broertje ervan (GNX3 dacht ik) getest, en die had in de bypass stand toch behoorlijk last van tonesuck. Als je hem verder niet gebruikt, dan zal ik toch proberen de digitech te verkopen, en een Korg DT-10 te kopen (zoek maar eens op het forum naar de Tuner multi-test).

De switch van je peavey kan je prima integreren op je pedalboard hoor, geen probleem. Je moet dat ding toch sowieso aansluiten.

Succes!

duyvers
5 oktober 2008, 16:52
Merci voor de info, dacht het wel dat het een deel van me geluid zou wegnemen

Maar hoe kan ik in godsnaam die peavey footswitch integreren?
Dat is toch gewoon kabel van versterker naar de footswitch? En geen andere output.

wat dacht je van de volgorde: peavey footswitch--tuner(ipv digitech)--noise suppressor--zakk wylde distortion--wah

Nielsje
5 oktober 2008, 17:02
Merci voor de info, dacht het wel dat het een deel van me geluid zou wegnemen

Maar hoe kan ik in godsnaam die peavey footswitch integreren?
Dat is toch gewoon kabel van versterker naar de footswitch? En geen andere output.

wat dacht je van de volgorde: peavey footswitch--tuner(ipv digitech)--noise suppressor--zakk wylde distortion--wah

Nou, je kan toch gewoon die switch op je board plakken, en als je het zooitje aansluit moet er toch een snoer van je pedalen naar je amp. Pas als je snoer aan je footswitch erg klein is (< 3 meter), dan wordt het wat lastiger, en kan je beter dat snoer verlengen. Welke switch (amp) gaat het precies om?

Qua volgorde: gitaar-> tuner-> wah-> distortion -> amp.
Verkoop die noise suppressor, geloof me, die heb je écht niet nodig.

duyvers
5 oktober 2008, 17:26
5150!!! toch wel redelijk wat ruis

Ja kweet wel daj gewoon kabel naar je amp moet van die footswitch, maar er bestaat geen manier daj hem echt der kan "tussen steken". Gewoon dak geen 2 kabels naar me amp lopen heb...

Nielsje
5 oktober 2008, 17:36
Gewoon dak geen 2 kabels naar me amp lopen heb...

Nope, dat gaat niet lukken...
5150..hm... tja, dat ruist wel wat, maar toch vind ik zo'n noise suppressor helemaal niets...

duyvers
5 oktober 2008, 17:39
ja kga alles nog ki goed moeten overlopen.
kheb nu alleen maar die zakk wylde pedaal, de rest moet ik allemaal nog bestellen enzo
allesins bedankt voor de info