PDA

View Full Version : Terug naar een pedalboard



Angel
5 oktober 2008, 12:01
Na een flink seizoen gedraaid te hebben met een heel rack, top, box, pedalboard en enkele gitaren, wil ik het allemaal wat eenvoudiger houden en ga ik terug naar een pedalboard.
Nu zou ik graag toch het tapdansen willen beperken en kijken voor een looper
- waar ik presets mee kan maken,
- minstens 6 pedalen kan op aansluiten,
- een tuner apart kan op aansluiten,
- ...

Mensen voorstellen met de voor- of nadelen van de looper?

the sure thing
5 oktober 2008, 20:18
Ha Angel,

Gezien je setup denk ik dat je een goede kwaliteit pedalen gaat kopen, en dus voor een groot deel true bypass. Ik denk niet dat je dan een looper nodig hebt. Voor 6 pedalen zou ik kiezen voor "directe toegang".

Nitefly7
5 oktober 2008, 23:10
Ha Angel,

Gezien je setup denk ik dat je een goede kwaliteit pedalen gaat kopen, en dus voor een groot deel true bypass. Ik denk niet dat je dan een looper nodig hebt. Voor 6 pedalen zou ik kiezen voor "directe toegang".

ik heb een tijdje 5 pedalen in 4 loops gebruikt, en kan je zeggen dat het bij combineren van drives al een uitkomst is om drive 1/drive2/drive1+2 binnen 'voetbereik' te hebben..
6 pedalen is zeker 't overwegen waard voor 'n looper, zeker als je 'n rack/GCX-oplossing gewend was...

Zelf had/heb ik uitstekende ervaring met de Musicom Labs EFXmkII switcher; eigenlijk een GCX+Ground Control in een (met 4 presets/instant access per keer, maar via een 'fx mode' ook naar 2x4 instant access te schakelen... een erg aan te bevelen systeem...

inmiddels ben ik terug bij 1 pedalenplankje met 2drive,2modulatie+delay, maar vanwege plaatsgebrek zit daar geen looper aan ('old school')
de grote plank heb ik vervangen door 'n Lexicon MPX-g2 + Floorboard + looper waar ik alleen een Tube Zone, Replica en tuner inzet, i.c.m. de Lexicon presets... werkt ook prima...