PDA

View Full Version : top/cab/pedalen of veelzijdige combo?



guitarguru
4 oktober 2008, 23:04
Ja hoor, de slingerbeweging is weer de andere kant toe ingezet....

Ik zou het toch wel heel fijn vinden om niet zoveel rommel mee te hoeven nemen voor iedere repetitie of gig. Dus buizentopje, speakerkastje en pedalenkoffer.
Het liefst loop ik gewoon binnen met een gitaar en een combootje, inprikken en spelen maar.
Maar dan moet de combo wel aan een paar eisen voldoen nml:

- Brits vintage gevoiced.
- 1 x 12 (oftewel niet te zwaar, <22 kilo)
- Galm aan boord
- clean, crunch kanalen met gain/soloboost
- max 20 watt
- budget wat onzeker helaas. Afhankelijk van paar factoren. Hoop tussen 1000-2000 euro. Desnoods spaar ik door en dan kan bijna alles, behalve Dumble, Two Rock etc 8-) . Dus zeg <3000 euro.
- mag 2e hands zijn

Muziek die ik maak is typische jaren 60/70 classic (blues)rock in de stijl van Free, Bad Company, Faces, Led Zeppelin. Ik speel op een Gibson Les Paul met relatief lage output Alnico II humbuckers.
Favoriete gitaristen: Paul Kossoff, Peter Green, vroege Clapton.
Hoop dus op een beetje Plexiachtige geluiden. Beetje agressieve crunch en sustainvolle leadsounds met toch niet te veel gain natuurlijk.

Versterkers die wel eens langskomen op dit forum zijn dan o.a.
Hughes & Kettner Statesman
Laney Lionheart
Marshall Vintage Modern
Vox AC15/30

Maar ja, zijn deze combo's wel veelzijdig genoeg? Als ik dan al weer pedaaltjes moet gaan gebruiken dan schiet ik er niks mee op. :stop:

Hebben jullie nog suggesties? Thanx.

pannekoek
4 oktober 2008, 23:28
ik zou zeker de vintagemodern aanraden, echt een heel gaaf ding! ik weet niet of je hem getest heb maar hij klinkt echt geweldig, 1 van de beste marshalls ever gemaakt

guitarguru
4 oktober 2008, 23:32
ik zou zeker de vintagemodern aanraden, echt een heel gaaf ding! ik weet niet of je hem getest heb maar hij klinkt echt geweldig, 1 van de beste marshalls ever gemaakt

Nou de hele testfase moet nog aanvangen hoor! Ik heb ook best veel positiefs gelezen over de Statesman trouwens. Dat videootje op youtube met Geoff Whitehorn is ook geweldig :dance:

pannekoek
4 oktober 2008, 23:35
Nou de hele testfase moet nog aanvangen hoor! Ik heb ook best veel positiefs gelezen over de Statesman trouwens. Dat videootje op youtube met Geoff Whitehorn is ook geweldig :dance:


maar je gaf zelf ook aan een beetje een plexi sound te zoeken, brits voicing, dan is de vintage modern voledig die beschrijving, maar, het is een 2x12 combo of top + cabinet, ook heeft ie geen verschillende kanalen dus je zult met pedalen moeten werken, buiten dat is het een prachtversterker


wat dacht je trouwens van een dsl50? 50 watt maar wel bruikbaar

vulvasonic
4 oktober 2008, 23:41
Een aankoop waar ik nog altijd veel plezier van heb en die zomaar de oplossing van je 'probleem' zou kunnen zijn: de Koch Pedaltone!

De voordelen:
- goedkoop op de 2de hands markt
- zeer veelzijdig, van clean tot spettervet
- geweldig geluid
- de vele aansluitmogelijkheden*

*Je kunt het ding namelijk op meerdere manieren aansluiten:
- output om het ding in te prikken op het cleane kanaal van je versterker
- output om het ding aan te sluiten op de eindtrap van je versterker
- output om het ding direct aan te sluiten op een PA of op de PC

De laatste mogelijkheid is zeer praktisch. Als je versterker de geest geeft, kun je dus gewoon verder (goede monitoring is dan wel een pre). En om op te nemen kun je 'm dus gewoon rechtstreeks inpluggen. Het geluid wat je dan krijgt verslaat alle Line6 spul en soortgelijken.

Verder zit er ook nog een effect in- en out op.

Je hebt dus feitelijk alleen maar een goede versterker nodig die maar 1 ding hoeft te kunnen; een goed clean geluid geven. En eventueel een cabinetje.
De Pedaltone zelf kun je gewoon in je pedalenbakkie schroeven.


Het is maar een idee. :)

Mr.Bluesbreaker
4 oktober 2008, 23:48
Trust me, met die eisen en geluiden wil je een Valvetech VAC combo. Voldoet aan alles en laat de alternatieven die je noemt mijlenver achterzich.
Handbedraad en onder de 1300 nieuw bij Erik vd Haar, test er eens een voor de grap.

vulvasonic
4 oktober 2008, 23:50
Trust me, met die eisen en geluiden wil je een Valvetech VAC combo. Voldoet aan alles en laat de alternatieven die je noemt mijlenver achterzich.
Handbedraad en onder de 1300 nieuw bij Erik vd Haar, test er eens een voor de grap.
En koop er voor de zekerheid een Koch Pedaltone bij..... :seriousf:

Mr.Bluesbreaker
4 oktober 2008, 23:54
Hey, als ze werken, zijn ze onverslaanbaar:D
Ik schijn pech te hebben gehad.

pannekoek
4 oktober 2008, 23:55
ohja was ik even vergeten, 2 versterkers die je zeker ook moet testen:

- de koch classictone 410, waanzinnige versterker!!!!

- hiwatt studio/stage combo

- hiwatt custom stack

Toaster
5 oktober 2008, 01:06
ohja was ik even vergeten, 2 versterkers die je zeker ook moet testen:

- de koch classictone 410, waanzinnige versterker!!!!

- hiwatt studio/stage combo

- hiwatt custom stack

Pannekoek ik heb niks persoonlijks tegen je maar je kan echt niet lezen. Hij wil een lichte combo met 1x 12 combi.

En dan nog iets:

maar je gaf zelf ook aan een beetje een plexi sound te zoeken, brits voicing, dan is de vintage modern voledig die beschrijving, maar, het is een 2x12 combo of top + cabinet, ook heeft ie geen verschillende kanalen dus je zult met pedalen moeten werken, buiten dat is het een prachtversterker


wat dacht je trouwens van een dsl50? 50 watt maar wel bruikbaar

Echt lachen wat je hier allemaal verteld. Ook dat een vintage modern de plexi sound precies benaderd...


ik zou zeker de vintagemodern aanraden, echt een heel gaaf ding! ik weet niet of je hem getest heb maar hij klinkt echt geweldig, 1 van de beste marshalls ever gemaakt

ja dan heb je misschien nog nooit over een echte oude marshall gespeeld...

Echt ik wil niet bashen of zeiken maar ik kon het niet laten.

Nielsje
5 oktober 2008, 01:14
Oei, normaal gesproken doe ik het niet, maar vooruit:

@Toaster: +1

guitarguru
5 oktober 2008, 09:58
Wauw, alvast bedankt voor jullie nachtelijke bijdragen 8-)

Ik zoek inderdaad een kleine maar fijne veelzijdige combo, waarvan ik het gevoel krijg van: jeetje dat ik die nou niet 15 jaar geleden al ben tegengekomen. Maar mss bestond die toen nog niet hehe :seriousf:

Zo'n HooK R20 lijkt mij ook wel vet hoor! Maar dan weer jammer dat ie geen boostfuncties en/of 2e mastervolume heeft. Het is wel duidelijk hoop ik wat ik zoek?

@vulvasonic: die Pedaltone heb ik al eens gehad, maar hou niet van die typische rafel in de Koch oversturing. :stop:
@Mr. Bluesbreaker: bedankt voor je tip over de Valvetech. Ken ik nog niet persoonlijk, maar zal ik zeker eens gaan testen.

Zal denk ik eens naar een ruim gesorteerde muziekhandel met top-of-the-line amps moeten gaan. Zo veel zijn die er niet he? Zo uit mijn hoofd ken ik alleen maar van de Haar en Jukebox. Nog anderen?

Mitch
5 oktober 2008, 11:14
Als je een scherpe crunch sound wil heb je inderdaad niets te zoeken bij de Vintage Modern, dat lijkt me duidelijk. Als je niet van Koch houdt, houdt dat ook al snel op want die hebben allemaal een enigszins vergelijkbare voicing.
De Laney Lionheart zou je kunnen testen, die valt in ieder geval qua gain lekker in de classic rock sounds die je zoekt. Maar dan heb je toch altijd wel weer een pedaal of twee nodig voor de veelzijdigheid. Die Valvetechs heb ik ook wel eens live gehoord en dat werkte heel lekker.
Als je toch al een 1x12 cabje hebt zou je natuurlijk ook voor een lichtere top kunnen kijken. EDIT: je had natuurlijk al die L&B20..

Tja, ik weet 't niet, maar ik denk eerlijk gezegd dat als je van een goeie sound houdt (en daar heb je al flink naar gezocht) dat je weer erg snel uitgekeken raakt op een veelzijdig combo. Een non-channelswitcher werkt toch anders in de praktijk. Nou heb ik de luxe dat ik mijn spullen kan laten staan, maar dan nog. Ook toen ik voor een ander bandje regelmatig moest repeteren in een ander hok nam ik toch elke keer top, 1x12 cab en pedalboard mee. Concessies doen krijg je toch snel spijt van.

guitarguru
5 oktober 2008, 11:22
Als je een scherpe crunch sound wil heb je inderdaad niets te zoeken bij de Vintage Modern, dat lijkt me duidelijk. Als je niet van Koch houdt, houdt dat ook al snel op want die hebben allemaal een enigszins vergelijkbare voicing.
De Laney Lionheart zou je kunnen testen, die valt in ieder geval qua gain lekker in de classic rock sounds die je zoekt. Maar dan heb je toch altijd wel weer een pedaal of twee nodig voor de veelzijdigheid. Die Valvetechs heb ik ook wel eens live gehoord en dat werkte heel lekker.
Als je toch al een 1x12 cabje hebt zou je natuurlijk ook voor een lichtere top kunnen kijken. EDIT: je had natuurlijk al die L&B20..

Tja, ik weet 't niet, maar ik denk eerlijk gezegd dat als je van een goeie sound houdt (en daar heb je al flink naar gezocht) dat je weer erg snel uitgekeken raakt op een veelzijdig combo. Een non-channelswitcher werkt toch anders in de praktijk. Nou heb ik de luxe dat ik mijn spullen kan laten staan, maar dan nog. Ook toen ik voor een ander bandje regelmatig moest repeteren in een ander hok nam ik toch elke keer top, 1x12 cab en pedalboard mee. Concessies doen krijg je toch snel spijt van.


Mitch, bedankt voor je wijze woorden ;)

Top sound is toch uiteindelijk waar het om gaat ja.
Een andere route zou kunnen zijn een upgrade voor mijn 20 watt Vernet Lead & Bass, dan denk ik met name aan de CMW Plexi Jr. Of zo'n handwired Vox topje? Ga ik zeker horen op de Vox amp meeting binnenkort :rockon:

Andere ideeën voor een klein hoogwaardig topje?

Mitch
5 oktober 2008, 11:25
Ik wil de het niet eignelijk niet zeggen, maar ik zat wel te denken aan een top met meer punch en dan denk ik inderdaad a lsnel aan de twee die je noemt :p

guitarguru
5 oktober 2008, 11:54
Ik wil de het niet eignelijk niet zeggen, maar ik zat wel te denken aan een top met meer punch en dan denk ik inderdaad a lsnel aan de twee die je noemt :p


Die Vox AC15 heritage top koop je in the UK al voor 727 euro. De Laney Lionheart LC20H voor 577 euro. Scheelt een bak geld in vergelijking met zo'n CMW.........

Jimwoud
5 oktober 2008, 12:02
Ben je met die lead & bass niet tevreden? Die zou je ook in een combo behuizing kunnen (laten) bouwen. met 1 of 2 pedalen ervoor om te boosten. Je wilt geen pedalen, maar ik weet niet of je een tuner pedaal gebruikt? Klein pedalen plankje kun je misschien nog in je open back combo kwijt o.i.d.

toneblo
5 oktober 2008, 12:05
Fokkerdefokfok (G@d d*m me), wat ben je lui zeg!

Reperteren betekent werken!
Je hebt een obligatie naar de andere bandleden toe dat je het beste van je zelf geeft!
Of daar nu een paar pedalen bij komen kijken of niet, die stop je zo in een rugzak.

Ikzelf zou ook het liefst zo binnen komen lopen, een gitaarpakken en spelen maar met alles wat ik mij wens!

Weet je wat daar voor antwoord bij past:
Zet een c.d tje op en ga lekker achreover liggen en luister!!

Als gitarist ontkom je er echt niet aan om een aantal artikelen te moeten verplaatsen c.q. aansluiten voordat je aan anderen in de band kunt geven wat je wilt.

In jou geval zou een vox cambridge met een lexicon mx 200 geen overbodige luxe zijn.
Dan ben je britisch gevoiced en heb je niet al te veel materiaal om mee te sjouwen!

Als je dit allemaal opgezet hebt, hou je ook nog tijd over om koffie te pakken, de rest is namelijk nog lang niet klaar als jij dat al wel bent....

Sorry dat ik zo van leer trek, maar in een band spelen betekent dat je gewoon wat moet doen om dat strakke piemelgevoel te krijgen, dat komt echt niet zomaar uit de lucht vallen!

guitarguru
5 oktober 2008, 12:09
Ben je met die lead & bass niet tevreden? Die zou je ook in een combo behuizing kunnen (laten) bouwen. met 1 of 2 pedalen ervoor om te boosten. Je wilt geen pedalen, maar ik weet niet of je een tuner pedaal gebruikt? Klein pedalen plankje kun je misschien nog in je open back combo kwijt o.i.d.

Ik wil sowieso gaan upgraden vwb de Lead & Bass ja. Vind het nog steeds jammer dat ik zelf niet aanwezig was op de Marshall meeting om het verschil te horen tussen de CMW Plexi Jr., de Marshall 2061x en mijn Vernet. Het blijft mij wel achtervolgen dat de Vernet beduidend minder was dan de andere 2. Dat dit 'van horen zeggen' zo belangrijk voor me blijkt te zijn is misschien wel weer een veeg teken....... :chicken:
Het blijven zoeken naar een nog beter geluid is wel iets dat we hier allemaal gemeen hebben geloof ik :dance:

guitarguru
5 oktober 2008, 12:15
In jou geval zou een vox cambridge met een lexicon mx 200 geen overbodige luxe zijn.
Dan ben je britisch gevoiced en heb je niet al te veel materiaal om mee te sjouwen!

Nog bedankt voor de schop onder mijn kont hoor, maar met dit advies sla je de plank wel volledig mis zeg!! Voor mij geen digitale transistor rommel meer....... :stop:

toneblo
5 oktober 2008, 12:24
ik heb nog wel een m,arshall vin6tage modern voor je mocht je daar nog aan denken....

Nielsje
5 oktober 2008, 12:25
Vind het nog steeds jammer dat ik zelf niet aanwezig was op de Marshall meeting om het verschil te horen tussen de CMW Plexi Jr., de Marshall 2061x en mijn Vernet. Het blijft mij wel achtervolgen dat de Vernet beduidend minder was dan de andere 2. Dat dit 'van horen zeggen' zo belangrijk voor me blijkt te zijn is misschien wel weer een veeg teken....... :chicken:

Anders ga je gewoon een keer een middagje met Tristan en Zjanke in een hok, zitten, en ga de verschillen beluisteren. Overigens is de Vernet geen slechte amp hoor, maar je hoort wel dat de CMW 'beter' is. Mag ook wel voor het dubbele bedrag ;)

zjanke
5 oktober 2008, 12:35
He, d'r worden afspraken gemaakt met mijn tijd :nervous: Maar het lijkt me wel leuk, ik heb die meeting ook gemist. En over een leuke combo..... Daar heb ik ook nog wel een suggestie voor :seriousf:

guitarguru
5 oktober 2008, 12:38
He, d'r worden afspraken gemaakt met mijn tijd :nervous: Maar het lijkt me wel leuk, ik heb die meeting ook gemist. En over een leuke combo..... Daar heb ik ook nog wel een suggestie voor :seriousf:

Zit inderdaad stiekum ook te gassen op die blauwe engel van je ja.......... mmmm

TimmU
5 oktober 2008, 12:47
wat een bizarre adviezen, koch pedaltone, een DSL50.

Die knul heeft een budget van maximaal 3000 euro ! 3000!!!!

Ga is even heel snel een Bogner Shiva testen!

toneblo
5 oktober 2008, 12:53
Ga is even heel snel een Bogner Shiva testen! ...Hij heeft ook een ( zwakke rug ) sjouw probleem..... bogner shiva....tss
Past ook goed in je rugzak!!!;)

Mitch
5 oktober 2008, 12:58
Vor een scherpe crunch? Mijn god zeg...denk eens met je oren in plaats van je portemonnee. Hij vraagt niet welke amps te koop zijn voor een bepaald bedrag, hij heeft (tegen de gewoonte in hier) een duidelijke omschrijving gegeven voor wat -ie zoekt. En als dat klinkt naar Shiva ben ik gek op spruitjes.

De UK prijzen van Vox amps en Celestion speakers, sja... die zijn zo bizar laag als je het afzet tegen alle prijzen op het vasteland dat ik me niet kan onttrekken aan de indruk dat de nationale firma's enigszins bevoordeeld worden door de fabrikanten. Ik snap wel dat een Vox Heritage uit de UK financieel een stuk aantrekkelijker klinkt dan een CMW voor het dubbele, maar als bezitter van beide kan ik zonder blikken of blozen zeggen dat voor de perfecte mix tussen gebruiksgemak én topsound mijn beide CMW's de voorkeur hebben.
De Vernet/Ceriatone L&B20 vond ik heel redelijk, maar miste nét dat extra's wat zo'n amp juist tof maakt: punch en dynamiek. Eerlijk gezegd vond ik 'm alleen wel meer in de buurt van de grote jongens komen dan zijn 50W broertje. Ben ja daar nu inmiddels wel tevreden over na de ombouw naar 1986 specs?

guitarguru
5 oktober 2008, 13:08
Ik snap wel dat een Vox Heritage uit de UK financieel een stuk aantrekkelijker klinkt dan een CMW voor het dubbele, maar als bezitter van beide kan ik zonder blikken of blozen zeggen dat voor de perfecte mix tussen gebruiksgemak én topsound mijn beide CMW's de voorkeur hebben.

De Vernet/Ceriatone L&B20 vond ik heel redelijk, maar miste nét dat extra's wat zo'n amp juist tof maakt: punch en dynamiek. Eerlijk gezegd vond ik 'm alleen wel meer in de buurt van de grote jongens komen dan zijn 50W broertje. Ben ja daar nu inmiddels wel tevreden over na de ombouw naar 1986 specs?

Ik wil die CMW Plexi Jr. zeker nog eens bespelen. Had de kans bij NM een poosje terug, maar heb 'slechts' op de grote 50 watter gespeeld met de Les Paul van David Hollestelle... :rockon: Vond die andere gitarist niet lekker klinken op die Jr. Dat heeft me er van weerhouden denk ik. Niet 'rond' genoeg, te rafelig en schel.

Met die 50 watter heb ik vorig weekend studio-opnamen (bij Han) gedaan. Maar mis toch van alles. Punch, is te plat, mis een 3d gevoel, te dunne sound nog steeds. Ben toen halverwege overgestapt op een gemodde Hot Rod de Luxe over een 4x12 vintage 30 SA kast. Was al een stuk lekkerder!
Had de 20 watter bij me, maar niet geprobeerd! Soms zie ik voor de hand liggende dingen gewoon niet.....

Mitch
5 oktober 2008, 13:15
Ik denk dat je daar dan toch juist de extra power mist van o.a. betere onderdelen (trafo's e.d.) die een groot verschil in prijs én sound maken. Niet dat het circuit niet belangrijk is, maar het scheelt allemaal wel natuurlijk.

toneblo
5 oktober 2008, 13:42
maar als bezitter van beide kan ik zonder blikken of blozen zeggen dat voor de perfecte mix tussen gebruiksgemak én topsound mijn beide CMW's de voorkeur hebben.

[mod edit] onnodige flame verwijderd [/mod edit]

Mithrandir
5 oktober 2008, 13:52
Heren, laten we on topic blijven. Toneblo, dit is niet de plek om je frustraties te uiten, gebruik daarvoor de mogelijkheid om PM berichten te sturen!

Chris Winsemius
5 oktober 2008, 16:32
Ik wil die CMW Plexi Jr. zeker nog eens bespelen. Had de kans bij NM een poosje terug, maar heb 'slechts' op de grote 50 watter gespeeld met de Les Paul van David Hollestelle... :rockon: Vond die andere gitarist niet lekker klinken op die Jr. Dat heeft me er van weerhouden denk ik. Niet 'rond' genoeg, te rafelig en schel.

Had volgens mij (kon toen even niet "ingrijpen"), Ed en David te maken met de instellingen v/d Bad Monkey er voor. Zoals gebruikelijk bij CMW was alles nogal chaotisch geregeld en Ed had daarna nog 'n optreden waar voor de pedalen ingesteld waren op gemodde Fenders. Ik begreep van hun en ook van Marten S. dat de Junior zeer goed klonk toen ik er over speelde met een Strat van Ed, pedalen waarschijnlijk toen anders afgesteld of de gitaar direct ingeplugd. De presentatie was natuurlijk vooral bedoelt voor de 50 Watt Plexi +.


Met die 50 watter heb ik vorig weekend studio-opnamen (bij Han) gedaan. Maar mis toch van alles. Punch, is te plat, mis een 3d gevoel, te dunne sound nog steeds. Ben toen halverwege overgestapt op een gemodde Hot Rod de Luxe over een 4x12 vintage 30 SA kast. Was al een stuk lekkerder!
Had de 20 watter bij me, maar niet geprobeerd! Soms zie ik voor de hand liggende dingen gewoon niet.....

Soms duurt 'n zoektocht heel lang, ik heb nog steeds de indruk dat je met 'n goede SuperBass-achtige "clone" (specifiek type voor [oa.] de Kossof-sound) en 'n goeie cab/speaker-set 'n betere "basis" neer kunt zetten om je gewenste sound te behalen.

Al eerder gemeld: David Hollestelle was zeer onder de indruk van jouw toonvorming, dus daar ligt het niet aan!

guitarguru
31 oktober 2008, 21:04
Ik ben er uit guys :dance:

Het is dus geworden een............................................... ...




CMW Plexi Jr.+ Wat een heerlijk dynamisch en warm klinkend ampje!! Mijn Les Paul, die ik al eens wilde wegdoen, komt nu tot leven en alle noten krijgen nu een zingende sustain, echt ongekend. Voor zo'n kleine amp heeft ie enorm veel ballen. KLinkt ook super met mijn Bogner Cube met Heritage G12M20.
Morgen krijgt hij zijn vuurdoop tijdens een studiosessie bij Han. Gaan we wat Free nummers opnemen.

Zal de komende dagen wellicht iets kunnen laten horen van de demo........:cheerup:

Mitch
31 oktober 2008, 21:09
Cool! Wat je noemt een kleine grote amp, ja...
En dan ook nog opnemen bij Han! Wat een feest!

Lexvandoef
31 oktober 2008, 21:27
Zeer goeie keuze gemaakt man!

zjanke
31 oktober 2008, 21:42
Ik ben er uit guys

Het is dus geworden een......CMW Plexi Jr.+ Wat een heerlijk dynamisch en warm klinkend ampje!! Mijn Les Paul, die ik al eens wilde wegdoen, komt nu tot leven en alle noten krijgen nu een zingende sustain, echt ongekend. Voor zo'n kleine amp heeft ie enorm veel ballen. KLinkt ook super met mijn Bogner Cube met Heritage G12M20.
Morgen krijgt hij zijn vuurdoop tijdens een studiosessie bij Han. Gaan we wat Free nummers opnemen.

Zal de komende dagen wellicht iets kunnen laten horen van de demo........:cheerup:


Ik zei het toch :rockon:

En ik ben benieuwd naar opnames met je G12M20, want ik weet niet of mijn 4x10 cabje een blijvertje is. Ik heb op het hoofdkantoor van CMW op de 4x12 (M20's) van de directeur gespeeld en dat was wel erg lekker, maar een 2x12 met H30's ook. Alleen vindt mijn vriendin dat het qua gitaarspul ook even recessie is :dontgeti:

Mitch
31 oktober 2008, 21:45
Dan verkoop je toch gewoon die Boogie?

Lexvandoef
31 oktober 2008, 21:46
Dan verkoop je toch gewoon die Boogie?

Onder de gordel jongen! :seriousf:

Chris Winsemius
31 oktober 2008, 21:49
Vandaag dus guitarguru over de vloer gehad (met toffe Les Paul en BognerCube met M20+BeamBlocker), moet dus weer snel 'n Plexi + 20 gaan bouwen..... :)

't Was gezellig en ik hoop dat je morgen goed kunt opnemen in de studio bij Han S.

zjanke
31 oktober 2008, 21:50
Dan verkoop je toch gewoon die Boogie?

Dat vind ik nou een kutopmerking :sneaky:





























Eigenlijk wil ik die houden als back-up, hij staat ook niet op heel veel plaatsen te koop :sssh:

Mitch
31 oktober 2008, 21:53
Twee amps is geen overbodige luxe als optredend muzikant. Sterker nog, het is een minimum vereiste!

Tenminste, zo verkoop ik dat aan mijn vrouw :sssh:

guitarguru
31 oktober 2008, 22:03
Twee amps is geen overbodige luxe als optredend muzikant. Sterker nog, het is een minimum vereiste!

Tenminste, zo verkoop ik dat aan mijn vrouw :sssh:


En dan voor iedere muziekstijl weer een andere, ook met reserve's natuurlijk, en voor verschillende zalen/kroegen weer verschillende wattages voor de ultieme vervormde geluiden................ oh plus weer reserve's inderdaad. Zo kan ik mijn collectie dus nog wel flink uitbreiden zonder dat het echt gaat opvallen..........:seriousf:

Chris Winsemius
31 oktober 2008, 22:10
En dan voor iedere muziekstijl weer een andere, ook met reserve's natuurlijk, en voor verschillende zalen/kroegen weer verschillende wattages voor de ultieme vervormde geluiden................ oh plus weer reserve's inderdaad. Zo kan ik mijn collectie dus nog wel flink uitbreiden zonder dat het echt gaat opvallen..........:seriousf:

Je mag vaker langs komen! :seriousf:

Speel ze en ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van morgen.

guitarguru
31 oktober 2008, 22:12
Je mag vaker langs komen! :seriousf:

Speel ze en ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van morgen.

Buiten je befaamde koffie (kennelijk...), schenk je wel een buitengewoon heerlijk kopje thee. Wat voor smaak was dat nou? Laat me raden.......Earl Grey?

Chris Winsemius
31 oktober 2008, 22:21
Buiten je befaamde koffie (kennelijk...), schenk je wel een buitengewoon heerlijk kopje thee. Wat voor smaak was dat nou? Laat me raden.......Earl Grey?

Ff checken....

Pickwick Golden China Tea Blend

met anti-oxidanten.

(Maar standaard in het pakket gooien?)

Chris Winsemius
31 oktober 2008, 22:24
Twee vrouwen is geen overbodige luxe als optredend muzikant. Sterker nog, het is een minimum vereiste!

Tenminste, zo verkoop ik dat aan mijn amp :sssh:

Zo kan ie wel weer, even on topic blijven ajb.

zjanke
31 oktober 2008, 22:27
Ff checken....

Pickwick Golden China Tea Blend

met anti-oxidanten.

(Maar standaard in het pakket gooien?)

:dontgeti: en ik moet on topic blijven :seriousf:

Mitch
31 oktober 2008, 22:32
Zo kan ie wel weer, even on topic blijven ajb.

Nee jij dan met je China Blend Golden Shower!
Waarom zitten die anti-oxidanten trouwens niet op mijn amps? Roestige pestdingen...

Chris Winsemius
31 oktober 2008, 22:34
Nee jij dan met je China Blend Golden Shower!
Waarom zitten die anti-oxidanten trouwens niet op mijn amps? Roestige pestdingen...

VOLGEPROEST SCHERM ICI. :cheerup:

Ik ga dus geen lekkere thee verspillen aan die kl*te amps! :seriousf:

guitarguru
1 november 2008, 20:49
Okay dan! Lekker opgenomen bij Han met mijn nieuwe Plexi Jr.+. Hij bleek een lekker schreeuwertje te zijn!:dance: Met een T-Rex Alberta ervoor kreeg ik al vrij snel een lekker rauw bluesrock geluidje over mijn Bogner Cube. De beide pullfuncties voor tight-bass en de cleanere PA stand heb ik niet gebruikt, vond ik niet echt iets toevoegen.
Ik moest oppassen dat ie niet te schreeuwerig werd en het kanaalvolume wat terugdraaien om hem wat cleaner te houden. Ik heb alleen het Leadkanaal gebruikt, vond ik lekkerder dan met het Bass kanaal erbij.
Al met al een hele fijne dynamische amp, hij spat echt van de tape af (jaja, Han neemt nog op op tape ja!).
Luistert u zelf maar.............

http://www.esnips.com/web/Demo-opnamenWickedFruitCompany/

Mitch
1 november 2008, 21:29
Haha, geweldig! Nou, van jou hoeven we voorlopig geen tone quest topics meer te verwachten :D

guitarguru
1 november 2008, 21:31
Haha, geweldig! Nou, van jou hoeven we voorlopig geen tone quest topics meer te verwachten :D


GAS blijft altijd een sluimerend kwaad.......................


Maar nu even naar de diepere spelonken van de geest verdreven inderdaad :rockon:

Chris Winsemius
1 november 2008, 22:04
@guitarguru:

Net even wat geposte "files" beluisterd: top! :lp:
(Cabinetje verwacht ik over +/- 2 weken maar 100 % zeker ben ik helaas niet... 't komt wel goed ;) )

Han S
2 november 2008, 20:18
Mooi man, het klinkt ook lekker op de PC speakertjes. Wat ze hier niet weten is dat het in één keer is opgenomen in één ruimte. Alleen dat koortje en een klein stukkie gitaar is er aan toegevoegd.

En wat ook leuk kan zijn is dat de bas uit een Stramp gitaaramp komt van 1971. Paul's gitaar is opgenomen met een oude Sennheiser MD421 MK1 en een Beyer M88, zo, weten de homerecorders dat ook meteen. :D

(maar die hebben mooi geen Otari twee inch tapemachine)