PDA

View Full Version : van 100 naar 50 watt?



rinaldo
4 oktober 2008, 20:49
kun je uit een combo van 100 watt zonder problemen twee buizen trekken zodat hij 50 watt word? of veranderd er dan ook wat met je impedantie
iemand enig idee?

Mitch
4 oktober 2008, 20:59
Staat beschreven in de Impedantie FAQ. Je komt er niet op hè? :dontgeti:

MichaelSS
4 oktober 2008, 21:09
Nee dit is een lekker nuttig antwoord...

Mitch
4 oktober 2008, 21:11
Eeeeh... ik verwijs hem naar de plek waar 't antwoord keurig beschreven staat? Wat is je probleem?

rinaldo
4 oktober 2008, 22:02
oh ja sorry hoor, het was een wat impulsieve ingeving, niet over nagedacht dat het in de impedantie FAQ zou staan, ik kwam er even niet op he :p

maar ik zal het even nalezen

Kim Wilson
4 oktober 2008, 22:09
Staat beschreven in de Impedantie FAQ. Je komt er niet op hè? :dontgeti:
Nee, niet echt. Halvering van vermogen en impedantie lijken niet gelijk met elkaar te maken te hebben. :satisfie:

rinaldo
4 oktober 2008, 22:13
oke heb ff gelezen, dus als ik het goed begrijp moet mijn 8 ohm speaker nu op de 4 ohm uigang, heb er nl geen impedantie schakelaar op zitten maar verschillende uitgangen voor extra speaker kabinets, dus maw. de speaker inplaats van de 8 ohm uitgang naar de 4 ohm extra speaker kabinet?

het gaat btw om een kitty hawk supreme counterpoint met 4 el 34's dat gaat geen problemen opleveren? zou zonde zijn als hij in rook opging nietwaar

en oja maakt het ook uit welke buizen ik er uit trek? de beide buitenste neem ik aan?

Mitch
4 oktober 2008, 22:21
Nee, niet echt. Halvering van vermogen en impedantie lijken niet gelijk met elkaar te maken te hebben. :satisfie:
rinaldo noemt zelf al 'impedantie' in zijn openingspost... :sssh:

En inderdaad, je 8 ohm speaker nu aansluiten op de 4 ohm uitgang van je versterker.