PDA

View Full Version : ruis op clean kanaal Mesa subway rocket



rupke
4 oktober 2008, 20:13
Hoi allemaal,

ik zat een uurtje geleden lekker te pingelen over mijn mesa boogie subway rocket toen er ineens een ruis op kwam zetten. HEt klinkt alsof ik een zender zoek op de radio maar dna wat minder. soort van zachte storm die buiten woeit (of met veel fantasie een knorrende kabouter). maar goed dar ruisen neemt ook toe als je het volume harder zet.

Weet iemand waar dat aan kan liggen.

Greetz Rupke

Mitch
4 oktober 2008, 20:30
Hm, ik zou de reviews op HC eens lezen. Ik herinner me dat er wat kleine technische problemen met de Subway waren, waaronder ruis en er stond daar volgens mij ook goed beschreven hoe de problemen te verhelpen waren.

Het kan natuurlijk ook gewoon een buisje zijn of zo, maar als het na een tijdje spelen is lijkt warmtewerking een goede verdachte.

zx81
5 oktober 2008, 06:09
in die subway zitten nog de originele fabrieksbuizen. kan dat er iets mee te maken hebben, microfonische preamp-buizen of zo?

rupke
5 oktober 2008, 13:11
Hoi,

Net nog even de mesa subway rocket aangezet. op beide kanalen gain op 4 en master op 4. alle tweee de kanalen (+ contourkanaal) ruisen enorm en af en toe hoor ik een pruttelgeluid. Ik heb tegen alle buizen aangetikt met een pen. Bij de eindbuizen hoor ik niets, maar wel bij de preamp buizen.

Er zitten 4 preamp buizen in. nu had ik een week geleden de twee linkse preampbuizen vervangen ( als je de versterker van voren bekijkt) door twee sovtecs die ik had liggen omdat de originele niet meer branden (nauwlijks of geen licht te zien).

Ik heb nu op de pre amp buisjes getikt en als ik (van voren gezien weer) op de twee links (de sovtecs) tik dan hoor ik dat heel duidelijk en hard doorkomen door de speaker. Als ik op de twee rechtse klink dan hoor ik niets.

en dat is op beide kanalen zo.

Groetjes Rupke

Mitch
5 oktober 2008, 13:12
Ghehe, je hoeft ze niet te vervangen als ze geen licht meer geven hoor, de mate van zichtbaar gloeien verschilt per type buis!

rupke
5 oktober 2008, 13:28
Ik heb net de oude buisjes teruggezet en het maakt geen zerschil in ruis in ieder geval.

Maar weer wat bijgeleerd oover buisjes in ieder geval ;-)

Gr. Rupke

Nocki
5 oktober 2008, 15:52
Waren vast EH 12ax7A buisjes. die geven idd weinig licht. daar gaat het ook niet om...
Vervelend van die ruis. Ik heb het bij mijn ampje niet gehad. houdt ons op de hoogte hoe het afloopt!

groetjes!