PDA

View Full Version : Welk Reverb pedaal?



holleman.t
4 oktober 2008, 19:43
Ik bespeel Fender strat. en tele. over een Marshall DSL 100 stack. Mijn stijl is classic rock.
Ik wil een reverb pedaal aanschaffen maar heb zelf even geen idee wat er te koop is wat een beetje bruikbaar is voor mij.
Tips zijn welkom.
Groeten,
Teun

Nielsje
4 oktober 2008, 19:45
Ik bespeel Fender strat. en tele. over een Marshall DSL 100 stack. Mijn stijl is classic rock.
Ik wil een reverb pedaal aanschaffen maar heb zelf even geen idee wat er te koop is wat een beetje bruikbaar is voor mij.
Tips zijn welkom.
Groeten,
Teun

Vind je de reverb van je top niet fijn? Ik weet verder ook niet wat jij fijn vindt, maar probeer eens de EHX holy grail.

holleman.t
4 oktober 2008, 19:48
Dat zijn veren en vind ik vies klinken.
Ik zie dat die van Electro-Harmonix is, Heb jij daar ervaring mee?
Ik heb hier wel een Little Big Muff staan en dat is vies vet dat ding

Mitch
4 oktober 2008, 19:48
Electro harmonix, T Rex, Digitech, (Digitech) Hardwire, Boss hebben allemaal reverbpedalen.

holleman.t
4 oktober 2008, 19:52
Dat had ik ook wel al gezien dan er vrachten te koop zijn maar ik ben toch wel benieuw voor ik er een aanschaf naar wat ervaringen van diverse merken van anderen.

Nielsje
4 oktober 2008, 20:00
Dat had ik ook wel al gezien dan er vrachten te koop zijn maar ik ben toch wel benieuw voor ik er een aanschaf naar wat ervaringen van diverse merken van anderen.

Als je nou eens wat specifieker aangeeft wat je zoekt? En wat je al 'kent'?
Hoe moeten wij nou uit je gebrekkige informatie opmaken wat je wel en niet weet, en kent?

De EHX holy grail is een prima reverb voor het geld.
Wat is je budget?

imlikeajungle
4 oktober 2008, 20:00
Ik heb een Digiverb, Holy Grail, Dynaverb & Verbzilla gehad (de laatste van bandmaat). Holy grail is de beste, de Verbzilla erg veelzijdig maar an sich minder goed...

Herman
4 oktober 2008, 20:04
Ik heb zelf de Verbzilla, en ik vindt dit best een goed pedaal, en veelzijdig is hij al helemaal ja.

*Pssst, mocht je belangstelling hebben....:sssh:

Mitch
4 oktober 2008, 20:04
Dat had ik ook wel al gezien dan er vrachten te koop zijn maar ik ben toch wel benieuw voor ik er een aanschaf naar wat ervaringen van diverse merken van anderen.
De EH heb ik zelf gehad, vond hem niet bijzonder, beetje zwak eigenlijk en ik snap dan ook niet waarom die altijd zo snel genoemd wordt als mogelijkheid. Heeft sowieso een eigen adapter nodig.
De Boss is wel oké maar ik vind 'm een tikkie duur voor wat -ie doet.
De Line6 vergat ik net, is op zich wel een cool ding door zijn extra mogelijkheden/sounds maar heeft natuurlijk wel weer de bekende L6 ToneCore kwaaltjes: kan een tikkie noisy zijn als -ie niet op zijn eigen separate adapter mag draaien.
De Digitech Digiverb is een niet te duur, redelijk veelzijdig pedaal maar heeft weer niet echt een geweldige sound. Haalt een betje dynamiek weg.
De Hardwire reverb (nieuwe lijn van Digitech) heb ik nog niet geprobeerd, maar ik geloof wel dat Digitech met deze lijn serieus werk heeft geleverd, die zou ik zeker even testen als ik jou was.
T Rex Roommate is een mooi ding maar takkeduur.

Zo goed?

Nielsje
4 oktober 2008, 20:07
tja, dat van die aparte adapter van de EHX was ik even vergeten...
Maar op de lagere instellingen vond ik hem best wel aardig, hogere instellingen moet je niet proberen, dan blijft er niets van geluid over.

Maar reverb moet je toch sowieso maar mondjesmaat gebruiken? We zijn niet allemaal dick dale..

Mitch
4 oktober 2008, 20:09
Ik vond met de EH dat als je 'm mild instelde dat je 'm niet hoorde in de bandmix en als je 'm wat vetter instelde begon -ie droog signaal te vreten. Totaal onzinnig, echt een foutje van EH.

holleman.t
4 oktober 2008, 20:15
Als je nou eens wat specifieker aangeeft wat je zoekt? En wat je al 'kent'?Hoe moeten wij nou uit je gebrekkige informatie opmaken wat je wel en niet weet, en kent?
Sorry, mijn fout

Ik zoek, waar ik de topic mee begonnen ben, een reverb pedaal. Daar naast beschrijf ik wat en waarop en waarmee ik speel.
Ik heb helemaal geen idee en/of ervaring met deze soort van reverb,vandaar mijn vraag op dit forum.
Ik heb hier wel een REX 50 staan van Yamaha maar daar zit mijn te veel storing in(digitale).Is niet specifiek een gitaar effectkastje
Budget doet er even niet toe.
Ik hoop dat het nu een beetje kompleet is.

holleman.t
4 oktober 2008, 20:27
Helmaal goed Mitch, daar kan ik wat mee en dat bedoelde ik, zo worden we wijzer van elkaar.
Ik heb die T Rex Roommate al gevonden bij Feedback, kost €309,00, inderdaad erg aan de prijs. maar denk ik wel de moeite waard om daar even uit te broberen. Ik heb liever iets goeds dan eentje waar je je dood aan erger.

Mitch
4 oktober 2008, 20:34
Als je toch naar Feedback gaat zou ik zeker de Hardwire ook testen. Post je bevindingen als je wat getest hebt! :p

holleman.t
4 oktober 2008, 20:45
Ik kan de Hardwire reverb even niet vinden daar, maar laat uiteraard weten wat m'n bevindingen zijn.
Ik heb trouwens net wat reviews gevonden over de T rex
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/T-Rex/Room+Mate+Reverb/10/1

Joey Handsome
4 oktober 2008, 20:50
Als je zoveel te besteden hebt voor een reverb zou ik ook de Holier Grail of misschien zelfs Holiest Grail eens checken. Wel grote bakken. Heb ze zelf nog niet aan de tand kunnen voelen, maar hoor er wel positieve verhalen over.

Thom TK
4 oktober 2008, 20:56
De Boss RV-5 moet je ook eens testen, Is alleen heel erg instel-gevoelig (?), dus je moet wel ff de tijd nemen hem in te stellen.
Dat ding is echt heel erg veelzijdig, kunnen niet veel reverb pedalen aan tippen imo.
Ik heb hem zelf ook trouwens.