PDA

View Full Version : advies mensen die weten waarover ze praten :-)



Dirtypool
4 maart 2003, 16:15
Hoi, ik heb wat advies nodig.
Zal ik mn Blues Deluxe laten opwaarderen met nieuw interieur, danwel een reissue Bassman 59 voor 1000€ aanschaffen of een Victoria 20112-T tweed deluxe voor dezelfde prijs?

Grtz Richard.

jpb
4 maart 2003, 17:21
Zijn verschillemnde versterkers. VVictoria is 20W en klinkt als een tweed deluxe, dus geweldige toon, maar vervormt snel. Hangt af van wat voor een geluid/wattage je zoekt.

Dirtypool
5 maart 2003, 03:00
Ik moet genoeg óver'hebben voor een optreden en we spelen (trachten) blues en -gerelateerd.
Die Victoria schijnt toch heel goed te zijn.Wist niet dat ze maar 20 watt heeft.
Mijn eigen ligt ertussen in en dan de Bassman( qua vermogen dan )

Mr.Jay
5 maart 2003, 08:47
Op 2003-03-05 03:00, schreef Dirtypool:
Ik moet genoeg óver'hebben voor een optreden en we spelen (trachten) blues en -gerelateerd.
Die Victoria schijnt toch heel goed te zijn.Wist niet dat ze maar 20 watt heeft.
Mijn eigen ligt ertussen in en dan de Bassman( qua vermogen dan )

Kijk es niet alleen naar vermogen > de DLX. en VIC. hebben 1x12 > de Bassman ( 40W )= 4 x 10 > VEEL meer geluidsdruk en meer laag!!

Jay

marc_o
5 maart 2003, 10:25
enne.....voor 1000 eurootjes heb je wel een 2e hands Bassman hoor...

Dirtypool
5 maart 2003, 15:39
Dus jij zou gaan voor de Bassman, Mr Jay?
Qua geluid ook beter dan de Vic of mijn (to be) geoptimaliseerde Blues Deluxe?

Grtz Richard

Mr.Jay
5 maart 2003, 17:24
Op 2003-03-05 15:39, schreef Dirtypool:
Dus jij zou gaan voor de Bassman, Mr Jay?

van deze 3 wel ja...power, karakter en 4 speakers > druk ! in band prima.

>Qua geluid ook beter dan de Vic of mijn (to be) geoptimaliseerde Blues Deluxe?

De VIC zou wel es beter kunnen klinken qua toon, ik ken em niet zelf, maar weet dat ie uit goeie parts bestaat, de BL.DLX. kan er NIET aan tippen !
Heb zelf een RI.Bassman zowel als BL.DLX> gehad. De Bassman benadert meer een vintage sound en bouwwijze, de BL.DLX. is hiermee absoluut NIET te vergelijken.

Jay



Grtz Richard

srv-man
5 maart 2003, 22:17
De Vic klinkt veel beter/anders, maar met 20 watt ben je snel uitgepraat als het wat harder moet. Niet te vergelijken met 4x10! Persoonlijk zou ik liever de Bassman nemen, maar het is net welke mogelijkheden en welk volume en geluid je wilt. Testen dus.
Voor blues zijn er nog meer mooie amps in je budget. Rivera maakt ook heel mooi spul, ik zelf eens een Rakehead gehad en dat was ook heel mooi voor dergelijke klanken (2ehands zo´n 850 euro). Een Chubster is ook mooi, maar weer veel gemener. En ik herhaal het maar weer eens: een Traynor YCV-40 heeft een clean kanaal dat klinkt als een opgefokte Tweede Deluxe en een scheurkanaal met wat meer Boogie/Marshall neigingen, nieuwprijs zo´n 700 euro. Check de site van Yorkville voor tests uit de GP etc. Aanradertje oftewel Geheimtip, zie ook http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2512978121&category=21 763
(ook in Nederland te koop bij bijv. City Music)

Dirtypool
6 maart 2003, 02:19
God, heb ik er nog een keus bij :smile:
Die Traynor lijkt me ook wel wat..bedankt voor de tips jongens.

Zijn er meer mensen met ervaringen, wat betreft Traynor?

PeeVee
6 maart 2003, 13:51
Helemaal met Jay eens... go for the Bassman!! Is een van de weinig echt goed (prima) klinkende RI's. Zit echter geen reverb op, zou voor mij wel een nadeel zijn. Extern reverb tankje of for the time being desnoods even een digitaal galmpje..