PDA

View Full Version : Yeszzz Blade Delta Standard Telecaster



rupke
4 oktober 2008, 17:42
Jawel gitaarvrienden,

His is binnen. De Blade Delta Standard Telecaster. Wat een gitaar zeg. supermooi afgewerkt en perfect wederom afgesteld door Luthiers in den bosch waar ik hem bestel had. Vanmiddag lekker mee zitten spelen op mijn mesa boogie subway rocket. Wat een heelrijk gleuid zeg zowel clean als overstuurd. Weer een verbetering tov mijn London City comet 1 en die vind ik al goed klinken (zitten wel vintage gfs elementen) . Maar de Blade is wel even van een andere divisie hoor. Erg vet.


http://picasaweb.google.nl/robtabbers/BladeDeltaStandard#

Ik wild eeven mijn blijdschap met jullie delen.

Tupelo
4 oktober 2008, 18:22
Grappig.
Diezelfde man heeft mijn Delta Standard recent gepimpt en was zich tot die tijd volgens mij niet van het bestaan van bewust.
Wie weet heb ik hem geïnspireerd. :p

Hoe dan ook; Blade TS1 (of Delta Standard dus) afgesteld door Luthiers in Den Bosch... geen twijfel mogelijk, jij zit goed!! :)

Heerlijke hals, heerlijke frets, goede elementen, nu nog ff spelen met de VSC, heb je al ontdekt hoe bruikbaar die is?
Gaaf man!

Enjoy!! :soul:

rupke
4 oktober 2008, 18:50
He Tupelo,

Ik ben al een beetje met de VSC bezig geweest. ik moet nog ondervinden wat wanneer bruikbaar is. Wat ik nu vooral merk is dat als je de schakelaar naar links doet (als je gitaar bespeeld) dat het geluid dan meer body krijgen en als ik de schakelaar naar rechts doe dan komt er meer mid in (misschien leuk voor solo's of zo). ik begreep dat je aan de achterkant ook nog kunt draaien aan drie pormetertjes daar zou je ook het geluid mee beinvloeden. Kun jij me vertellen hoe jij ze hebt ingesteld die metertjes aan de achterkant van de gitaar.

GReetz Rupke

Kakihara
4 oktober 2008, 18:50
Gefeliciteerd! Heb zelf ook een Blade, weliswaar een Durango Standard, en ik vind ze een van de meest onderschatte gitaren. Zelfs zonder het vsc-circuit zijn ze behoorlijk breed inzetbaar!

rocker_71
4 oktober 2008, 18:52
Mooi ding!
Blade moet goede gitaren maken. Have fun!

Spitfire
4 oktober 2008, 18:55
Kijk hier eens:
http://www.bladeguitars.com/files/vsc_settings.pdf

Je moet even goed kijken van welke kant je de potmetertjes moet bekijken (zeg maar zoals je een gitaar voor je hebt hangen of op de kop) en je moet even checken of de switch aan de voorkant goed zit (bij mij was hij extra aangedraaid en dan draait de switch mee).

rupke
4 oktober 2008, 19:09
Hee Spitfire,

Bedankt, nou kan ik lekker wat settings uitproberen. Cool.

Greetz Rupke

Mitch
4 oktober 2008, 19:55
Met name die mid boost is zó lekker op die gitaren. Super bruikbaar! Absolute 'bang for the buck' gitaren zijn het, heel veel waar voor je geld. Gefeliciteerd!

zeiler
4 oktober 2008, 20:06
jah :)

zijn wel heel have gitaren!

gefelicteerd met je aanschaf!!!

ton36
14 januari 2009, 14:54
Kijk hier eens:
http://www.bladeguitars.com/files/vsc_settings.pdf

Je moet even goed kijken van welke kant je de potmetertjes moet bekijken (zeg maar zoals je een gitaar voor je hebt hangen of op de kop) en je moet even checken of de switch aan de voorkant goed zit (bij mij was hij extra aangedraaid en dan draait de switch mee).

ik heb ook s ff gekeken, maar kan iemand mij vertellen wat NF betekend?

sjaak1990
14 januari 2009, 15:04
He Tupelo,

Ik ben al een beetje met de VSC bezig geweest. ik moet nog ondervinden wat wanneer bruikbaar is. Wat ik nu vooral merk is dat als je de schakelaar naar links doet (als je gitaar bespeeld) dat het geluid dan meer body krijgen en als ik de schakelaar naar rechts doe dan komt er meer mid in (misschien leuk voor solo's of zo). ik begreep dat je aan de achterkant ook nog kunt draaien aan drie pormetertjes daar zou je ook het geluid mee beinvloeden. Kun jij me vertellen hoe jij ze hebt ingesteld die metertjes aan de achterkant van de gitaar.

GReetz Rupke

Vsc in mijn california custom. Ik heb de mid boost helemaal open staan. Bas en Treble volgensmij op 3 uur. Dit gebruikt ik voor glazige clean geluiden. Hangt ook van versterker af hoe het klinkt dus een kwestie van smaak. Ik vind de mid boost heerlijk voor solo's.

Spitfire
14 januari 2009, 15:27
ik heb ook s ff gekeken, maar kan iemand mij vertellen wat NF betekend?

Ik denk not functional of iets van die strekking. In ieder geval dat die potmeter het geluid dan niet beïnvloedt.

TimmU
14 januari 2009, 16:20
ja, dat zijn toptele's imo! Gefeliciteerd!


Beats them baja's away!