PDA

View Full Version : akoestische versterker voor elektrische



hendrix2
4 oktober 2008, 13:17
Ik speel het laatste jaar hoofdzakelijk akoestisch en ik ben nu aan het kijken voor een leuke akoestische gitaarversterker.

Nu vroeg ik mij af in hoeverre het schadelijk is om met een elektrische gitaar daar ook over te spelen. Ik heb hier wel een gewone elektrische amp staan, maar die ga ik wss naar ergens anders verhuizen wegens plaatsgebrek. Ik wil thuis wel nog wat kunnen pielen op mijn elektrische gitaren ook, dus daarom mijn vraag: is het schadelijk om met e.gitaar + pedalenplank over een akoestische amp te spelen?

In essentie vraag ik dus: wat is het eigenlijke verschil tussen een amp voor elektrische gitaar en een voor akoestische gitaar?

Mr.Fingers
4 oktober 2008, 13:42
Akoestische amp reageert beter op de piezo van een akoestische gitaar, maar in feite maakt het voor zo'n versterker absoluut geen hol uit wat voor signaal die binnenkrijgt, of het nu van een telecaster, les paul, rickenbacker of een piezo-akoestische is. Een akoestische amp valt vooral op door de afwezigheid van een onboard distortion/overdrive. Een goede akoestische amp is de Fender Acoustasonic (2 kanalen, 1 voor zang, 1 voor gitaar (met onboard effecten)

Mitch
4 oktober 2008, 13:58
Misschien gewoon een algemene transisotr amp proberen? Iets van H&K of zo, die kunnen best beide aan.

guitartub
4 oktober 2008, 15:07
Misschien gewoon een algemene transistor amp proberen?

Mijn Cube 60 kan die dingen ook aan. Probeerde er mijn Giannini (Braziliaans nylonsnaar) over, en dat ding is lastig uit te versterken, maar het klonk gewoon goed. Bovendien klein dus als je krap behuisd ben dan is dat ook een voordeel.