PDA

View Full Version : hoe bekabel ik mijn rack



TIMMYTHEBASTARD
3 oktober 2008, 22:59
Heey.
Ik heb nog niet zoveel of vrijwel geen ervaring met racksystemen bekabelen.
Ik heb een Jackson JX-3 buizen voorversterker (Wil hem voornamelijk gebruiken als equalizer en om meer buizengeluid te krijgen hier zitten2 uitgangen, 1 input, 1 fx send, 2 returns op.)
Een Roland GP-100 voorversterker/effectsunits (wil hem voornamelijk voor effecten gebruiken, ik heb hier 4 uitgangen, 1 input, 2 fx sends, 2 fx returns.) :rockon:
En een Hughes & Kettner 100/100 CF200 eindversterker.

Zou iemand mij een soort van bekabelingsplan willen doorsturen of typen?
M.v.g Tim

Squier4ever
3 oktober 2008, 23:54
ik denk dat je kabels nodig hebt :chicken:

Marco5150
4 oktober 2008, 00:02
gitaar--> input jackson-->stereo output jackon-->eindversterker (stereo inputs)

fxsend jackson --> fx return (R) GP-100
fxsends (L+R)GP-100 --> fx returns (L+R) jackson

Of je kunt ook serieel werken (dan gaat wel altijd het volledige signaal door de GP-100, dus wellicht kwaliteitsverlies). Dan gewoon:

gitaar-->jackson-->gp100-->eindversterker

Jimwoud
4 oktober 2008, 14:07
Ik heb een Jackson JX-3 buizen voorversterker (Wil hem voornamelijk gebruiken als equalizer en om meer buizengeluid te krijgen hier zitten2 uitgangen, 1 input, 1 fx send, 2 returns op.)
Hoe bedoel je dit?

Nocki
4 oktober 2008, 23:45
Hoi,

Leuke spulletjes. de Jackson preamp is leuk! ik heb m ook een paar keer gehad :) erg grappig ding. Nou nog een strakke broek kopen en je bent klaar.

Ik denk dat je best begint met alles in serie aan te sluiten. Als je de fx loop ook wilt gebruiken kan dat maar is niet nodig.

Gitaar -> Jacskon -> (mono) Roland -> (stereo) poweramp. en daarna naar je speakers natuurlijk!

Dit kost je weinig kabels en werkt bij deze set gewoon lekker zoals jij wilt.

Liquid_Metal
5 oktober 2008, 12:18
zo min mogelijk kabels gebruiken en de kabels die je gebruikt zo kort mogelijk houden. investeer in goede kabels (bv cordial met neutrik pluggen). als je n btje goede oren hebt hoor je dit verschil echt wel, zeker met een buizenversterker op volume.
Verder blijft het magische 'less=more" uiteraard het geval xD.

Nocki
5 oktober 2008, 12:34
Nog 1 tip. doe gelijk een goede investering in kabels.
Toevallig kwam ik laatst een audiofiel tegen die vroeger een winkel had. En in het voorstelrondje dat hij deed binnen die band stelde hij me voor aan die band als de eerste gitarist die ooit bij hem kwaliteitskabels kwam kopen. Toen we doorpraatten en terug keken bleek dat nu meer dan 8 jaar terug. Die zelfde kabels gebruik ik nu nog steeds!
Alles is in mn sets als heel vaak gewisseld maar die investrering van die goede kabels heb ik nu nog steed splezier van! 6 van den Hull kabels die gewoon nog steeds fantastisch presteren!

TIMMYTHEBASTARD
6 oktober 2008, 14:04
Hoi,

Leuke spulletjes. de Jackson preamp is leuk! ik heb m ook een paar keer gehad :) erg grappig ding. Nou nog een strakke broek kopen en je bent klaar.

Ik denk dat je best begint met alles in serie aan te sluiten. Als je de fx loop ook wilt gebruiken kan dat maar is niet nodig.

Gitaar -> Jacskon -> (mono) Roland -> (stereo) poweramp. en daarna naar je speakers natuurlijk!

Dit kost je weinig kabels en werkt bij deze set gewoon lekker zoals jij wilt.


Die strakke broek heb ik al haha.
En is inderdaad een leuk apparaatje hehe.
Cheers Timmy :cheerup:

Magic Bean
7 oktober 2008, 14:57
Ik zou in plaats van neutrik pluggen gaan voor switchcraft.
Die geven minder belasting op je in- en outputs dan die zware neutriks.

TimmU
7 oktober 2008, 16:23
dat snap ik nou nooit. thuis zitten ook een kleine 20 plugs standaard aangesloten, op zowel m'n mengtafel als m'n microfoons,en versterkers. Ook nooit last van kapotte in/outputs , waarom zou dat wel gebeuren in een rack? zware of lichte pluggen?pfff..