PDA

View Full Version : Hulp fretbuzz (zoekfunctie gebruikt!)



R2on
3 oktober 2008, 18:54
Geachte Gitaarnetters,

ik heb een vraag (zoekfunctie is reeds gebruikt).
Ik heb namelijk een Epiphone Les Paul Standard (Cherry burst) en ik heb haar laten afstellen bij Kees Dee te Amersfoort. Hier waren ze vriendelijk en behulpzaam. Mijn gitaar had last van fretbuz en na de afstelling is dat probleem nog steeds aanwezig. Het stoort heel erg en ik ben al helemaal niet meer tevreden over Epiphones en gitaar spelen op zich (ja, soms heb ik echt geen zin om te spelen omdat het me stoort :( ).

Moet ik terug naar Kees Dee? Ik heb namelijk 47 euro betaald (ik mag nog een keer laten afstellen als ik niet tevreden ben, zonder kosten) en ik ben hier niet tevreden mee.

En is er ergens een tutorial over hoe ik een les paul moet afstellen?



Alvast bedankt :)

richwoodplayer
3 oktober 2008, 19:05
gewoon terug gaan en zeggen dat je de gitaar pas terug wilt als de fretbuzz weg is. anders doen ze hun werk toch niet goed? :stop:

zeiler
3 oktober 2008, 19:25
vrij logisch inderdaad ;)!

zullen ze ook niet erg moeilijk over doen denk ik!

en als dat kostenloos mag, why not? :) zij hebben hun werk niet goed gedaan :) vervelend, dus ga je gewoon terug! :D

succes!

Fuhgawz
3 oktober 2008, 20:20
Nou ja, werk niet goed gedaan klopt niet helemaal. Er zijn mensen, waaronder ik, die geen ruk geven om een beetje fretbuzz, maar meer waarde hechten aan een lage actie. Lage actie brengt automatisch meer buzz met zich mee. Als je je gitaar laat afstellen moet je daarom goed aangeven wat je wilt.
Aangezien je nog een gratis afstelbeurt hebt kun je inderdaad het beste even terug gaan en duidelijk zeggen wat je wilt. Hou er wel rekening mee dat je actie waarschijnlijk hoger moet als je van je fretbuzz af wilt.
Over het zelf afstellen van gitaren is wel veel geschreven. Gebruik de zoekfunctie nog maar eens. En als je daar niks kunt vinden, wat me heel erg sterk lijkt, kun je nog altijd google gebruiken.
En laat die jankerige instelling van "nu heb ik geen meer in spelen van een beetje fretbuzz boehoehoe" trouwens achterwege. :stop: Als je een probleem hebt los dat op. Punt.

toon-
3 oktober 2008, 20:25
Ik vind een niet te hoge actie ook veel belangrijker dan fretbuzz. Ik kan begrijpen dat het stoort, maar het went wel, hoor. Tenzij je het ook door de versterker heen hoort natuurlijk, dan is er echt wel te veel fretbuzz.

richwoodplayer
3 oktober 2008, 20:35
ik heb ook fretbuzz op me richwood, maar door de versterker hoor ik daar niks van.. :sssh:

snaarplukker
3 oktober 2008, 21:32
Ik neem aan dat je de fretbuzz op de lage E-snaar hebt. Je kan overwegen om terug te gaan naar Kees Dee of even je imbussleuteltje te pakken dat bij je gitaar zit (zat). Stel daarmee je brugzadeltje 1/2 of 1 milimetertje hoger en je probleem is opgelost (na opnieuw tunen). Geen idee of Kees Dee bij je op de hoek zit en of die 5 minuten werk wel de moeite waard is om bij hem langs te gaan om nog een afstelling te claimen.

Cees