PDA

View Full Version : Vox AC15CC ineens dood??



Jay75
3 oktober 2008, 18:32
Gister wilde ik gaan spelen dus zet mijn VOX AC15 CC1 aan,
lampje ging aan en daarna meteen weer uit.
Ik dacht misschien de fuse verwisselen, maar dat heb ik zojuist gedaan en nog steeds dood, ook met andere elec kabel geprobeerd, evenals ander stopcontact.

Wat kan dat zijn? Zie ik iets over het hoofd waardoor ik 'm kan maken, ik moet zometeen optreden!!!

Squier4ever
3 oktober 2008, 18:50
klinkt als kortsluiting ergens, meestal als de zekering klapt is er meer aan de hand. lullig maar waar.

Jay75
3 oktober 2008, 19:16
klinkt als kortsluiting ergens, meestal als de zekering klapt is er meer aan de hand. lullig maar waar.

Zekering was niet geklapt, die is doorgemeten en werkte gewoon, het is dus iets anders! En ik heb 'm nog wel van Lukewanabee gekocht !! hehe

Squier4ever
3 oktober 2008, 19:17
gaat ie nog wel aan nu?

Luke-wannabe
3 oktober 2008, 19:42
Damn wat kut man! Swear to god, ik heb er nog nooit problemen mee gehad! En ik zou ook echt niet weten wat het zou kunnen zijn..

Mitch
3 oktober 2008, 19:49
Waar woon je en hoe hard heb je een andere amp nodig?

Swampash
3 oktober 2008, 21:00
Er zitten twee zekeringen in, kijk ook even onder de input van de stekker.
Waarschijnlijk is een van de zekeringen kapot, vanaf fabriek zijn deze vaak te zwak. Je moet er 2ampere traag inzetten. Meestal is het probleem dan opgelost.

Squier4ever
3 oktober 2008, 23:53
Er zitten twee zekeringen in, kijk ook even onder de input van de stekker.
Waarschijnlijk is een van de zekeringen kapot, vanaf fabriek zijn deze vaak te zwak. Je moet er 2ampere traag inzetten. Meestal is het probleem dan opgelost.

daarmee los je een deel van het probleem op mss. echter een knallende zekering betekent meestal een groter probleem.

Jay75
4 oktober 2008, 00:36
Er zitten twee zekeringen in, kijk ook even onder de input van de stekker.
Waarschijnlijk is een van de zekeringen kapot, vanaf fabriek zijn deze vaak te zwak. Je moet er 2ampere traag inzetten. Meestal is het probleem dan opgelost.


ik heb die 2e gevonden inderdaad bij de stekkerinput en die is ZWART!
Maar nu heb ik deze vervangen voor een nieuwe en nog steeds gans niks!
Nog geen pufje geen zwak lampje, helemaal niks alsof er geen stekker aanzit, andere stekker ook al geprobeerd, evenals ander stopcontact.

Wat kan dat zijn dan?

En Leon dude, kan gebeuren ik geloof je hoor :)

Jay75
4 oktober 2008, 00:51
Waar woon je en hoe hard heb je een andere amp nodig?

Eindhoven, gelukkig had mn vriendin nog een amp staan waar ze nu op kon spelen. We moesten net spelen met The Riplets hehe, is al goedgekomen qua backup dus :)

Maarja, nu nog een oplossing!

Swampash
4 oktober 2008, 16:34
Probleem zit ook vaak in de (slechte) el84 buizen vanaf fabriek. Na nieuwe buizen en de 2ampere traag zekering is de kans zeer groot dat de amp het weer doet.

Squier4ever
4 oktober 2008, 16:39
Eindhoven, gelukkig had mn vriendin nog een amp staan waar ze nu op kon spelen. We moesten net spelen met The Riplets hehe, is al goedgekomen qua backup dus :)

Maarja, nu nog een oplossing!

oplossing genaamd techneut. laat dat beestje gewoon even nakijken.

Luke-wannabe
4 oktober 2008, 16:56
Probleem zit ook vaak in de (slechte) el84 buizen vanaf fabriek. Na nieuwe buizen en de 2ampere traag zekering is de kans zeer groot dat de amp het weer doet.
Er zitten EHX en Tung Sol buizen in geloof ik, dus daar zal het niet aan liggen.

Jay75
5 oktober 2008, 23:31
Ik heb iets ontdekt.

Ik heb de zekering vervangen bij de stekkeringang, deze was inderdaad doorgebrand.

Toen deed ie dus nog steeds niks, MAAR nu is deze ( vervangen) zekering wederom doorgebrandt!

Zegt iemand dat iets? Hij heeft het namelijk altijd prima gedaan.

jacky
5 oktober 2008, 23:38
Je zal echt even een techneut op moeten zoeken wat je evt kan proberen eindbuizen er uithalen nieuwe zekering er in en weder om aanzetten.
Gaat hij dan gewoon aan is een van je eindpitten defect

Beter is m even weg brengen

Swampash
6 oktober 2008, 14:39
Welke waarde zekering heb je er in gezet?

Dribbel_
6 oktober 2008, 14:56
Als die zekering blijft doorklappen heb je waarschijnlijk steeds kortsluiting dus dat zal eerst verholpen moeten worden en dat is nogal kut om zelf helemaal door te moeten lopen als je er niks van weet dus dan even wegbrengen is wel het makkelijkste

Squier4ever
6 oktober 2008, 16:12
Welke waarde zekering heb je er in gezet?

ga nou niet weer zeggen dat er een 2a in moet, want als die 1A klapt is er gewoon iets aan de hand. om er dan 2A voor in de plaats te doen is gewoon niet verstandig.

Jorn69
6 oktober 2008, 17:00
ga nou niet weer zeggen dat er een 2a in moet, want als die 1A klapt is er gewoon iets aan de hand. om er dan 2A voor in de plaats te doen is gewoon niet verstandig.

Je hebt gelijk maar mijn zekeringen brandden ook steeds door tot dat ik er een 2A in stak. Ik had het ergens op een ander forum gelezen. Wat ik wel vreemd vind is dat het nu pas gebeurt want bij mij sprong de zekering de seconde ik de amp uit de doos nam.

Swampash
6 oktober 2008, 19:41
@ squier: ik begrijp wat je bedoeld, maar dit is een algemene klacht bij de ac15cc series. Ze doen het een tijdje goed en daarna komt er een zekering probleem. Ik heb de techneut van de importeur gesproken en die heeft me dit verteld. 95% van de problemen zijn standaard te zwakke zekeringen vanaf fabriek. Ik zou zeggen probeer het, doet hij het niet dan laten checken.

x.a.d
7 oktober 2008, 16:45
Ik zou terug gaan naar de winkel.

Ik ken al 3 gevallen waar de trafo er uit lag. Komt veel voor bij de ac15īs

Jay75
7 oktober 2008, 19:53
Ik zou terug gaan naar de winkel.

Ik ken al 3 gevallen waar de trafo er uit lag. Komt veel voor bij de ac15īs


2e hands gekocht ;) LUKE??? ;)

Maar deed hij bij jou ook helemaaal niks tot je een andere zekering erin stopte?

Welke moet ik dan precies hebben dan ga ik morgen even naar de winkel.
Nu heb ik er dus 2 inzitten en die zijn:

T1AL250V ALS IK HET GOED KAN LEZEN?

Wat moet ik dan precies hebben? Letwel:

1e keer zekering vervangen en aangezet ---> dood
nogmaals even gekeken naar de zekering of ie wel goed zat, toen weer niks.
Toen nog een keer gekeken en toen was ie wederom doorgebrandt.

Zou fijn zijn als het met een andere zekering is opgelost, ga het zeker proberen, heb er alleen geeeen verstand van, dus ik moet naar de winkel en vraag om: .................................................. .................( vul hier in wat ik zeg hehe )

hubert
8 oktober 2008, 10:15
Wat het ook zou kunnen zijn is de gelijkrichtersbuis. (de ac15cc heeft die toch?).
Ik heb in mijn ac30 TBX ooit hetzelfde probleem gehad. Bleek de gelijkrichtersbuis te zijn die kapot was. Die vervangen en nooit geen last meer gehad. Lastige was alleen dat de gelijkrichtersbuis bleef branden waardoor ik de indruk had dat het daar niet aan lag. Bleek dus wel zo te zijn.
Het verklaarde voor mij toen ook de zekeringen die de hele tijd klapte.

Lexvandoef
8 oktober 2008, 10:22
ac15cc heeft geen geijkrichterbuis.

hubert
8 oktober 2008, 10:25
kijk...dan heeft t daar dus ook niets mee te maken. :chicken:

Jay75
8 oktober 2008, 10:50
ik ga zo maar even 2 ampere traag? zekeringen halen en dan kijken of ie zowieso aangaat. Ik hoop het, heb net een nieuwe jazzmaster en die wil ik horen haha

Jay75
8 oktober 2008, 11:54
WE'VE GOT POWER! Hij gaat dus weer aan ;)

Echter, moet ik beide zekeringen vervangen voor 2 Ampere?
Ik heb nu namelijk alleen de 1e vervangen, die bij de powersupply zit.

De 2e die in dat busje zit met fuse erop, heb ik gewoon laten zitten.

En kan het verder geen kwaad? Die gast in de winkel net zei weet je het zeker want nu houdt ie 'm niet meer tegen omdat je 2 keer zoveel weerstand kan hebben.

?

Luke-wannabe
8 oktober 2008, 12:35
Chill dat ie het weer doet! Ik heb hem ook 2dehands gekocht, en heb geen bonnetje oid.

Jay75
8 oktober 2008, 13:11
Ja weet alleen niet of ik nu beide weerstandjes moet veranderen of die andere gewoon kan laten zitten?

Iemand? En kan het kwaad? ( zie mijn vorige post )

Swampash
8 oktober 2008, 19:47
Nee, het kan geen kwaad! Er is niets mis met de versterker. Er is een batch geweest waarbij er te zwakke zekeringen inzaten vanaf fabriek. Soms gaat het even goed maar op den duur geeft deze zekering de geest. Met de 2ampere traag is het probleem absoluut verholpen. Veel speelplezier!

Jay75
8 oktober 2008, 20:21
Hoi Swampash,

Heb jij beide zekeringen vervangen? Ik nu dus nog niet, wat raadt je me aan?

Swampash
8 oktober 2008, 21:43
Laten zoals het nu is, hij doet het en dat is toch prima.

Maar als je de andere wil vervangen dan is dat ook prima, kan in beide gevallen geen kwaad.

Jay75
8 oktober 2008, 23:35
Okay bedankt voor de info!