PDA

View Full Version : Gibson Les Paul op Hi Gain......



Ditmar
4 maart 2003, 15:36
Hee hallo, ik heb een beetje een probleem, ik heb een Les Paul Studio (redelijk goeie gitaar zou je zeggen toch) die bij Hi Gain echt een gigantische zooooooeeeem geeft als je even niet speelt. Hij klinkt op zich lekker, maar op het podium is de zooooeeem te irritant. Het ligt niet aan kabels, niet aan de amp, maar gewoon echt aan de gitaar.

Moet ik eventueel een ander element nemen ofzo.......en zo ja, wat voor een zou je aanraden ?? We spelen trouwens vrij harde nu-metal (omlaag gestemd dus, met veel gain) en ik heb géén zin in EMG's, want het nek element is daar veelste lekker voor.

Droffie
4 maart 2003, 15:43
Hoi,
Welk element doet vervelend? Brug of Hals?
Hoogte van pups wil ook nog wel eens van belang zijn.
Met mijn LP Standard moet ik op mijn amp de gain een tikje terug zetten als ik op volle oorlogsterkte op het podium sta.
De hogere eindtrapvervorming compenseert mijn beetje gain verlies meer dan genoeg.
In de oefenruimte spelen een stuk lager volume dus kan de gain weer iets meer.

Negative K3 fan
4 maart 2003, 15:49
is die zoom een erge feedback (rondzing) zoem of is het meer een statische zoem? Als het feedback zoem is moet je je gain en/of volume zetten en anders moet je eens kijken of je apparatuur in orde is en of alles goed gegrond is.

syberen
4 maart 2003, 16:01
Tegen zoem als je niet speelt kan je ook een noise supressor gebruiken, die van Boss heet geloof ik de NS-2 en het schijnt goed te werken.

Ditmar
4 maart 2003, 17:04
Alles is geaard hoor, anders hoor je de hele tijd zoem he. Het is meer een soort van feedback zoem, maar om de een of andere stomme reden had ik niet zo snel gedacht aan oversturing van de eindtrap, terwijl dat eigenlijk best logisch is. Ik heb m'n POD namelijk thuis afgesteld op m'n transistor eindtrap......(fuck al die buizen)

Thanx, had ik nog niet aan gedacht :razz:

marc_o
4 maart 2003, 18:13
even (laten) dormeten en zonodig afschermen, dan zal er wel e.e.a. verbetering inzitten