PDA

View Full Version : Dunlop Cry Baby WahWah defect?



Fender75
3 oktober 2008, 12:30
Ik heb al enige jaren een Dunlop Cry Baby WahWah. Tot voor kort deed hij het perfect, alleen de laatste tijd heeft ie de kuren.

Ik ben na het gebruik, dus aanzetten, gebruiken, en weer uitzetten, het volume bijna geheel kwijt of helemaal. Als ik dan de ingang voor de jack aanraak, komt het volume weer terug. Kabel tussen pedalen en wahwah is goed, geen breuk.

Ik heb hem open gemaakt, maar ik kan niks zien, geen breukje of losse onderdelen. Punt is ook dat ie het niet altijd doet, en da's vervelend.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn, en of het te repareren is?

Nocki
3 oktober 2008, 13:08
Toevallig heb ik laatst zo;n wah gekocht., die was ook "kapot" volgens de verkoper. Ik dacht een leuke wah behuizing te hebben voor een zelfbouw wah. Maar toen ik even alle soldeer puntjes na had gelopen werkte die weer 100%. Ik heb m nu nog steeds en klinkt bijzonder lekker.

Even nalopen dus! dat je het niet kunt zien zegt niets...

Fender75
3 oktober 2008, 13:27
Nee, da's waar...maar ik ben elektronisch niet bepaald onderlegt, vooral niet met die kleine priegeldingen..:) Ik zal mijn zwager er eens naar laten kijken, is zo'n hobby elektroniker.

Even geheel terzijde, dat True Bypass, is dat makkelijk te doen?

Nocki
3 oktober 2008, 13:30
Nee, da's waar...maar ik ben elektronisch niet bepaald onderlegt, vooral niet met die kleine priegeldingen..:) Ik zal mijn zwager er eens naar laten kijken, is zo'n hobby elektroniker.

Even geheel terzijde, dat True Bypass, is dat makkelijk te doen?

Wat ik bedoelde is eigenlijk een soldeer bout lekker op laten warmen. daarna elk stukje soldeer wat je ziet even opwarmen. Een eventuele koude (niet goede) las herstel je zo weer! Je kan het ook laten doen idd. TB maken van een Wah icm een ledje is niet zo moeilijk. Check het Newtone-online forum. Die info is daar goed te vinden en de mensen helpen je daar snel en goed. Ik ben ook een beginner op dat gebied en enorm enthousiast gemaakt door hen.

Fender75
3 oktober 2008, 13:48
Zal het eens checken, bedankt!!