PDA

View Full Version : Treble booster vraagje



Jascha
3 oktober 2008, 11:33
Hallo iedereen,

Ik denk er over om een treble booster aan te schaffen ism mijn Vernet plexi.

Nu heb ik eens bij de grote baas van BSM effecten geinformeerd en die raadde mij de RM Velvet aan. Hij had verder de volgende opmerking over het gebruik met andere effecten (bv een Boss TU-2).

Ik snap niet helemaal wat hij bedoelt. Volstaat het bv. om mijn TU-2 true bypass te laten maken? Of moet ik een of ander true by pass boxje tussen gitaar en TU-2 zetten? Alvast dank voor de tips!! Hieronder de opmerking van Bernd Meiser van BSM:

" Well, first, TrebleBooster must set first after the guitar, between the booster and guitar must be hardware wired. If tuner, switch must be between the guitar and tuner a real hardware true-bypass switch, no electronicial thing! After the booster, you can use all sort of units...

artnaz
3 oktober 2008, 11:41
Ja, hij zegt dus dat alles tussen je gitaar en de BSM True Bypass moet zijn. Als je een tuner gebruikt die je voor de BSM zet, moet die dat dus ook zijn.

Je kan ook zelf een A/B-switch maken als je dit wilt doorzetten.

paulusdeBKB
3 oktober 2008, 12:00
of gewoon de tuner na de treble booster zetten.

Dirk_Hendrik
3 oktober 2008, 13:57
rm velvet checkend...

Wat is dat ding belachelijk overpriced!:stop:

Mitch
3 oktober 2008, 14:18
Daar waren we het qua BSM al over eens, ja ;)

Jascha
3 oktober 2008, 17:38
hmmm... zijn dan al die treble boosters overpriced? Al die rangemaster clones (Telenordia, Beano boost etc.) zitten allemaal in deze prijsklasse...

Mitch
3 oktober 2008, 19:07
Nee, niet alle treble boosters. Wel de merken die je nu opnoemt. Lees je iets teveel The Gear Page?

Jascha
3 oktober 2008, 19:49
Nee hoor Mitch, niet meer dan jij waarschijnlijk.

Maar goed, ik weet inmiddels wat de BSM-baas precies bedoelde met z'n opmerking over true bypass. En daar ging het mij tenslotte om...

artnaz
3 oktober 2008, 20:14
Ik heb destijds de HS-C en Fireball van Meiser mogen uitproberen. Het beviel me niet met mijn ENGL, dus mocht ik ze weer terugsturen. Goede service!

Maar toen heb ik ze ook op een (andersmans) bejaarde Marshall geprobeerd, und das war einfach fabelhaft! :satisfie:

Jascha
3 oktober 2008, 20:51
Precies! Over die goede service heb ik al meer mensen gehoord.

En ze schijnen inderdaad goed te klinken over oude Marshalls. Vandaar mijn interesse.

Dirk_Hendrik
4 oktober 2008, 15:16
hmmm... zijn dan al die treble boosters overpriced? Al die rangemaster clones (Telenordia, Beano boost etc.) zitten allemaal in deze prijsklasse...

Ja.
Ik bouwde m'n eerste trebleboooster op m'n 15-de voor een euro (omgerekend naar guldens toen) of 2.5. Gegarandeerd dat deze dingen beter zijn dan m'n brouwsel van toen. Of ze een factor honderd of meer beter zijn durf ik heftig te betwijfelen.

Ook,
Hoe kan een Boss of een Eventide een complex apparaat als een delay op de markt zetten voor minder geld dan iets doodsimpels als een treble booster. Pure addon mojo.

artnaz
5 oktober 2008, 04:13
Mja, zo heel veel keus heb je toch niet als consument (als je niet wilt/kan solderen)?