PDA

View Full Version : Javaca zit vast!



ernieman
3 oktober 2008, 07:50
Hulde aan Jacava!

Hij zit vast! Aan zijn vriendin! Die nu dus officieel, en voor het "oog Gods" zijn vrouw is!
Afgelopen maandag is ie stilletjes in't geniep getrouwd, dus daar mogen we hem wel eens mee feliciteren!

Go Jan, Go! en maak er iets moois van. En zi dat je genoeg tijd overhoud om hier nog een oogje in't zeil te houden.



Het is dus niet de bedoeling dat dit soort dingen hier worden geplaatst, maar als über-heerser van "zelfbouw" (voorlopig toch nog), maak ik hier toch mooi even misbruik van.

Kakihara
3 oktober 2008, 07:53
Hartelijk gefeliciteerd Jan ! En nu kleine bouwertjes kweken ! :D

G.G.
3 oktober 2008, 08:05
Hey, van harte geleiciteerd. Mooi man, en nu foto's!

almarvk
3 oktober 2008, 08:15
Van harte Jan!

madman
3 oktober 2008, 08:32
Kijk, da's nog eens een ander stukkie gouden hardware wat hier voorbij komt ;)
Van harte gefeliciteerd!

Van Dattum
3 oktober 2008, 08:40
Dus de bouw ligt voorlopig even stil? Gefeliciteerd man!!:cheerup:

JeroenSchaaf
3 oktober 2008, 08:42
Gefeliciteerd!

superfly
3 oktober 2008, 09:48
Heel veel geluk voor jullie 2, en inderdaad FOTOOOOOOOOOS

Wim

pim raaijmakers
3 oktober 2008, 10:11
gefeliciteerd!

Thunders1988
3 oktober 2008, 10:16
Congrats, man! :hippie:
Snel kleintjes maken en instrumentjes voor ze maken. :D

Lexvandoef
3 oktober 2008, 10:25
Gefeliciteerd! :hippie:

barno
3 oktober 2008, 11:30
congratz, nu baby bouwen. genoeg ervaringsdeskundigen hier denk ik die je desgewenst kunnen helpen met tips, truuks on how to :)

pueblo
3 oktober 2008, 11:38
hiep hiep hiep hoera

soup
3 oktober 2008, 11:42
gefeliciteerd

maar hoe oud is javaca, 23-25?

st.robot
3 oktober 2008, 11:44
een dikke proficiat en veel succes met het alleen maar saaier wordend leven :satisfie: (grapje, ik wens jullie alle geluk toe)

Enra
3 oktober 2008, 12:41
Hé gefeliciteerd!!!

niekb
3 oktober 2008, 12:44
Gefeliciteerd Jan! en vrouw ook natuurlijk.

En nu wel weer mooie bouwsels posten he.

KoenB
3 oktober 2008, 14:24
Gefeliciteerd Jan!

Noid
3 oktober 2008, 14:29
Als het uit vrije wil was: gefeliciteerd :)

flappie
3 oktober 2008, 14:47
driewerf hoera!!
hulde aan het bruidspaar :rockon:

rinaldo
3 oktober 2008, 17:18
van harte gefeliciteerd jan, ik hoop dat ze een goeie baan heeft, zodat zij voor julie beider inkomen kan zorgen, en jij je handen vrij hebt om gitaartjes te bouwen :stop: grapje hoor :)

Javaca
3 oktober 2008, 21:08
Bedankt voor alle reacties :)


gefeliciteerd

maar hoe oud is javaca, 23-25?
Ben van 6-7-'86 dus reken maar uit...


Als het uit vrije wil was: gefeliciteerd
Het was geheel uit vrije wil. Eindelijk konden we dan gaan trouwen (waren al ruim 2,5 jaar verloofd).

Met kleine bouwertjes willen we nog een tijdje wachten.

De dag was super!
We begonnen 's morgens in het gemeentehuis. Als je op maandagmorgen om 9.30u trouwt is het gratis. Je je krijgt dan geen toespraak, maar daar zaten we ook niet op te wachten. Ook is er een maximum aantal plaatsen in de zaal, maar dat vonden we niet erg, voor mij is het gemeentehuis eigenlijk een loos ritueel. 't is dat het moet.

Daarna naar huis gegaan en met de familie en getuigen koffie te drinken en wat te eten.
Voor de middag hadden we gekozen voor een ietwat ongebruikelijke activiteit: Boerengolf.
Het hele gezelschap tooide zich dus in een outfit van overalls en laarzen om, gewapend met een uit een klomp en stok vervaardigde golfclub en kleine voetbal, het weiland in te trekken. Erg gezellig, veel lol.
Achtereenvolgens hier een kleine maaltijd gehad en naar huis gegaan om te verkleden en instrumenten op te pikken.

Vooraf veel commentaar over de kleding die ik zou dragen.
Had ik dus geen 'net pak' aan. Heb een aversie tegen die dingen. Alleen het idee zoiets aan te moeten benauwd me al zo dat ik gelegenheden waar het verplicht gesteld wordt meestal vermijd of ze afzeg. Heb er zelfs weleens een sollicitatie op laten klappen. Voor mij was het dus duidelijk dat ik niet in een net pak zou gaan. Maar dit was het niet voor mensen om me heen. Vond bij Giensch in de Voorstraat in Utrecht echter het perfecte pak. Een vintage ribjasje, spijkerbroek met wijde pijpen en een longsleeve.
Verder er voor gekozen op Allstars te trouwen. Gewoon simpele gympies.
"Ik heb die schoenen gezien waarop jij wilt trouwen Jan, die dingen kunnen echt niet. Je staat voor gek voor de hele kerk en je kan het niet maken tegenover je bruid. Dit gaat tegen alle etiquette in." Waarop ik antwoordde dat etiketten toch dingen waren die je op potjes en boeken kunt plakken?

Snel weer door naar de kerk voor een snelle soundcheck, inzingen en het stemmen van de instrumenten.
Om 19.30u begon de dienst. Een golf van verbazing was merkbaar toen we opstonden en naar voren liepen om het eerste nummer te spelen.

Vantevoren hadden we steeds te horen gekregen dat we dat niet konden maken. "Zelf spelen op je bruiloft? dat hoort toch niet?"
Mijn reactie was steevast "Waarom dan niet? Geef nou eens een gegronde reden" In 99.9% van de gevallen bleef deze dan ook uit.
De trouwjurk was ook zo geconstrueerd dat Sandra gewoon goed kon blijven ademen om te zingen.

De reacties achteraf waren super.
Juist doordat het zo anders dan anders was, was het precies zoals wij zijn.

Heb nog geen foto's van de dag zelf, maar wel van het oefenen en opbouwen vooraf.

http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/DSC06431.jpg
M'n vriend en getuige Martijn op het orgel. Hij kwam net terug van het poetsen van z'n bus, die de volgende dag als trouwauto zou dienen.
Vandaar dat hij met klompen aan op het orgel zat... :p
Martijn had op deze dag vrij veel petten op: Pianist, violist, organist, getuige, zanger, roadie en chauffeur...
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/DSC06433.jpg
Onze kerkgemeente heeft twee kerkgebouwen. Een middeleeuwse kerk met veel kunst en een enorme galm (de meeste mensen willen hier trouwen, het is net een kathedraal) en een gebouw uit de jaren '30 wat erg eenvoudig maar rustig ingericht is. In deze laatste kerk staan twee orgels. De kleinste van de twee heeft een erg mooie rustige klank, vandaar dat we gekozen hebben in deze kerk te trouwen.

GeofJackon
3 oktober 2008, 21:12
Gefeliciteerd!

Javaca
3 oktober 2008, 21:19
Nog wat foto's van het opbouwen en oefenen:

In de dienst varieerde het zeer in muziekstijlen.
De gebruikelijke versies hebben we aan de kant geschoven en er eigen interpretaties van gemaakt.
Zo begon bijvoorbeeld 'Samen in de naam van Jezus" met een intro op orgel, extreem traag, zwaar, vlak, waarna het met vier tikken van de drummer en een scheurende strat werd opgewerkt naar hardrock.


Sandra en ik speelden ook een duet, het lied "Ik hef mijn ogen op naar de bergen." Hiervoor speciaal de luit uit de kast gehaald.
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/DSC06442.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b109/Javaca2/DSC06443.jpg
Het hondje is van de geluidsman.

jan jansen
4 oktober 2008, 09:02
Hulde aan Jacava!

Gefeliciteerd en veel geluk toegewenst,

JJ :dance: :dance:

G.G.
4 oktober 2008, 09:11
De trouwdag moet een bijzondere dag zijn en het moet JULLIE dag zijn en dat is duidelijk gelukt. Mooi dat je je niet te veel hebt laten wijs maken en gewoon je eigen ding hebt gedaan.

budje
4 oktober 2008, 09:53
Gefeliciteerd, veel plezier met z'n 2tjes!

Jeroen_TRC
4 oktober 2008, 09:54
Ik zag 't net in het luit (oud) topic!!!
Gefeliciteerd!!! :cheerup:

*edit*

Die 'opwekkingsliederen' zul je toch niet nodig hebben gehad??? :dance: :D

grayfink
4 oktober 2008, 10:42
Gefeliciteerd! :)

no 1 hops
4 oktober 2008, 14:52
dat jullie heel veel geluk mogen proeven in dit leven en elkaar vasthouden als het stormt.

2shane
4 oktober 2008, 15:45
Gefeliciteerd !
ik vind het juist mooi dat jullie op je eigen bruiloft opgetreden hebt , dan heb je er nog een extra ervaring - draai aan gegeven.

Veel geluk toegewenst

Gitaarbouwer
4 oktober 2008, 16:05
Van harte gefeliciteerd, Jan!

Jdrokker
5 oktober 2008, 07:01
hey gefelisiteerd man!! veel geluk toegewenst:)

oknarb180
5 oktober 2008, 22:13
Hey Jan,

Heel veel geluk toegewenst aan jullie!
Even een pintje op jullie hoor!

Met vriendelijke groet,

Branko