PDA

View Full Version : zoek soort gitaargeluid...



richie sambora
2 oktober 2008, 21:53
bestaat er een budget gitaar waarmee ik het geluid van de sologitaar kan benaderen?

of is er een soort effect waardoor een gitaar klinkt als deze?



http://nl.youtube.com/watch?v=Ye7H6yMy1Ks

blindfaith85
2 oktober 2008, 21:57
Dis gewoon gitaar met standaard piezo priet geluid onder de brug zadeltje, neem practisch elke gitaar met standaard elementje erin

richie sambora
2 oktober 2008, 22:02
wel, ik heb de goedkoopste cort (elekroakoestisch). en dat geluid is er echt niet uit te krijgen.

Ik speel wel op een versterker voor elektrische gitaren.
Kan dit ermee te maken hebben?
Ik ben toch op zoek naar nieuwe akoestische.

gr.

Buzz
3 oktober 2008, 09:09
Dat heeft er alles mee te maken! Gebruik akoestische gitaarversterker en je hoort het verschil!

Overigens vind ik het geluid op het filmpje nogal prut. Dat kan veel mooier, denk ik.

Harald
3 oktober 2008, 09:33
Akoestische gitaarversterker en/of over PA. Zo te horen ook behoorlijk verse snaren. Zijn ze iets ouder dan wordt het te dof hiervoor. Een elektrische gitaarversterker werkt iig niet voor akoestisch. Voor de rest hoor ik in het intro met solo eigenlijk geen effecten. Zal iets galm opzitten, maar ook niet overdreven veel.

Met een enigzins goed piezo element en een redelijke gitaar moet je een eind kunnen komen. De Corts die ik bespeeld heb vond ik voor het budget akoestisch best goed. Maar in een gitaar van 2 a 300 euro zal geen topkwaliteit piezo zitten.

richie sambora
3 oktober 2008, 09:45
ik heb het geluid van deze clip op mp3 kwaliteit en daar klinkt ze echt wel veel beter.

zijn er gitaren waarmee dit geluid beter te krijgen is als andere? rond een budget van 600€? of aanraders?
Want mijn cort is echt niet te bespelen, en klinkt slecht ook.
En dan zal ik ook eens kijken naar een akoestische versterker...

KOSTEN DUS

blindfaith85
3 oktober 2008, 13:22
Ga naar de winkel en probeer het één en ander! ik heb een crafter D6EQ en daar heb je het zo meegewon de pa in en beetje met de eq rommelen. zijn berschillende waarmee je het kan krijgen. Maar ff vraag wat vind je er mooi aan? ik vind het namelijk echt ruk geluid.

richie sambora
3 oktober 2008, 17:33
Ga naar de winkel en probeer het één en ander! ik heb een crafter D6EQ en daar heb je het zo meegewon de pa in en beetje met de eq rommelen. zijn berschillende waarmee je het kan krijgen. Maar ff vraag wat vind je er mooi aan? ik vind het namelijk echt ruk geluid.


:) ach ja.
ik weet niet...
ik vind het gewoon mooi.

blindfaith85
3 oktober 2008, 18:31
je kan mssn voor een chet atkins model kijken. zeg ar acous met soort solidbody.