PDA

View Full Version : overstappen naar Gibson, wie helpt mij?



cruncher
2 oktober 2008, 21:34
Na 30 jaar op Fenders te hebben gespeelt denk ik erover om een Gibson LP aan te schaffen voor 800-900 euro. Nu kom ik van alles tegen;Studio,Smartwood,Faded,Special en BFG. Welke kan ik het beste kopen want ik heb totaal geen verstand van Gibsons. Ik zoek het warme jazzy soundje. En wat is BFG? Wie maakt mij wat wijzer?

Gitaar4LifeDude
2 oktober 2008, 21:54
er is maar 1 iets wat je wijzer kan maken, een klein oud iets, wonend in een grot die maar door een enkeling betreden word.

DE ZOEKFUNCTIE!

pannekoek
2 oktober 2008, 22:02
Na 30 jaar op Fenders te hebben gespeelt denk ik erover om een Gibson LP aan te schaffen voor 800-900 euro. Nu kom ik van alles tegen;Studio,Smartwood,Faded,Special en BFG. Welke kan ik het beste kopen want ik heb totaal geen verstand van Gibsons. Ik zoek het warme jazzy soundje. En wat is BFG? Wie maakt mij wat wijzer?


voor rond de 900 euro kan je een gibson les paul studio kopen, dat is zeg maar een typische les paul, maar dan zonder binding, wel de gibson klank en kwaliteit uiteraard!

iWishmaster
2 oktober 2008, 22:05
BFG is meer een metal / rock georienteerde gitaar.

Jazz ... Is dat niet meer een hollowbody aangelegenheid?

EuroCinema
2 oktober 2008, 22:08
Jazzy en warm? Een van de holle jazzmodellen (es175 bijvoorbeeld, best prijzig) of de es335, die mooi kan jazzen en vuig kan rocken. En ik vind dat The Heritage (bedrijf van ex-Gibsonbouwers) op dat vlak mooier werk levert dan Gibson zelf. In het filmpje in mijn sig hoor je mijn Heritage 535 in actie.

pannekoek
2 oktober 2008, 22:08
BFG is meer een metal / rock georienteerde gitaar.

Jazz ... Is dat niet meer een hollowbody aangelegenheid?


nee joh! tuurlijk kan je hollowbodies gebruiken, maar de warme klank van een gibson les paul met de neckhumbucker is ontzettend gaaf

cruncher
2 oktober 2008, 22:09
BFG is meer een metal / rock georienteerde gitaar.

Jazz ... Is dat niet meer een hollowbody aangelegenheid?

Een paar weken terug heb ik een Epiphone DOT gekocht, die is inderdaad erg geschikt voor jazz. Hetzelfde soundje zoek ik eigenlijk in een massieve plank, vandaar mijn vraag.

Nocki
2 oktober 2008, 22:10
Ik kan je de LP studio zeker aanraden. Waar ik zeker naar zou zoeken is de Studio met ebben toets. Niet met palisander toets. De meeste mensen zullen het niet met me eens zijn maar de hele feel en sound van zo'n gitaar is heerlijk!

Studio zijn vaak de normale les pauls zonder luxe zoals binding enzo.
Strandard is al wat luxer maar val snel buiten je budget.
Smartwoods zijn uitvoeringen met speciale top in tropisch hardhout. zijn verhsillende uitvoeringen. leuke gitaren maar de 2ehands markt weet ze niet zo te waarderen. als je van een mooi instrument houdt en niet zoveel geeft om het type toets is dit een leuk ding.
BFG is een nieuw afgewerkte gitaar. ik vindt het helemaal niets maar het heeft wel iets degelijks.

Waarschijnlijk is een studio gewoon het interesantste voor je!

groetjes

NOcki

pannekoek
2 oktober 2008, 22:10
Een paar weken terug heb ik een Epiphone DOT gekocht, die is inderdaad erg geschikt voor jazz. Hetzelfde soundje zoek ik eigenlijk in een massieve plank, vandaar mijn vraag.

aangezien je dus al een hollowbodie hebt is het aan te raden iets anders te nemen

ga gewoon eens naar een muziekwinkel en test verschillende gibson les pauls

edit: net als nocki zegt, neem idd een studio met ebben toets, dat word dus een ''alpine white''

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 22:13
er is maar 1 iets wat je wijzer kan maken, een klein oud iets, wonend in een grot die maar door een enkeling betreden word.

DE ZOEKFUNCTIE!

Ik dacht dat je het over Orpheo had :D

cruncher
2 oktober 2008, 22:17
Wat is een normale 2ehands prijs voor een studio?

Nocki
2 oktober 2008, 22:17
vanaf 600 moet je er een kunnen scoren. met koffer rond de 700

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 22:17
Wat is een normale 2ehands prijs voor een studio?

5-600€ zoiets

cruncher
2 oktober 2008, 22:21
Klinkt een studio anders dan een heuse LP?

pannekoek
2 oktober 2008, 22:23
Klinkt een studio anders dan een heuse LP?


nope, in mijn mening doet hij niet veel onder voor de les paul custom als je een beetje goed exemplaar hebt

Nocki
2 oktober 2008, 22:25
in principe niet.

Wel zit er verschil in klank tussen de versies met ebben en palisander toets.

Ik heb meerder studio's gehad met palisander toets en ebben toets. Die laatste waren het voor mij helemaal. dat was ook de reden waarom ik nu op customs speel.

natuurlijk heb je bij elke gitaar verschillen en het feit dat er Gibson op staat betekent niet dat ie voor jou goed klinkt. een standard en een studio met dezelfde elementen klinkt redelijk hetzelfde.
Ik ben zelf geen fan van de Burstbuckers... vond ik zelf te korrelig klinken. misschien zelfs te vintage.



nope, in mijn mening doet hij niet veel onder voor de les paul custom als je een beetje goed exemplaar hebt

kan ik het wel mee eens zijn :)
Toch merk ik wel enorm veel verschil in sustain en definitie. maar dat zit m ook voornamelijk in het gewicht. de customs waren voor mij wel even schrikken kwa gewicht!

RoelTM
2 oktober 2008, 22:28
hmmm, door dit topic door te lezen krijg ik alleen maar meer Lp Studio GAS :D

cruncher
2 oktober 2008, 22:36
Jongens, erg bedankt voor de duidelijke info! Ik ben een enorm stuk wijzer geworden door jullie informatie. Ik ga op zoek naar een studio, het liefst met een ebben toets! Rest mij nog 1 vraag: is een studio met ebben toets duurder dan een pallisander? Zo ja, wat mag een 2ehands kosten met ebben toets?

barno
2 oktober 2008, 22:36
awright, straks ben ik de enige hier op het forum zonder LP, en dat zal ook zo blijven. niks tegen die gitaren hoor, ik vind ze heel mooi, maar humbuckers en vol hout just doesn't work for me.

On second thought, speelde onlangs op een goldtop uit 68, met P90's, da's mss nog een optie :)

Ook voor TS: mss es denken aan P90's ipv humbuckers.

Nocki
2 oktober 2008, 22:38
Jongens, erg bedankt voor de duidelijke info! Ik ben een enorm stuk wijzer geworden door jullie informatie. Ik ga op zoek naar een studio, het liefst met een ebben toets! Rest mij nog 1 vraag: is een studio met ebben toets duurder dan een pallisander? Zo ja, wat mag een 2ehands kosten met ebben toets?

Tis belangrijk om ze beide even te testen of dit ook jouw mening is natuurlijk!

beide studio's kom je gewoon tegen en veel mensen weten het verschil niet eens. De ebben toets is in ieder geval bijna zwart.
Ik heb er toen omgerekend 600 voor betaald en ook gekregen. dat is nu een half jaar geleden maar er was ook een stukje inruil bij meot ik zeggen. een Studio zit dus tussen de 6 en 700. succes!

cruncher
2 oktober 2008, 22:39
awright, straks ben ik de enige hier op het forum zonder LP, en dat zal ook zo blijven. niks tegen die gitaren hoor, ik vind ze heel mooi, maar humbuckers en vol hout just doesn't work for me.

On second thought, speelde onlangs op een goldtop uit 68, met P90's, da's mss nog een optie :)

Ook voor TS: mss es denken aan P90's ipv humbuckers.

Waarom? (+ tig tekens)

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 22:52
awright, straks ben ik de enige hier op het forum zonder LP, en dat zal ook zo blijven. niks tegen die gitaren hoor, ik vind ze heel mooi, maar humbuckers en vol hout just doesn't work for me.

On second thought, speelde onlangs op een goldtop uit 68, met P90's, da's mss nog een optie :)

Ook voor TS: mss es denken aan P90's ipv humbuckers.

Ik zal ook iemand zijn die consequent geen LP neemt (buiten dan de LP special DC)

pannekoek
2 oktober 2008, 23:10
als je een ebben toets wilt op een les paul studio moet je de kleur ''alpine white'' nemen

http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/LPSTAWGH1.JPG

cruncher
2 oktober 2008, 23:25
waarom white?

Nocki
2 oktober 2008, 23:27
:-) persoonlijke voorkeur opgedrongen. heel normaal sinds wilders het voorbeeld geeft :-)

Squier4ever
2 oktober 2008, 23:29
toen jij 16 was deed je dat vast ook nocki (nog steeds overigens met die lego bij die zoon van je, mss wil hij wel met K'nex spelen. zou ik mijn kind ook niet laten doen overigens) ..... :D anyway ik vind studio's niet zo mooi. doe mij maar een witte custom.

Nocki
2 oktober 2008, 23:30
toen jij 16 was deed je dat vast ook nocki..... :D anyway ik vind studio's niet zo mooi. doe mij maar een witte custom.

:) 123456789

pannekoek
2 oktober 2008, 23:33
waarom white?


volgens mij is dat de enige studio met ebben toets namelijk, de rest heeft pallisander

Nocki
2 oktober 2008, 23:35
ik heb een zwarte gehad.

Squier4ever
2 oktober 2008, 23:39
ligt volgens mij idd meer aan de generatie, de vroege studio's hadden ebben, de huidige rosewood volgens mij.....

Nocki
2 oktober 2008, 23:41
klopt. maar als ik het goedbegreep hadden we het over 2ehands gitaren.
dus die optie ligt idd open.

Orpheo
2 oktober 2008, 23:49
de bfg gericht op metal? met een burstbucker3 en een p90.... voor metal zou ik juist niet die pups kiezen, maar dirty fingers, en maar 1 finish, in iedere versie: zwart!

de bfg is juist gemaakt om zo veelzijdig mogelijk te zijn, en dat is ze bij gibson heel goed gelukt: van dikke les paul brul tot funky slagjes. waanzinnig goed ding, enorm veelzijdig. zeker aan te raden.

maar als je voor een studio gaat, probeer een oudere te nemen met ebben toets.

barno
3 oktober 2008, 01:08
Waarom? (+ tig tekens)

humbuckers en zwaar hout is voor mij dubbel op, te weinig "lucht" in de klank. Ik speelde ook al eeuwen op fenders/singlecoils en telkens ik een LP vastpak, zoek ik naar sprankel die er niet in zit. (Er zitten wel andere leuke dingen in een LP, maar niet mijn ding, no offence)
De laatste tijd speel ik wel vaak op gitaren met humbuckers, maar altijd thinlines of es-achtigen: best of both worlds imo.

Orpheo
3 oktober 2008, 02:20
humbuckers en zwaar hout is voor mij dubbel op, te weinig "lucht" in de klank. Ik speelde ook al eeuwen op fenders/singlecoils en telkens ik een LP vastpak, zoek ik naar sprankel die er niet in zit. (Er zitten wel andere leuke dingen in een LP, maar niet mijn ding, no offence)
De laatste tijd speel ik wel vaak op gitaren met humbuckers, maar altijd thinlines of es-achtigen: best of both worlds imo.

grappig, dat is voor mij dus juist de reden om LP+humbucker te hebben. interessant om te zien hoe smaken zo verschillen.


wacht, ik ga dit stukje effe kopieeren en aan mijn huisgenoten laten zien; DE reden waarom ik gewoon nog niet genoeg gitaren heb!

macwilliams
3 oktober 2008, 06:50
volgens mij is dat de enige studio met ebben toets namelijk, de rest heeft pallisander

Misschien de nieuwe. Die wijnrode van mij is uitbegin 90 en heeft ook ebben.

Agent_Smith
3 oktober 2008, 11:27
ligt volgens mij idd meer aan de generatie, de vroege studio's hadden ebben, de huidige rosewood volgens mij.....

Volgens mij ook. Begin jaren 90 zijn er heel veel Studio's met ebben toets gemaakt. Zijn doorgaans erg goede gitaren btw.

stinkhippie
3 oktober 2008, 11:39
ik zou in plaats een studio dan gewoon een epiphone kopen, die twee liggen eigenlijk allebei qua kwaliteit direct naast elkaar, en voor een studio betaal je alleen wat meer omdat er gibson op staat

Nocki
3 oktober 2008, 11:41
ik zou in plaats een studio dan gewoon een epiphone kopen, die twee liggen eigenlijk allebei qua kwaliteit direct naast elkaar, en voor een studio betaal je alleen wat meer omdat er gibson op staat

hihi............

Orpheo
3 oktober 2008, 11:45
ik zou in plaats een studio dan gewoon een epiphone kopen, die twee liggen eigenlijk allebei qua kwaliteit direct naast elkaar, en voor een studio betaal je alleen wat meer omdat er gibson op staat

hahaha hoogstaande grap :) ik heb 5 gibsons, waarvan 4 les pauls waarvan 3 customs en 1 studio, en mijn studio is net zo goed als mijn customs. Hell, ik bespeel in winkels net zo vaak een studio als wat anders. studios zijn gewoon te gek!

Realeigo
3 oktober 2008, 12:27
hahaha hoogstaande grap :) ik heb 5 gibsons, waarvan 4 les pauls waarvan 3 customs en 1 studio, en mijn studio is net zo goed als mijn customs. Hell, ik bespeel in winkels net zo vaak een studio als wat anders. studios zijn gewoon te gek!

Een studio is gewoon een binding en burst loze standard. Niks meer, maar ook zeker niet minder.

soup
3 oktober 2008, 12:33
eventjes dit topic kapen :D want het lijkt me onnodig om een nieuw er voor aan te maken.


Qua geluid en bespeelbaarheid is er toch (lijkt mij) weinig verschil tussen een les paul en een SG?

Er is wel een verschil maar niet zo groot als tussen een SG en bv. een telecaster.

=)

Realeigo
3 oktober 2008, 12:34
eventjes dit topic kapen :D want het lijkt me onnodig om een nieuw er voor aan te maken.


Qua geluid en bespeelbaarheid is er toch (lijkt mij) weinig verschil tussen een les paul en een SG?

Er is wel een verschil maar niet zo groot als tussen een SG en bv. een telecaster.

=)

Het verschil tussen een SG en een Les Paul is ongeveer hetzelfde als tussen een strat en een tele.

Niet te vergelijken!

Squier4ever
3 oktober 2008, 12:36
eventjes dit topic kapen :D want het lijkt me onnodig om een nieuw er voor aan te maken.


Qua geluid en bespeelbaarheid is er toch (lijkt mij) weinig verschil tussen een les paul en een SG?

Er is wel een verschil maar niet zo groot als tussen een SG en bv. een telecaster.

=)

een SG is qua bespeelbaarheid wel beter, je kunt veel makkelijker bij de hoge posities door de overgang van nek naar body, die pas heel hoog op de hals is. qua geluid is een SG een stukkie feller dan LP.

barno
3 oktober 2008, 12:36
eventjes dit topic kapen :D want het lijkt me onnodig om een nieuw er voor aan te maken.


Qua geluid en bespeelbaarheid is er toch (lijkt mij) weinig verschil tussen een les paul en een SG?

Er is wel een verschil maar niet zo groot als tussen een SG en bv. een telecaster.

=)

voor mij is het verschil tussen een LP en een SG toch een tamelijke giante leap hoor ...

pimmedoris
3 oktober 2008, 13:27
de enige overeenkomst is het merk IMHO...

pol
3 oktober 2008, 13:30
mijn SG standard klinkt toch heel anders als mijn les Paul, minder body, wat feller, komt lekker door de mix maar het geluid is lang niet zo vol.

Explorer vs les paul is minder verschil, Explorer klinkt ook zeer vol, maar iets minder attack omdat de body volledig uit mahonie is, ook prima gitaren, en niet eens zo duur.

qua bespeelbaarheid vind ik een Sg zeker niet beter. vind mijn les paul comfortabeler spelen.

pannekoek
3 oktober 2008, 16:54
ik zou in plaats een studio dan gewoon een epiphone kopen, die twee liggen eigenlijk allebei qua kwaliteit direct naast elkaar, en voor een studio betaal je alleen wat meer omdat er gibson op staat

bullshit, ik heb hier een hele dure epi staan (de zakk wylde en dan nog geupdgrade met dikke backouts) een gibson les paul studio en een gibson les paul custom en mijn gibson studio is qua sound en afwerking net zo goed als mn les paul custom, de epiphone daarintegen haalt het zeker niet naast mijn les paul studio.

beter een goedkope gibson dan een dure epiphone

macwilliams
3 oktober 2008, 18:30
bullshit, ik heb hier een hele dure epi staan (de zakk wylde en dan nog geupdgrade met dikke backouts) een gibson les paul studio en een gibson les paul custom en mijn gibson studio is qua sound en afwerking net zo goed als mn les paul custom, de epiphone daarintegen haalt het zeker niet naast mijn les paul studio.

beter een goedkope gibson dan een dure epiphone
+1


Enne natuurlijk

HAHAHAHAHAHAHAHAHA net zo goed zegt de hippie

soup
3 oktober 2008, 20:09
mijn SG standard klinkt toch heel anders als mijn les Paul, minder body, wat feller, komt lekker door de mix maar het geluid is lang niet zo vol.

Explorer vs les paul is minder verschil, Explorer klinkt ook zeer vol, maar iets minder attack omdat de body volledig uit mahonie is, ook prima gitaren, en niet eens zo duur.

qua bespeelbaarheid vind ik een Sg zeker niet beter. vind mijn les paul comfortabeler spelen.

de enige overeenkomst is het merk IMHO...

voor mij is het verschil tussen een LP en een SG toch een tamelijke giante leap hoor ...

een SG is qua bespeelbaarheid wel beter, je kunt veel makkelijker bij de hoge posities door de overgang van nek naar body, die pas heel hoog op de hals is. qua geluid is een SG een stukkie feller dan LP.

Het verschil tussen een SG en een Les Paul is ongeveer hetzelfde als tussen een strat en een tele.

Niet te vergelijken!


Ik had op andere reacties gehoopt, GAS is toch iets verschrikkelijks.

=)

Pepe
3 oktober 2008, 20:26
awright, straks ben ik de enige hier op het forum zonder LP, en dat zal ook zo blijven. niks tegen die gitaren hoor, ik vind ze heel mooi, maar humbuckers en vol hout just doesn't work for me.

On second thought, speelde onlangs op een goldtop uit 68, met P90's, da's mss nog een optie :)

Ook voor TS: mss es denken aan P90's ipv humbuckers.

Ja, dat ligt voor mij ook zo. Heeft ook met de mensuur te maken, minder weerstand, minder dynamiek in feel. En die volumeknoppen zijn niet gemaakt om snel even tussendoor te gebruiken.

De P90 en Melodymaker zijn een goeie tussenweg. Vooral de junior lijkt veel op het grote broertje van de tele, ook door die ene volumeknop en basic benadering.

cruncher
3 oktober 2008, 21:16
Misschien ben ik wel een liefhebber van de donkere sound...

barno
3 oktober 2008, 21:59
Ja, dat ligt voor mij ook zo. Heeft ook met de mensuur te maken, minder weerstand, minder dynamiek in feel. En die volumeknoppen zijn niet gemaakt om snel even tussendoor te gebruiken.

De P90 en Melodymaker zijn een goeie tussenweg. Vooral de junior lijkt veel op het grote broertje van de tele, ook door die ene volumeknop en basic benadering.

dat van de mensuur is zeker waar, daar kwam ik gisteren per toeval nog eens achter: Ik heb nu een viertal Guttlins gebouwd met gibson of prs mensuur. gisteren speelde ik nog es op een van mijn eerste guttlins waarop ik een fender mensuur heb, en da's een totaal andere feel, de gitaar verschilt eigenlijk alleen op vlak van mensuur maar het verschil (ook in klank) is echt opmerkelijk (meer twang, meer presence).

en nu maar terug ontopic

Edit: oh ja ze verschilt op nog een punt van de andere: die met fender mensuur heeft string through, zal ook wel iets doen

Pepe
3 oktober 2008, 22:48
ahja, on topic

kwa les Paul, ik vind een chambered body geschikter voor een helder jazzy soundje dan een solid die nogal eens modderig kan uitpakken. Hals pickup dan.

Een zware seventies LP heeft ook een bruikbare jazzstand on board, meer rond dan luchtig maar daar zijn de bassen ook vaak strakker.

Wat je niet wil is een ondefinieerbaar blubbergeluid, per exemplaar kan dat verschillen dus het lijkt me lastig om dan 1 serie blind te noemen.

groovieguitarguus
4 oktober 2008, 17:18
Ook ik heb al een tijdje GAS voor een Les Paul.
Zit ook wel eens op Ebay te kijken.
Soms komt daar een Gibson Les Paul Heritage '80's voorbij.
Volgens Gibson de eerste 'poging' om een '59 reissue te bouwen.
Buiten de 3-delige hals lijkt me dat wel een heel gaaf ding (ook aan de prijs overigens).

Barno... ik zag dat je bij signature gitaren o.a. een Stratocaster met 3x P90 heb geplaatst... Gaaf!!! Is zoiets vergelijkbaar met een Les Paul met P90's???

barno
4 oktober 2008, 17:38
Barno... ik zag dat je bij signature gitaren o.a. een Stratocaster met 3x P90 heb geplaatst... Gaaf!!! Is zoiets vergelijkbaar met een Les Paul met P90's???

Niet echt (anders had ik het niet gedaan ...). LP is van mahonie en dat in combinatie met P90 geeft een vrij zware sound. P90 op strat: geweldig vettig maar nog steeds genoeg twang en presence.

Het is zelden een argument in LP-strat discussies maar volgens mij erg bepalend: het verschil in mensuur maakt echt heel veel uit in sound.

Die witte strat van mij is een tonemonster, maar dat komt ook omdat het een hele goede gitaar is (jap 85)

jazz studio
21 december 2008, 14:41
Ook ik heb al een tijdje GAS voor een Les Paul.
Zit ook wel eens op Ebay te kijken.
Soms komt daar een Gibson Les Paul Heritage '80's voorbij.
Volgens Gibson de eerste 'poging' om een '59 reissue te bouwen.
Buiten de 3-delige hals lijkt me dat wel een heel gaaf ding (ook aan de prijs overigens).


Barno... ik zag dat je bij signature gitaren o.a. een Stratocaster met 3x P90 heb geplaatst... Gaaf!!! Is zoiets vergelijkbaar met een Les Paul met P90's???


idd.! ik kijk ook zeer veel op ebay, soms zou ik hier echt een gitaar kunnen op kopen, maar dan denk ik toch wel dat een 2e hands gibson kopen zonder te proberen geen super optie is, ik zou als je een gibson koopt ze niet kopen zonder er op te spelen! elke gibson is qua bespeelbaarheid anders... daarmee koop ik toch maar geen gibsons via internet!

groovieguitarguus
22 december 2008, 10:55
Ondertussen ben ik al voorzien in een hele mooie Les Paul.
Een Nederlands exemplaar, bij een verzamelaar vandaan.
Heel gaaf... bijna 100% mint. Heerlijke sound. Heerlijke bespeelbaarheid.
Is idd een Heritage serie geworden. Maar dan een Elite uitvoering. Nog iets exclusiever / beter. Hals uit 1 stuk mahonie en v.v. een ebben toets.
De top is ook net wat fraaier dan van de standaard Heritage. Ik heb er zeer happy mee. En dat voor een prijs waar ik deze nimmer en nooit voor op Ebay zou kunnen kopen... en dan komt verzending en invoer er nog bij.
Gewoon een zeer goeie deal.

http://rooockstar.com/useruploads/Guus%20Blankman/3649/gearpics/view-additionalphoto2.jpg

http://rooockstar.com/useruploads/Guus%20Blankman/3649/gearpics/view-additionalphoto4.jpg

Teleholic
22 december 2008, 15:06
http://rooockstar.com/useruploads/Guus%20Blankman/3649/gearpics/view-additionalphoto2.jpg

Aangezien er zo te zien weinig sympathie valt te beleven, doe ik het wel: WAANZINNIG MOOIE LES PAUL!!

Klinken zal die ook wel ja.

iWishmaster
22 december 2008, 16:20
Wow! Da's echt een plaatje inderdaad!!!

Aaah, GAS :confused:

Jiboom
22 december 2008, 17:17
..Het is zelden een argument in LP-strat discussies maar volgens mij erg bepalend: het verschil in mensuur maakt echt heel veel uit in sound.

Dat heeft PRS inmiddels ook onderkend. Vandaar de SC245 modellen (24,5"), naast de SC250 (die meer vergelijkbaar is met de oude Singlecut.. beide 25", nog niet eens 25,5" zoals een strat). Om de klassieke LP klank (maar ook het gevoel) te krijgen, helpt het zeker.