PDA

View Full Version : overstappen naar Gibson, wie helpt mij?



cruncher
2 oktober 2008, 21:34
Na 30 jaar op Fenders te hebben gespeelt denk ik erover om een Gibson LP aan te schaffen voor 800-900 euro. Nu kom ik van alles tegen;Studio,Smartwood,Faded,Special en BFG. Welke kan ik het beste kopen want ik heb totaal geen verstand van Gibsons. Ik zoek het warme jazzy soundje. En wat is BFG? Wie maakt mij wat wijzer?

Gitaar4LifeDude
2 oktober 2008, 21:54
er is maar 1 iets wat je wijzer kan maken, een klein oud iets, wonend in een grot die maar door een enkeling betreden word.

DE ZOEKFUNCTIE!

pannekoek
2 oktober 2008, 22:02
Na 30 jaar op Fenders te hebben gespeelt denk ik erover om een Gibson LP aan te schaffen voor 800-900 euro. Nu kom ik van alles tegen;Studio,Smartwood,Faded,Special en BFG. Welke kan ik het beste kopen want ik heb totaal geen verstand van Gibsons. Ik zoek het warme jazzy soundje. En wat is BFG? Wie maakt mij wat wijzer?


voor rond de 900 euro kan je een gibson les paul studio kopen, dat is zeg maar een typische les paul, maar dan zonder binding, wel de gibson klank en kwaliteit uiteraard!

iWishmaster
2 oktober 2008, 22:05
BFG is meer een metal / rock georienteerde gitaar.

Jazz ... Is dat niet meer een hollowbody aangelegenheid?

EuroCinema
2 oktober 2008, 22:08
Jazzy en warm? Een van de holle jazzmodellen (es175 bijvoorbeeld, best prijzig) of de es335, die mooi kan jazzen en vuig kan rocken. En ik vind dat The Heritage (bedrijf van ex-Gibsonbouwers) op dat vlak mooier werk levert dan Gibson zelf. In het filmpje in mijn sig hoor je mijn Heritage 535 in actie.

pannekoek
2 oktober 2008, 22:08
BFG is meer een metal / rock georienteerde gitaar.

Jazz ... Is dat niet meer een hollowbody aangelegenheid?


nee joh! tuurlijk kan je hollowbodies gebruiken, maar de warme klank van een gibson les paul met de neckhumbucker is ontzettend gaaf

cruncher
2 oktober 2008, 22:09
BFG is meer een metal / rock georienteerde gitaar.