PDA

View Full Version : nieuwe single coils



sas62florett
2 oktober 2008, 20:02
Ik ben recent in het bezit van een Vox AC 15 cc1X. Ik ben daar heel tevreden over. Temeer omdat ik denk dat hij nog veel beter kan omdat ik een goedkope Strat heb van nog geen 50 euro van het merk Rocktile. De Strat is nu (logisch) de zwakste schakel.

Mijn vraag aan de deskundige onder jullie is: is het zinvolom om er nieuwe coils op te zetten van een veel betere kwaliteit? Kan dat zomaar?

En welke zou ik dan moeten aanschaffen?

Of kan ik hem beter inruilen voor een wat duurdere. Mijn budget laat maar een paar honderd euro toe.

Graag jullie gewaardeerd advies.

Gr. Jos

pasqual
2 oktober 2008, 20:18
het zou zonde zijn om je geld te spenderen aan je gitaar van 50 euro. kijk eens rond op marktplaats e.d. voor een leuke tweedehandse. voor 200 á 300 euro heb je al een zeer behoorlijke, zoals: een squier ( niet de affinity series )
of een london city strat van de tweede serie ( hoe heet dat ding ook alweer, niet de comet maar... ) of een ibanez roadstar of blazer, etc.... allemaal gebaseerd op de stratocaster. kijk eens hierboven bij "gitaren tot 500 euro "
en lees eens wat reviews.

groeten Pasqual.

Kakihara
2 oktober 2008, 20:19
Ik ben van de mening dat je best een andere plank kan kopen. Wat is een paar honderd euro ? Spreken we dan over 200-300 euro of is dat 500 euro ? In ieder geval, kijk eens uit naar een degelijke tweedehands, voor dat geld moet het lukken om pakweg een degelijke Squier, Godin, Washburn, of een Gumika te vinden

RoelTM
2 oktober 2008, 20:20
het geluid zit 'm namelijk niet alleen in de pick-ups. houtsoorten doen ook erg veel.
het juiste hout in de body / neck kan al wonderen doen. aangezien jouw gitaar niet zo duur was, zal er wel niet zo best hout in zitten
nou is hout vervangen iets moeilijker dan pick ups, dus wordt het waarschijnlijk een nieuwe gitaar ja ;)