PDA

View Full Version : Fender Concert!



Luke-wannabe
2 oktober 2008, 19:15
Helemaal naar Maastricht gereden, maar het is het waard!
Ik heb er letterlijk nog maar 5 minuten op gespeeld, maar de eerste indrukken zijn goed! En hij doet me wel een beetje denken aan Dumble :D Met dank aan Pepe in mijn Dumble topic voor de tip!

Ik moet nog echt uitvogelen hoe die amp werkt, want op het drive kanaal zitten 3 regelaars die het soundje beinvloeden (buiten de eq). Master, volume en gain.

Maar ik ben alvast erg blij!

Morgen ben ik van plan soundclips en foto's te nemen.

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 19:16
foto's natuurlijk! en hoe zit het met de footswitch?

Luke-wannabe
2 oktober 2008, 19:18
Ohja foto's komen ook morgen!

Footswitch zit er niet bij, dus ik ga waarschijnlijk voor die Amerikaan. Wel balen, want ik moet zaterdag spelen, maarja ik heb ook nog die tubescreamer voor de drive sounds.

Squier4ever
2 oktober 2008, 19:32
is dat een fender uit de rivera tijd?

Luke-wannabe
2 oktober 2008, 19:34
Jeps :D (+10)

Squier4ever
2 oktober 2008, 19:51
cool, tijdje geleden in utrecht op het conservatorium over een soortgelijk bakkie gespeeld, was erg oke (lees: bepaald niet verkeerd, lees: best wel heel erg lekker! :o)!

Luke-wannabe
2 oktober 2008, 20:09
Yeah! Heb er net een half uurtje op gespeeld, en hij is echt lekker. Clean is fenomenaal Fender en ook best dynamisch, maar het drive kanaal is echt heel gaaf. Absoluut niet bruikbaar voor slagwerk (:D), maar heel dynamisch en lekker!

Dude
2 oktober 2008, 20:26
vooral heel dichtgesmeerd he ? lekker vol... maar in de band kon ik nooit wat met het drive kanaal.

succes met je rug btw ;)

Luke-wannabe
2 oktober 2008, 20:30
Mwah zo achterlijk zwaar is -ie nou ook weer niet..

Lexvandoef
3 oktober 2008, 00:09
Tof Leon, eindelijk weer aan de amp! :satisfie:

Pepe
3 oktober 2008, 00:35
very good dude.

Heb je de voetschakelaar erbij? Het kan verschillend klinken he, met of zonder, gewoon meer sound mogelijkheden.

Mijn "dumble" sound op de Prince krijg ik op het lead kanaal dat je zo clean mogelijk moet afstellen, voor solo een goeie tube overdrive... well, you figure it out

het wordt lastig een veel betere amp te vinden in het californian dreamin' camp.

<edit> geen footswitch dus. De prince klinkt beter zonder.

Luke-wannabe
3 oktober 2008, 04:12
Ik las inderdaad dat hij mét schakelaar ietsjes anders klinkt. Grappig!
Het Overdrive kanaal clean afstellen en boosten voor solo's ga ik zeker eens bekijken! Thnx voor de tip!

zoon van Piet
3 oktober 2008, 10:28
Mwah zo achterlijk zwaar is -ie nou ook weer niet..

Opschepper! ;)
Mijn oren vinden m'n Concert heel leuk, maar mijn rug niet. Ik heb altijd de indruk dat een of andere grapjas 'm aan de vloer heeft gelijmd.
De mijne is de 2X10 en die is nog nét effe heavier dan de 1X12.
In kilo's, niet zozeer in geluid..

Wel leuk dat je het drive-kanaal kan waarderen. De meningen daarover zijn verdeeld, de rest vd wereld vind het boogie-achtig en volkomen sucken, jij vindt 'm Dumble en gaaf. Das okee en lekker eigenzinnig. Ik vind het instant-Santana, ik klink meteen als Carlos.

Maar heb je dat al geprobeerd in band-verband? Thuis maakt het best indruk, dat Overdrivekanaal, maar bij een band verwatert het geluid, het uitrekken van de midknop helpt wel, maar klinkt zo.. eighties ( en dat vind ik een vies woord..) ik gebruik 'm vooral voor sessiebandjes, repetities en losse gelegenheden, overigens.

Ik gebruik het cleane kanaal, met wat pedalen ervoor. En dat klinkt echt waanzinnig goed. Doet zeker niet onder voor de Pro reverb die ik eerder gebruikte, is zelfs beter omdat ie door de extra power wat meer gefocust blijft.

En het blijft wonderlijk dat zulke kleine bakkies zo'n hoop herrie kan komen..

Chris Winsemius
3 oktober 2008, 10:44
Ik heb zulke Concerts hier wel binnen gehad voor wat mods/etc.

Door wat geluk en 'n hernia-fobie (ha ha) is hier laatst 'n SuperChamp binnen gekomen. Moet wel eerst gereviseerd en wat opgeknapt worden, daarna check ik of eventuele nadelen herstelbaar gemod kunnen worden. Hij is iig. 'n stuk lichter/hanteerbaarder dan DeluxeReverbs of grotere amps dus het is wel makkelijk ivm. repetities en puur met gitaar/ampje/tunertje reizen per OV. ;)

Luke-wannabe
3 oktober 2008, 12:25
Ga toch eens je rijbewijs halen, joh puber ;)

Nee het drivekanaal vind ik erg lekker. Hoe dat het in de band doet weet ik nog niet, maar ik vind dat kanaal van zichzelf al best mid heavy. Ik moet in ieder gevaal mids terug draaien waar ik eigenlijk een fobie voor heb. (Mids wegdraaien is voor mij gescooped en daar heb ik een hekel aan ;))

Misschien laat ik hem nog wel eens een keertje modden, want hij is wel wat modderig en flubberig in het laag (drive kanaal). Maar opzich is dat ook alweer verholpen met de Pepe-truuk (drive kanaal clean instellen en met een pedaaltje de overdrive regelen). Dankjewel voor de tip trouwens, Pepe! Dit klinkt voor mij echt flink Dumble!




De honeymoon is in ieder geval goed, deze versterker klinkt te gek. (zeg dat nou niehiet..)

Joey Handsome
3 oktober 2008, 12:27
Is het nou een beetje een pedalenvreter, zo'n Concert?
Ik ken zelf alleen uit die tijd de Twin Reverb II head. Klinkt echt briljant.

Luke-wannabe
3 oktober 2008, 12:28
Mijn Tubescreamer doet -ie lekker in ieder geval! Verder heb ik niet echt drives om te checken. Alhoewel ik wel naar een leuke opzoek ben.

Joey Handsome
3 oktober 2008, 12:47
Ik weet niet waar je naar op zoek bent, en in hoeverre dat ding als een Twin Reverb II klinkt. Maar ik heb in ieder geval meerdere keren mensen met een MXR GT-OD horen spelen over zo'n ding en dat klonk echt heerlijk.

arjanb01
3 oktober 2008, 12:53
Radial tonebone tri-amp ook eens checken over die Concert, dat klinkt meer dan briljant. En je haalt verschillende crunch en lead tonen (zelfs satriani en vai tonen) uit dat ding. En theoretisch heb je dan 5 kanalen (3 op de tonebone en 2 op de amp zelf)

Riky
3 oktober 2008, 14:01
Cool leon! Veel plezier er mee! Ben benieuwd naar sounclip!

Luke-wannabe
3 oktober 2008, 14:47
Radial tonebone tri-amp ook eens checken over die Concert, dat klinkt meer dan briljant. En je haalt verschillende crunch en lead tonen (zelfs satriani en vai tonen) uit dat ding. En theoretisch heb je dan 5 kanalen (3 op de tonebone en 2 op de amp zelf)
Is dat ding alleen niet super duur?
Een maat van me heeft nog een Carl martin Hot boost 'n drive staan waar ie niks mee doet, eens kijken of dat wat is..

zjanke
3 oktober 2008, 16:12
Gefeliciteerd met je nieuwe amp Leon, lijkt me ook een leuk bakkie. Drives zijn er toch genoeg, koop er een van marktplaats en als het niks is verkoop je hem weer voor het zelfde geld. Veruit de goedkoopste en leukste manier van GAS

arjanb01
3 oktober 2008, 16:33
Is dat ding alleen niet super duur?
Een maat van me heeft nog een Carl martin Hot boost 'n drive staan waar ie niks mee doet, eens kijken of dat wat is..

Volgens mij is die nieuw tussen de 275-299 euro. Valt mee vind ik. Die tone bone is sowieso het beste scheurpedaal wat ik ken. Lukather heeft hem trouwens ook in zn rack hangen, dus niet de minste...
Die carl martin heb ik ook, goed pedaaltje ongeveer net zo duur als de tone-bone nieuw dan he....
Ikzelf heb de carl martin drive n' boost ook en heb hem voordat ik naar koch overstapte over mn fender hot rod deville gebruikt, ZEER goeie combi met fender amps...

Pepe
3 oktober 2008, 19:09
Kwa overdrive

Doe jezelf een plezier en check deze (http://www.butleraudio.com/tubedriver.php). Lees erover om te beginnen. Niet goedkoop maar als het, zoals bij mij, al 20 jaar je main overdrive geluid is, is het peanuts.

Momenteel heb ik nog een originele ts 808, Big Ben, Ibanez tube king, Matchless Hot box, Lovetone en Zendrive hier liggen te verstoffen, uiteindelijk heb ik nog een Chandler gekocht als backup.

En ja, ik ken de fulltone's, de Klon, de Landgraff's... doesn't come close in my opinion maar tis natuurlijk ook wat je zoekt.

zoon van Piet
3 oktober 2008, 19:18
ik heb de concert al met een hele rits overdrives en distortions geprobeerd, meest vintagespul. klinkt allemaal goed, zoals dat bij vrijwel alle cleane fenders het geval is..

fuzz ligt soms wat moeilijker.. dat kan fizzy worden
( en daar moet je van houden..)

Luke-wannabe
3 oktober 2008, 19:37
Tsjah zo'n Chandler Tube Driver is natuurlijk het neusje van de zalm.. Zijn die in NL ook te krijgen, of alleen uit de USA (edit, ik lees net dat hij ze zelf maakt. Lijkt me duidelijk dat ze niet in nederland te krijgen zijn dan)? En zijn er ook kopien van?
Gebruik jij die overdrive als lead of slag?

Fijn om te horen dat die amp een hoop pedalen vreet!
Jij als pedalen-kenner.. Welke gebruik jij icm de concert, waarvoor (slag/lead) en waarom?

Pepe
3 oktober 2008, 20:02
Gebruik jij die overdrive als lead of slag?

Beiden. Tis in feite niks meer dan een buis met een eigen transformator en reageert dan ook als een amp channel. Als je hem clean afstelt dan krijg je hetzelfde geluid als zonder, alleen een beetje zweteriger en tubbier. Als je dat boost met clean volume gaat het oversturen. Ik werk veel met mijn gitaar volumeknop om dat te doen, een cleanbooster ertussen vergroot de radius.

Het ding zit met een 12ax7 in de Hendrix/Gibbons teritory, met een 12at7 is de overgang tussen clean en overstuurd groter. Tune it naar je smaak.

Ik heb nog geen natuurlijker en smoother pedaal gevonden.

Dosmanos
4 oktober 2008, 11:38
Heb ze ook allemaal geprobeerd. Het gaat vooral om de combinatie met de amp vind ik. Naar mijn smaak is er niets wat de Carl Marin Hot drive'n boost verbetert. Ik heb het over de MK3, dat is van de varianten tot nu toe de beste. Van vrijwel clean, naar een randje en behoorlijke crunch. Schoont weer helemaal op als je je volume terugdraait. Zeker met Fenders combineert het heerlijk. Ik heb het wel over vintage Fenders. De nieuwere amps doen het niet voor mij.

Luke-wannabe
4 oktober 2008, 12:03
Klinkt goed! Ik ga kijken of ik hem vandaag uit kan proberen!

Luke-wannabe
4 oktober 2008, 16:57
<edit> geen footswitch dus. De prince klinkt beter zonder.
Hoe komt het eigenlijk dat de amp met footswitch anders klinkt? En hoe anders?

Pepe
4 oktober 2008, 17:16
by design. Ik zou me daar niet zoveel zorgen om maken, de II serie heeft wat mij betreft al snel teveel mogelijkheden, nog meer erbij heb je niet nodig. De voetschakelaar tapt wat energie af lijkt het.

Als ik mag zeuren dan is -wat de Prince betreft- er wat ongelukkig gesjoemeld met de mid frequenties. Zonder uitgetrokken mid op het clean kanaal is de dip veels te groot, met midboost is het weer teveel van het goede. Ik laat het clean kanaal ook met rust, ik gebruik alleen het lead kanaal als een 1 channel amp.
De stock speaker is ook niet geweldig, die geeft een wat snerpend hoog zo blijkt bij A/B met ander speakers. Maar of dat voor jouw amp ook geldt weet ik niet meer.

Maar het blijft een killer amp, handwired en solid pine kast en een supersound to boot.

Luke-wannabe
4 oktober 2008, 17:36
Op de Concert zit er alleen een mid boost op het lead kanaal. Die ik niet eens zo lekker vind. Dat kanaal vind ik opzich al best middy.. Ik ben van plan om hem als volgt te gaan gebruiken: Clean gewoon clean, en het lead kanaal ook clean instellen, maar harder, als soloboost.
Het cleane kanaal vind ik ook net lekkerder voor clean door de bright switch.

Pepe
4 oktober 2008, 18:05
Dat lijkt me een uitstekend idee.

Luke-wannabe
4 oktober 2008, 18:06
Fijn zo :D
Vanavond krijgt -ie de vuurdoop trouwens! Net 2 dagen in huis en hij mag al mee het podium op! Heb er zin in. Kijken hoe -ie het gaat doen :cooler:


Trouwens, ik zie allemaal Super Champs van dezelfde serie als deze voor 700 + eu te koop staan. Ervan uitgaande dat mijn amp een duurdere is, heb ik dan voor vijf en een half een werelddeal gedaan?

Pepe
4 oktober 2008, 18:22
Au principe qui.
De superchamp heeft een legendarische status maar waarom precies is me niet duidelijk.
De Princeton gaat voor minder en dat is basicly een superchamp met meer mogelijkheden en een 12" speaker. De champ II is een superchamp minus het tweede kanaal en klinkt raar genoeg beter.

Voor live dingen heb je die 12" nodig dus dan blijft studiowerk over... dus dan kan je beter een champ II kopen maar die gaan voor de helft van een superchamp.

De concert is te groot en zwaar voor de ouder hobbyist thuis, die koopt een Prince of Superchamp, de jonge generatie heeft geen idee wat die amps kunnen, dat is toch allemaal Marshall, Koch en Bogner gefocust.

Luke-wannabe
4 oktober 2008, 18:37
Grappig.. Ik dacht dat ik een super deal had gemaakt :D
Maar alsnog ben ik super blij met deze amp, en ik ben tenminste cool nu :seriousf:. Weer eens wat anders

jacky
4 oktober 2008, 19:29
Grappig.. Ik dacht dat ik een super deal had gemaakt :D
Maar alsnog ben ik super blij met deze amp, en ik ben tenminste cool nu :seriousf:. Weer eens wat anders


550 is toch ook zeker niet slecht zijn nette point to point amps build like a tank

Houd ff in je achterhoofd dat de standaard speakers uit deze amps matig zijn een beetje celestion is al snel een behoorlijke upgrade

zoon van Piet
4 oktober 2008, 20:34
550 is toch ook zeker niet slecht zijn nette point to point amps build like a tank

Houd ff in je achterhoofd dat de standaard speakers uit deze amps matig zijn een beetje celestion is al snel een behoorlijke upgrade

nette prijs, meen ik. maar persoonlijk vind ik dat celestions niks te zoeken hebben in een open kast.. en al helemaal niet in een fenderamp, als je het cleane fendersoundje die mooie zilveren glans wil geven. ik heb ooit een princeton II gehad met celestion - en gauw de originele teruggezet.

Pepe
4 oktober 2008, 21:30
Hmmm, terwijl ik een andere speaker voor mijn Princeton II overweeg,
ik had de keuze narrow downed tot de celestion 65 heritage, een Jensen MOD en een Eminence cannabis rex.

Ik weet het, verschillende dingen. De celestion en eminence om het smooth leadsoundje te benadrukken, de jensen voor het classic fender met een twist.
Any thoughts?

Joey Handsome
4 oktober 2008, 21:36
Zouden Webers ook niet gaaf zijn of zijn die moeilijk te krijgen?
Heb zelf in mijn Twin Reverb Classic Lead zitten. Dit is dan wel een RI. Moet zeggen dat ik die originele Fender speakers in silverfaces lekkerder vind (al zijn daar ook een hoop varianten van). Maar ja, sowieso klinkt een silverface wel wat lekkerder.