PDA

View Full Version : is dit iets? (gibson les paul)



matty
2 oktober 2008, 12:33
http://www.thomann.de/be/gibson_lp_studio_limited_wb.htm

is dit iets? is niet echt duur, en ik vind de looks wel leuk.
of beter iets tweedehands zoeken en if so, waarom dan, wat is er goed / niet goed aan deze plank?

ik ben van plan mij een basis setje van gitaren op te bouwen:
- tele (heb ik)
- les paul (deze dus)
- strat (sunburst, weet niet welke, alleszins geen mexico meer voor mij)
- hollowbody (wsch dot of gretsch)

dus wat denken jullie over de les paul, en welke strats raden jullie aan?
haar / fender usa ?

Orpheo
2 oktober 2008, 12:44
ik vind dat een heel toffe les paul. ik heb 'm al eens getest, en vond 'm verbazingwekkend lekker spelen en klinken.

qua strats zou ik gaan voor noch fender noch haar, maar gewoon warmoth, maar dat zullen er niet veel met mij eens zijn 'blabla resale, blabla tis een bouwpakket'. benik 't totaal niet mee eens maar ok.

maar als je een strat wilt, en les paul, waarom niet dit?
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3229 (kijk naar die prijs!!!!)

maar waarom ga je 'm niet halen bij max guitars? kan je 'm gelijk testen, hij is daar EEN euro duurder (en daar geen verzendkosten haha). mar goed. dat is aan jou :P

iWishmaster
2 oktober 2008, 12:45
Ik heb op twee van deze LP's gespeeld. Eentje was erg slecht afgesteld, de tweede die ik kreeg was heel erg netjes.

Ik vond 'em heel erg confortabel spelen, hals is erg dik, maar met satin finish, dus niet plakkerig. Hij is erg licht omdat er nogal 'tonechambers' in zitten (net als alle les pauls tegenwoordig). Dit veranderd de sound behoorlijk: het is minder massief en brullend, maar wat subtieler en 'lichter'. Daar moet je van houden: echt een kwestie van smaak. De bruine oogt wat 'saai', de rode vond ik een stuk mooier. Je moet hem wel echt proberen want er zitten rotte appels tussen. Gebruik ook de zoekfunctie eens, is al veel over deze gitaar geschreven hier.

Ik vond het in ieder geval een super-gitaar voor de prijs! Heb er nog altijd spijt van dat ik 'em niet gewoon gekocht heb toen. Ik zat in America en mijn koffers / handbaggage zaten echt helemaal vol (incl. een strat deluxe) anders had ik het gedaan ($600 kostie daar!).

Qua strat: ik vind de mijne (american deluxe HSS) erg goed, maar het is niet echt een 'strat-sound': veel warmer en voller. Ik vind dat juist positief, maar als je SRV-achtige geluiden wilt zou ik naar een Reissue kijken (heb ik zelf geen ervaring mee overigens).

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 12:50
Die LP studio is zeker geen verkeerde gitaar, zeker voor die prijs.

Voor een strat, een mexican standard zou ik zeker niet nemen, maar een classic, of een classic player. Dit zijn ook mexicaantjes, maar wel veel beter als een mex. standard en een highway 1.

Voor hollowbody. Om eens "contrair" te doen, neem een Gretsch G5120 (humbucker) of 5126 (DynaSonic). Je moet wel wat voor de klank zijn, maar het zijn erg speciale & leuke gitaren!

Lexvandoef
2 oktober 2008, 12:55
ik vind dat een heel toffe les paul. ik heb 'm al eens getest, en vond 'm verbazingwekkend lekker spelen en klinken.

qua strats zou ik gaan voor noch fender noch haar, maar gewoon warmoth, maar dat zullen er niet veel met mij eens zijn 'blabla resale, blabla tis een bouwpakket'. benik 't totaal niet mee eens maar ok.

maar als je een strat wilt, en les paul, waarom niet dit?
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3229 (kijk naar die prijs!!!!)

maar waarom ga je 'm niet halen bij max guitars? kan je 'm gelijk testen, hij is daar EEN euro duurder (en daar geen verzendkosten haha). mar goed. dat is aan jou :P

Hey Orf, doe dat eens even niet! Ik moet nog even geld verzamelen man! :satisfie:

Orpheo
2 oktober 2008, 12:59
Hey Orf, doe dat eens even niet! Ik moet nog even geld verzamelen man! :satisfie:

ghehe ik zag 'm net opeens. leuk ding hoor. maar jij aan de prs? ik dacht dat t voor jou of strat of les paul was,maar niet een tussenweg?

Lexvandoef
2 oktober 2008, 13:02
ghehe ik zag 'm net opeens. leuk ding hoor. maar jij aan de prs? ik dacht dat t voor jou of strat of les paul was,maar niet een tussenweg?

Ik heb voorlopig ook geen geld hoor ;), maar wel Robbert's supercoole CE22 op mijn Hook gehoord, en dat was echt geen straf :satisfie:

En ik heb trouwens ook een tele die ik super fijn vind :sssh:

matty
2 oktober 2008, 13:12
dankjewel voor de snelle antwoorden.
max guitars ligt me helaas wat te ver, ik ben van antwerpen en kom vandaag net van den haag en daar heb ik drie uur over gereden (incl 1.5 uur file)

het uittesten van die lp is ook niet te doen bij thomann, dus het zou wel degelijk een blind buy worden, maar als er toch een aantal rotte appels tussenzitten vind ik dat eigenlijk wel redelijk riskant

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 13:15
dankjewel voor de snelle antwoorden.
max guitars ligt me helaas wat te ver, ik ben van antwerpen en kom vandaag net van den haag en daar heb ik drie uur over gereden (incl 1.5 uur file)

het uittesten van die lp is ook niet te doen bij thomann, dus het zou wel degelijk een blind buy worden, maar als er toch een aantal rotte appels tussenzitten vind ik dat eigenlijk wel redelijk riskant

iemand hier heeft een 2-3 maand geleden exact dezelfde gitaar bij thomann besteld, en was (en is) daar nog steeds ontzettend tevreden van, helaas ontglipt z'n naam me, maar het was een "gerespecteerd lid" (met een redelijk hoge postcount dacht ik). Natuurlijk is de ene gibson de andere niet.

Als je van Antwerpen bent (hurray, provinciegenoot!), misschien eens binnenspringen bij Muziek+Visie op de stijfselrui, die zijn Gibson-dealer, en hebben redelijk wat binnen (en ook fender strats, gretsches, epi hollowbody's,...)

Lexvandoef
2 oktober 2008, 13:19
Rinze of Grayfink geloof ik, ik kan ze nooit uit elkaar houden.

@ts, als je het budget hebt, dan is het die trip naar Max in Den Haag echt wel waard voor zo'n PRS. De kwaliteit is ook belachelijk consistent en ook hoog bij PRS.

Ik zou dat eerder doen dan ongezien die les paul halen in DE.

HaroldA
2 oktober 2008, 13:27
is dit iets?
Ik hou niet van de hals op een Studio (59). Na een tijdje spelen op verschillende LP's in de winkel bleek dat de 60's neck het beste bij mij past.

Naast de klank van een gitaar vind ik de hals ook heel belangrijk. (en de looks, natuurlijk!)

Oftewel: een gitaar uitzieken doe je in de winkel. Kopen trouwens ook, tenzij je bij iemand 2e hands gaat kijken. Een gitaar koop je niet uit een boekje!

matty
2 oktober 2008, 13:29
nja, ik ga het toch op les paul / strat / tele houden voorlopig
back to basics. ik zie een prs een beetje als een hybride als je snapt wat ik bedoel :) (wat niet wilt zeggen dat het geen waanzinnige gitaren zijn he :) )

Orpheo
2 oktober 2008, 13:39
dankjewel voor de snelle antwoorden.
max guitars ligt me helaas wat te ver, ik ben van antwerpen en kom vandaag net van den haag en daar heb ik drie uur over gereden (incl 1.5 uur file)

het uittesten van die lp is ook niet te doen bij thomann, dus het zou wel degelijk een blind buy worden, maar als er toch een aantal rotte appels tussenzitten vind ik dat eigenlijk wel redelijk riskant

te ver?! er gaat eendirecte trein heen!

guitartub
2 oktober 2008, 13:39
maar als je een strat wilt, en les paul, waarom niet dit?
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3229 (kijk naar die prijs!!!!)

maar waarom ga je 'm niet halen bij max guitars? kan je 'm gelijk testen, hij is daar EEN euro duurder (en daar geen verzendkosten haha). mar goed. dat is aan jou :P

Volgens mij is deze al weg. Had m dinsdagochtend in mijn test willen meenemen (had daar best wel smoel op), was redelijk vroeg bij Max (10.30), maar toen zat er al een jong pikkie op dat ding te rammelen (heeft volgens mij voor de deur gelegen, 't was ook wel een uitverkoop prijsje) en die heeft m ook meegenomen. Is m net zo goed van harte gegund.
T.S. Van Antwerpen naar Den Haag is met het openbaar vervoer goed te doen, en de tram vanaf het C.S. stopt bij Max voor de deur.

guitartub
2 oktober 2008, 13:41
@ Orph: niet zo snel typen, dat houd deze ouwe niet bij!!

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 13:42
T.S. Van Antwerpen naar Den Haag is met het openbaar vervoer goed te doen, en de tram vanaf het C.S. stopt bij Max voor de deur.

"Den Amsterdammer" (BeNeLux-trein) van xh59 op spoor 22 (in de put) van Antwerpen Centraal. Ben je een dik uurtje onderweg.

Orpheo
2 oktober 2008, 13:46
precies. op hollands spoor pak je dan (denk denk) bus 18 of tram 17 naar centraal station (ja, rare hagenezen, ik weet 't, maar centraal is een kopstation en hollands spoor een doorgaand station, daarom stopt dus de thalyss ook niet op centraal, ghehe), en op centraal pak je randstadrail 2 of 3 ofzo, richting loosduinen, en je bent er zo. het mooiste van Haagse trams is: geen controle! maar als je stempelt bij de buschauffeur (strippenkaarten, kennen jullie dat in belgie ook? :chicken: ) mag je op dat kaartje een uur reizen binnen ze zone, dus van Hollands spoor naar centraal naar max. geen probleem.

hoe ik dit weet? ik reis nogal vaak met 't OV in den haag :D

matty
2 oktober 2008, 13:56
nja, het valt idd wel mee, ook met de auto (als je geen file hebt)
maarja, die prs is dus toch al weg, en verder wil ik een les paul :)

- les paul
- strat

als die er zijn, wil ik eventueel wel verder kijken.

dus, deze les paul (blind kopen, heb hem hier nog nergens anders in de buurt gezien om eens te testen denk ik) of een andere tweede hands bv, en waar moet je dan op letten eigenlijk?

idem voor straat

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 13:58
Muziek & visie heeft ze binnen, de bruine & gele versie, voor dezelfde prijs (de gele hangt aan de muur, ergens onderaan, de bruine staat in het rek tussen de epiphones).

Waar je moet op letten: werken beide elementen, de knoppen, zijn er geen aanlopers op de hals, geen dode plekken, geen uitstekende fretuiteindes, geen teveel fretwear, (bij een strat: is de tremolo stabiel)

matty
2 oktober 2008, 14:01
aha,
ik vond ze namelijk niet op de site van muziek+visie
dan ga ik daar straks of morgen meteen eens langs, heb daar ook men vox ac 15 gekocht

macwilliams
2 oktober 2008, 14:07
Grayfink heeft dezelfde gekocht en is daar zover ik weet heel tevreden over. Ik had er ook een besteld maar toen waren ze op. Toen is er een 2de hands wijnrode studio voor in de plaats gekomen. Eigenlijk wil ik er nog steeds een :) .

Kakihara
2 oktober 2008, 15:24
In een klein winkeltje in Oostende staat de naturel versie hiervan, wel een ietsje duurder :)
Maar Oostende is vanuit Antwerpen net zo vlot bereikbaar als Den Haag vrees ik.

grayfink
2 oktober 2008, 16:19
Nog steeds super tevreden, hij is inderdaad erg licht voor een les paul en klinkt lekker open, niet zo zompig/compressed als je van de combinatie mahonie en humbuckers verwacht.
De topicstarter is er wel een beetje laat bij, toen ik hem kocht was het een stuntaanbieding voor 648 euro. Dat kon ik niet laten liggen.
Qua looks vind ik het niet veel bijzonders, lelijk wil ik niet zeggen, maar veel bijzonders is het ook niet.
Ik was altijd meer van de strats en tele's, maar deze Gibson is nu toch mijn favoriete gitaar.
Zit nu toch te gassen op een Gibson LP goldtop, dan zou deze plaats moeten maken, ben alleen bang dat ik er voor relatief veel geld alleen cosmetisch er op vooruit ga. Rationeel dom dus.



Ik denk toch dat ik het doe.

Mauriits
2 oktober 2008, 16:30
iemand hier heeft een 2-3 maand geleden exact dezelfde gitaar bij thomann besteld, en was (en is) daar nog steeds ontzettend tevreden van, helaas ontglipt z'n naam me, maar het was een "gerespecteerd lid" (met een redelijk hoge postcount dacht ik). Natuurlijk is de ene gibson de andere niet.

Als je van Antwerpen bent (hurray, provinciegenoot!), misschien eens binnenspringen bij Muziek+Visie op de stijfselrui, die zijn Gibson-dealer, en hebben redelijk wat binnen (en ook fender strats, gretsches, epi hollowbody's,...)

sorry voor de off topic maar ik woon in kapellen :) ! en ga binnekort een epi halen in muziek&visie ! erg aardige eigenaars :) !

@ Mr.fingers toevallig niet naar een free podium in Kapellen bos gegaan ? liepen namelijk erg veel gitaristen rond ! :gitarist:

on topic: gitaar ziet er mooi uit maar heb zelf geen ervaring met de studio ! Wou zelf ook die gitaar kopen maar is iets te hoog gegrepen voor mijn budget ! :) veel succes nog

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 16:37
sorry voor de off topic maar ik woon in kapellen :) ! en ga binnekort een epi halen in muziek&visie ! erg aardige eigenaars :) !

@ Mr.fingers toevallig niet naar een free podium in Kapellen bos gegaan ? liepen namelijk erg veel gitaristen rond ! :gitarist:


Bij de familie De Keersmaecker, in de Marcottedreef? :D Sax is een redelijk goeie maat van me, maar ik ben niet geweest helaasch.

Mauriits
2 oktober 2008, 16:41
Bij de familie De Keersmaecker, in de Marcottedreef? :D Sax is een redelijk goeie maat van me, maar ik ben niet geweest helaasch.

haha jah daar !

ik woon in de middendreef ( moeder) en in de kasteeldreef ( vader) !

het was echt heel vet dat free podium ! :rockon: Ik volg les bij de rockschool ( wel bij een leerkracht thuis ) ! En ik ben de eigenaars van Muziek&visie tegen gekomen bij het free podium ! week geleden ben ik ook daadwerkelijk gegaan en heb ik een paar Epiphone's getest ! vooral de custom spreekt me erg aan ! want met mijn goedkope squier verdien ik wel een beter gitaar er bij :p !

sorry voor het off topic ! :satisfie:

Mr.Fingers
2 oktober 2008, 16:43
Je heet toch niet toevallig "Hooft" met je achternaam, en hebt een broer ro(b)bert, die in Nederland studeert? :D

excuses voor de offtopicheid!

Inderdaad, muziek & visie zeker is uitchecken!

Mauriits
2 oktober 2008, 16:49
Je heet toch niet toevallig "Hooft" met je achternaam, en hebt een broer ro(b)bert, die in Nederland studeert? :D

excuses voor de offtopicheid!

Inderdaad, muziek & visie zeker is uitchecken!

meen je dit ? dat is mijn broer :p :rockon: haha echt vet man