PDA

View Full Version : Koch Twintone Fizzy met behoorlijke oversturing



Samder
1 oktober 2008, 22:50
Hallo allen!

Ik heb een Koch Twintone ll top met 2×12" cabinet.
Ben er in principe erg blij mee. Heb alleen 1 probleem:

Ik gebruik als gain pedaaltje de Barber Diriect Drive en een Ibanez TS9
Ik gebruik de TS9 om de Direct Drive te boosten voor een behoorlijk dik solo geluid. Dit lukt aardig, alleen ik merk dat de koch bij behoorlijke vervorming/distortion tamelijk "FIZZY" gaat klinken. Ik hoop dat "FIZZY de juiste benaming is, het heeft een heel klein beetje iets weg van dat geluid dat je krijgt als je bijvoorbeeld je je gitaar direct in de PA prikt en dan met je distortion pedaal aan gaat spelen. Natuurlijk is dit overdreven, het is slechts een beetje aanwezig. Ik hoor het vooral als ik m'n oor voor de speakers houd (in het midden hoor ik het 't meest, meer naar de zijkant wordt het minder.)

Is hier iets aan te doen? (Andere buizen? Wat dan ook) Of is dit gewoon "koch-eigen". Wordt dit Fizzy randje veroorzaakt door de Top of door de speakers? Ik ben benieuwd:)!

P.S. voor alle duidelijkheid, ik bedoel de niet FUZZ, maar echt een fizzy laagje op de tonen die je speelt.

Dweezman
1 oktober 2008, 23:20
je bedoelt een flapperend vloeitje bovenop je sound?

Mitch
2 oktober 2008, 00:17
Dus je pompt je gitaar in een TS9 én een Direct Drive en die dan in een Twintone? Ieuw.
Heb je de toonknop uitgetrokken op de Direct Drive? En is dit op het clean kanaal of al op het drive kanaal van de Twintone?

Samder
2 oktober 2008, 09:02
je bedoelt een flapperend vloeitje bovenop je sound?

Precies, zo zou je het kunnen omschrijven.

@ Mitch, ja ik "pomp" mn gitaar eerst in de TS9 en daarna in de Direct Drive, (de direct drive staat overig wel "Low gain" ingesteld voor dat randje.) Te toonknop op de direct drive is NIET uitgetrokken en staat dus niet in de fat-harmonic stand.

Overigens maakt het niet uit welk pedaal ik gebruik voor de distortion, met andere worden, als ik de TS9 helemaal voluit zet is dit flapperende vloetje er ook.

Jimwoud
2 oktober 2008, 09:08
Volgens mij komt het omdat beide pedalen wat vervorming met zich meebregen, Wat fizzy kan gaan klinken. Op hoger volume zal het ook wel minder worden.

Lexvandoef
2 oktober 2008, 09:12
Gebruik je ze over het gain of clean kanaal?

Eezz
2 oktober 2008, 11:12
Ik herken wat jij beschrijft wel. Dat is volgens mij een beetje Koch eigen. Ik had hetzelfde op de Powertone I die ik ooit had. Laatst had ik een Studiotone te leen en die had het ook. Er is iets met het hoog van Koch versterkers wat mij niet zo aanspreekt.

dml
2 oktober 2008, 13:05
Dat fizzy zit niet meer in de ....tone II-series, dus het zal wel aan de pedalencombi liggen.

Mr.Bluesbreaker
2 oktober 2008, 13:14
Gedeeltelijk mee eens.
Of het nu de speaker is, of het model:

Ik heb live en in de oefenruimte vaak over de Powertone 1 en 2, Multitone 1 en 2, Studiotone, Twintone 2 en Classictone gespeeld. Het meest fizzy vond ik de Twintone. (combo) Studiotone had er als combo ook een hoop last van op het drive kanaal, maar zodra je er een closed back 2*12 onder zette werd het een stuk aangenamer, let wel als head zijnde.

Probeer voor de grap eens een andere cab onder je Twintone head?

Samder
2 oktober 2008, 16:16
Gedeeltelijk mee eens.
Probeer voor de grap eens een andere cab onder je Twintone head?

Ga ik zeker binnenkort eens doen!

Slowhand41
2 oktober 2008, 21:27
Bij mijn Multitone had ik dezelfde ervaring, ben toen met de speakers aan de slag gegaan. Ik heb er nu 2 Vintage 30 onder en dik tevreden.

Greetz, Hans

Mr.Bluesbreaker
2 oktober 2008, 21:43
Heb het vermoeden dat het best wel eens aan een bepaald type Koch speaker kan liggen, volgens mij die Jensen achtige. Heb eens een Multitone 1 over een 1960 A gehad met Celestion G1275T's. Niet mijn favo speaker maar klonk erg lekker en niet bepaald 'fizzy'. Dezelfde multitone op een Koch 2*12 had er wel meer last van.

Samder
3 oktober 2008, 08:13
Oké dan, dan ga ik binnenkort maar eens een nieuw cabinet eronder proberen. Iemand nog suggesties? Wil het liefst niet te veel kwijt zijn. Ik speel voornamelijk popmuziek (en alle varianten daarvan)

dml
3 oktober 2008, 16:28
Heb het vermoeden dat het best wel eens aan een bepaald type Koch speaker kan liggen, volgens mij die Jensen achtige. Heb eens een Multitone 1 over een 1960 A gehad met Celestion G1275T's. Niet mijn favo speaker maar klonk erg lekker en niet bepaald 'fizzy'. Dezelfde multitone op een Koch 2*12 had er wel meer last van.

Een 4x12 vergelijken met een 2x12?? :nervous:

arjanb01
3 oktober 2008, 16:31
Vreemd. de multitone 2 serie (die ik heb) heeft absoluut niet dat fizzy achtige onder mn koch 2x12 kast. Heb een lekker dik scheurgeluid.

toneblo
11 oktober 2008, 10:09
komt het ook niet van een beetje teveel gainstages achter elkaar zetten?? ( gainbuzz! )