PDA

View Full Version : Kan niet kiezen...



nerdyrockstar
1 oktober 2008, 22:31
Beste dames en heren,

Neem me niet kwalijk dat ik jullie met deze noob-vraag lastigval, maar ik ben ten einde raad en kan gewoon niet kiezen tussen twee gitaren :( :
Jack&Danny strat : JD-ST 4a MBK linkje: http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Jack-Danny-JD-ST-4a-MBK-/art-GIT0006539-000 )

en OLP Luke blue + koffer (samen ong 200eu) tweedehands, nauwelijks gebruik en er mist een batterijklepje...
OLP Luke vind ik persoonlijk vetter maar ik maak me een beetje zorgen over de actieve elementen (heb totaal geen ervaring mee) en het feit dat het batterijklepje mist..

Ik wil iig een gitaar waar ik ook later op kan blijven spelen, als was het mijn eerste gitaar :D... Wat denken jullie? Olp? J&D? Which one should I hit? :???: :dontgeti:

Mr.Fingers
1 oktober 2008, 22:33
OLP!!!!!

die J&D zijn leuke instapgitaartjes, die OLP is al wat beter materiaal! (en zo'n batterijklepje koop je voor een schijntje!)

Kaïn
1 oktober 2008, 22:37
OLP. Nuff said eigenlijk.

nerdyrockstar
1 oktober 2008, 22:38
:D OLP? oke :D

en de actieve elementen dan? ik vind ze een beetje eng :S (omdat ze een beetje gevoelig zijn en ze vooral voor metall enzo gebruikt worden en ik ben meer van de garage sound...)

nerdyrockstar
1 oktober 2008, 22:38
OLP. Nuff said eigenlijk.


haha :D

OLP : J&D

2:0

Mr.Fingers
1 oktober 2008, 22:43
:D OLP? oke :D

en de actieve elementen dan? ik vind ze een beetje eng :S (omdat ze een beetje gevoelig zijn en ze vooral voor metall enzo gebruikt worden en ik ben meer van de garage sound...)

zo'n luke kan je voor vanalles en nog wat gebruiken. en actieve elementen bijten niet hoor!

hezz
1 oktober 2008, 23:09
:D OLP? oke :D

en de actieve elementen dan? ik vind ze een beetje eng :S (omdat ze een beetje gevoelig zijn en ze vooral voor metall enzo gebruikt worden en ik ben meer van de garage sound...)

Je kunt er altijd nog andere elementen in laten zetten als de actieve elementen je toch tegenvallen.

Luke-wannabe
1 oktober 2008, 23:51
Gewoon tape over dat klepje en gaan voor de OLP die Luke is een erg leuke gitaar! Je kunt ook zo'n Axis kopen (MM1) Die zijn imo nog ietsje lekkerder en vaak ook goedkoper.

Egbertuss
2 oktober 2008, 09:05
REDBLOODHOTSUGARCHILISEXPEPPERSMAGIK.

Vette band, vet album!

Luke-wannabe
2 oktober 2008, 09:45
Vette band, vet album!
Tsjah, ik heb hier ooit een keer gelezen dat het niet zo'n populair album was, :seriousf:

Joene1988
2 oktober 2008, 10:16
Zon OLP is fijn spul, en dat actieve boeit niet;) desnoods laat je dr een push-pull switch opzetten dat je kan switchen tussen actief en passief. Dat had die gast waarvan ik de OLP heb gespeeld ook gedaan...

Al met al fijn ding... Lijkt me beter als zon J&D... zegt me helemaal niks qua merk en dergelijke

snaarplukker
2 oktober 2008, 10:33
De J&D is een eigen merk cheapo stratje uit China. Best een leuk beginnersgitaartje als je er GFS PU's en andere snaren in zet. Voor een blijvende gitaar zou ik toch voor iets anders kijken, een Ibanez van € 250,-- tot € 500,-- ofzo. Of een goede Squier zal ook niet misstaan.

Cees

nerdyrockstar
2 oktober 2008, 11:49
gelukkig bijten z eniet, want ik kan geen fingers missen :)

Ik heb best vele goede dingen gehoord over J&D al is het een onbekenede merk uit China...

Axis, zeg je? uhm, oke zal ff google :)


Bedankt iedereen voor jullie tips! Ik heb nu ook opeens veel meer (zelf)vertrouwen wat kiezen betreft:) You rock, guys! :rockon:

nerdyrockstar
2 oktober 2008, 17:43
en als jullie nou tussen OLP Luke en OLP MM1 moesten kiezen? zoals deze: http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/5/1/4/492514.jpg

pannekoek
2 oktober 2008, 17:47
en als jullie nou tussen OLP Luke en OLP MM1 moesten kiezen? zoals deze: http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/5/1/4/492514.jpg

dat is gewoon puur smaak, maar ik zou absoluut gaan voor een luke, best spelende gitaar die ik ooit in mn handen heb gehad

Kietterd
2 oktober 2008, 18:13
Ik heb een J&D Les Paul, klink precies zoals de epiphone die ik heb uitgeprobeerd. Hoe het met die strat zit weet ik niet, maar J&D is zeker wel aan te raden =D

Onmeunig Hans
2 oktober 2008, 20:04
Hoi Nerdy,
Dat ik de Luke adviseer zal je niet vreemd overkomen.

Eerst de Luke en dan doorsparen voor een Axis-lookalike. Of natuurlijk voor het origineel van Musicman (Luke of Axis)

Hans

Squier4ever
2 oktober 2008, 20:07
Ik heb een J&D Les Paul, klink precies zoals de epiphone die ik heb uitgeprobeerd. Hoe het met die strat zit weet ik niet, maar J&D is zeker wel aan te raden =D

niet eensch. de epiphone klinkt echt nog wel iets beter, zeg ik als mede-eigenaar van een J&D les paultje.wat niet betekent dat de basis slecht is, integendeel zelfs. ik vind echter de topictitel niet echt handig gekozen. je zou je niet door ons moeten laten leiden, maar moeten gaan testen wat je meer ligt.